Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu sanoi: 'Sinulla on kaikki mitä ihmisellä voi olla, paitsi rahaa, mutta sitä et tule ikinä saamaan mistään'. Ymmärrättekö tämmöistä?

Vierailija
03.12.2023 |

Sossu sanoi: 'Sinulla on kaikki mitä ihmisellä voi olla, paitsi rahaa, mutta sitä et tule ikinä saamaan mistään'. Ymmärrättekö tämmöistä? Pitäisi olla rahaa että voisi hankkia elämän kuten 'kaikki muutkin' tekevät.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin onko mulla kavereita. Sanoin että ne on kuolleet jo.[ oon 63v]. nauroi vaan.

Vierailija
2/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Mullakin ympäristö täysin tyhjentynyt. Ihan outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on niitä kuntoutustuella ja erityisavuin juuri ja juuri tutkinnon läpäisseitä valmistuneita asiakastyössä. Ette voi oikeasti edellyttää mitään tuon ihmeellisempiä vastauksia. 

Vierailija
4/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuissa, kuten kaikissa muissakin on törkimyksiä. Olin noin 20 v. kun kävin sossussa ja sossu käski mennä huograamaan. En mennyt.

Vierailija
5/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä? 

Vierailija
6/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on niitä kuntoutustuella ja erityisavuin juuri ja juuri tutkinnon läpäisseitä valmistuneita asiakastyössä. Ette voi oikeasti edellyttää mitään tuon ihmeellisempiä vastauksia. 

Mihin tämä tieto perustuu. 

Ap: erikoinen kommentti kieltämättä. Kannattaa keskustella työntekijän kanssa, voit myös valittaa asiasta. 

T: Sossu

Vierailija
7/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan sen tietää, epäsosiaaliset ja oudot mt - tyypit on noihin hommiin oikein hakeutuneet, koska niillä itsellä samoja ongelmia. 

Vierailija
8/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkäaikaistyötön mutta varakas vain siksi, että kaksi minulle rakasta vanhempaa kuolivat muutama vuosi yksi toisensa jälkeen ja heillä olo huomattavaa omaisuutta.

Asun Helsingin mittakaavassa suht isossa omakotitalossa, ja sossu oli silminnähden närkästynyt kun ajatteli että asuisin jossain kälyisessä koirankopissa.

Oli todella piikittelevä ja kyseli ivallisesti, eikö tämä ole liian iso yhdelle hengelle, mistä sinulla on tällaiseen ja tuollaiseen esineeseen ollut varaa jne.

Tyyppi oli ihan lukossa eikä kyennyt keskustelemaan mm. masennuksestani tai kuntouttavasta työharjoittelusta ollenkaan, vaan oli todella nyrpeä kun en ollut joku vaivainen köyhä holhottava.

En ole sen jälkeen ollut työkkärin kirjoilla ja sossun toiminnotkin on siirretty Kelaan. Olen ajatellut että jokaisen pitäisi tehdä oman kyvyn mukaan töitä sen verran kuin pystyy, mutta ammattilaisten asenne minua kohtaan oli täysin syvältä.

Ainakaan tämä rouva ei halunnut auttaa minua työllistymään tai hankkimaan mt-apua kyseisellä kotikäynnillä vaan keskittyi puhtaasti siihen että olemassaoloni loukkaa häntä.

Vierailija
9/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta odotit vastaukseksi? "Tässä sulla monta tonnia, saat kivasti kaikkea"?

Vierailija
10/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitkäaikaistyötön mutta varakas vain siksi, että kaksi minulle rakasta vanhempaa kuolivat muutama vuosi yksi toisensa jälkeen ja heillä olo huomattavaa omaisuutta.

Asun Helsingin mittakaavassa suht isossa omakotitalossa, ja sossu oli silminnähden närkästynyt kun ajatteli että asuisin jossain kälyisessä koirankopissa.

Oli todella piikittelevä ja kyseli ivallisesti, eikö tämä ole liian iso yhdelle hengelle, mistä sinulla on tällaiseen ja tuollaiseen esineeseen ollut varaa jne.

Tyyppi oli ihan lukossa eikä kyennyt keskustelemaan mm. masennuksestani tai kuntouttavasta työharjoittelusta ollenkaan, vaan oli todella nyrpeä kun en ollut joku vaivainen köyhä holhottava.

En ole sen jälkeen ollut työkkärin kirjoilla ja sossun toiminnotkin on siirretty Kelaan. Olen ajatellut että jokaisen pitäisi tehdä oman kyvyn mukaan töitä sen verran kuin pystyy, mutta ammattilaisten asenne minua kohtaan oli täysi

Kokkarit ovat viljelleet vihapuhetta työttömiä kohtaan jo niin monta vuosikymmentä että kokkaritantalla kiehuu veri, jos työtön onkin häntä varakkaampi eikä joku "raasu".

Näille koko elämä on jotain statuskilpailua. Kun itse asuvat jossain pienessä rivarissa tai kerrostalokämpässä niin tilanteesi raivostutti tämän eikä kyennyt piilottamaan kiukkuaan.

Ei tuollaisten tyyppien kuuluisi työskennellä sotelalla lainkaan. 

Itse muistan kun 00-luvun alussa neuvolan täti tuli kotikäynnille pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen. Sydämellisin ihminen koskaan, ja olemme jopa tänä päivänä ystäviä.

Vierailija
11/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostuskeino. Kontrolloiva. Myös aika latistavaa ja lytistävää, voi vaikuttaa nuorten itsetuntoon tai ehkä osa ei aikuisena sitten pystykään enää vaikka itsetunto olisi ok. Yrittää tehdä jonkun normaaliksi ja epänormaaliksi. Ihmisiä tuomitaan sen perusteella ettei ole paikkaa?

Vierailija
12/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sen jälkeen ollut työkkärin kirjoilla ja sossun toiminnotkin on siirretty Kelaan. Olen ajatellut että jokaisen pitäisi tehdä oman kyvyn mukaan töitä sen verran kuin pystyy, mutta ammattilaisten asenne minua kohtaan oli täysi

moni sosiopaatti hakeutuu näihin tehtäviin nöyryyttääkseen muita. hän koki sinun tilanteessa että nöyryytit hänet, koska asiakas olikin varakas kun taas sossu itse pankin velkaorja joka täysin riippuvainen seuraavasta palkasta.

ei kaikki sos. puolen työntekijät ole tuollaisia kanoja, mutta pelottavan moni on. 

he ikäänkuin nauttivat siitä että voi keksiä moitteita köyhän elämästä

Vierailija
13/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joskus rahaa takuuvuokraan ja elämiseen sen jälkeen kun sossu allekirjoitutti lapun että siirrän "lainan" sen tilille. 

Varmaan ymmärrätte että tämä sossu siirrettiin muihin tehtäviin.

Näin sen sittemmin toimeentulotukiluukulla, joskus ysärillä. 

Ilme oli aika mielenkiintoinen.

Vierailija
14/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Ei millään kuntoutustuella pääse edes ammattikorkeakouluun saati yliopistoon. 

Vierailija
15/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kontekstia en ymmärrä. Tällaisissa jutuissa konteksti määrittelee täysin oliko kommentti asiallinen vai asiaton. Jos haluaisit aidosti ihmisten mielipiteen kommentista, olisit varmasti tarjonnut kontekstin mahdollisimman tarkkana ja neutraalina versiona?

Vierailija
16/16 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Ei millään kuntoutustuella pääse edes ammattikorkeakouluun saati yliopistoon. 

Väärää tietoa. Tarkistelepa uudestaan, tiedät kyllä mistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan