Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä yhtään viestiä ja kello on jo yli seittemän =O!

Mulla on mahtava saldo viime yöltä. Klo 00-02 kolmella vessareissulla. Sitte heräs poitsu ja nukahti puol seiskalta. Ihme tyyppi, alko jo näkemään koiria ja lehmiä tuvassa (joita ei kyllä pitäis olla) ja pakokauhu iski aina omassa sängyssä ja meidän sängyssä leikitään eikä nukuta. Viimen ku noustiin kaikki ylös, meni kiltisti nukkumaan omaan sänkyyn. Voiko puoltoistavuotiaalla olla tosiaan jo tollanen mielikuvitus, että näkee olemattomia!

Eli väsynyt mamma on täällä. Supistelikin tosi ärhäkästi kahdesta neljään, sitte otin panadolin ja alko rauhottuun niin että vähän ennen kuutta tais tulla viiminen supistus. Puolen tunnin päästä lähetään neuvolalääkäriin, saa nähdä mitä on alakerrassa tapahtunu. Tämä oli jo kolmas yö peräkkäin supistuksia. Miehen sisko tulee Eetun kanssa ku tarkotus olis pyörähtää miehen kanssa kaupungissa siellä kaupoilla aamupäivällä. Voi olla helppo hoito toi poitsu, ku se todennäkösesti nukkuu nyt sitten. Pitää kyllä herättää puoliltapäivin, ettei mee ihan plörinäksi nämä yöt! Ja pakkasin sairaalakassia valmiiksi ja otetaan se mukaan. Ihan varulta, jos vaikka lääkärin kopelointi aiheuttas jotain noitten suppareitten lisäksi. Ja samaan kaupunkiin ollaan menossa missä on synnäri, joten oispa sitte kassi mukana. Vauvalla on vauhti päällä, ku söin äsken aamupalaa. Järkky vihlonta alapäässä =/

ONNEA kovasti kaikille vauvautuneille!!! POKS POKS vaan terhoja tulee maailmaan!! Ihania vauvoja kyllä meidän blogissa =).

Suppareita kaikille niitä kaipaaville!

Elina ja masukki 36+5

Vierailija
2/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen yöt on viime aikoina mennyt valvoessa ja pyöriessä joko siksi, ettei vaan väsytä tai sitten paikat puutuu oli asento mikä tahansa. Nyt nukuin kohtuuhyvin koko yön ja heräsin ilman herätystä. Esikoinenkin porskuttaa vielä unta, joten en viitsinyt vielä puuron keittoonkaan alkaa.

Kummasti sitä vaan alkaa päivä päivältä etsimän oireita synnytyksen käynnistymisestä, mutta eipä niitä vielä suuremmin ole näkynyt. Jotenkin sitä toivoo, että tämä toinenkin päättäisi sitten syntyä ennen laskettua aikaa... mutta ei niitä ennakoivia oireita esikoisestakaan ollut, että toivoa on!

Nyt aamulla olisi neuvolakin, saas nähdä mitä vaaka ja verenpainemittari näyttävät. Palailen vielä kertomaan.

Hauskaa päivää kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällanen pikaviesti, eli taas kohta kohti sairaalaa, tänään on kolmas käynnistyspäivä ja nyt niitä cytoteceja laitetaan kohdunsuulle. Eilisten kahden puolikkaan tulos oli, että koko päivän supisteli säännöllisesti 5minsan jopa vain kahden kolmen minsan välein, ei kovin kivuliaasti mutta epämiellyttävästi, mutta mitenkään ei homma edennyt. Enkä sitten saanut sitä kolmatta pilleriä, koska vaarana ois ollut vieläkin tiheemmät supistukset ja se että, sekä kohtu että vauva rupee väsyyn. Kun nää supparit on ollut kuitenkin vielä niin laimeita, ettei ne kyllä paikkoja avaa.

Kyllä turhauttaa, eikö tää vauva todella synny vaikka puolivälistä on supistellut ja ollut sellainen olo, että syntyy milloin vaan.

Saas nähdä kuinka tänään käy. Rupee jo pelottaan, että miten isoksi toi vauva tässä ehtii kasvaa kun tää vaan kestää ja kestää.

Nyt tuli vaan omaa juttua, en ole ehtinyt lukee viimeaikojen juttuja. Paitsi sen sivusilmällä huomasin, että Chicca sai pojan. Suuren suuret onnittelut! Kunpa oma nyytti ois jo sylissä.

Vierailija
4/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö seikkailulle lähin ja sillä tielläni oon.alotin pistämällä pyykkiä paremmin kuivumaan,ukko ol hätä päissään illalla vähän leviteööy(tyyliin sohvan nojalla 5 tyynyliinaa päällekkäin).sitten eksyin koneelle,vaikka piti tolle vauvelille saaha vihdoin ja viimein pakattua kotiutumis kassi,isäntä kun ei tidä takuulla mitä hänen pitäs vauvalle kertätä eukon pukemisetkii kun on jääny vaan mulle,vaikkakin ukko muistaa aina kysyä että onkohan sillä kylmä tms.

nyt oon parin viikon aikana käyny aika aktiivisesti lukemassa pinot täällä omia vauva uutisia kun odottelen nii ompahan jotain mielen kiintoo ;).

jahas eukko kikattelee pinnikses tarttee mennä.tais kassi jäähä pakkaamatta...

T:Musta_kissa 36+5

Vierailija
5/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin nukuttu yö takana. Kauhean kuuma vaan koko yön. Olen tosi kuumaverinen tyyppi ja nyt oikein korostuneesti oli kuuma, pää oli ihan hikinen. YÖk.

Eilen ei mitään valtakunnan oireita siitä, että synnytys lähestyisi. Mutta koitan vaihtaa asennetta, enkä odottele niin kovasti vauvan syntymää. Syntyi tuo esikoinenkin sitten ajallaan 41+5, joten pikkuveikkakin syntyy sitten kun on valmis siihen. Saahan ainakin hetken vielä nautiskella näistä rauhallisista aamuhetkistä, kun poika kattelee lastenohjelmia ja mamma surffaa netissä ja syö aamupalaa :)

Onnittelut Chiccalle pojan syntymästä ja Fablelle kovasti tsemppiä tähän päivään!!!

Pitäis lähteä ulkoilemaan,kunhan tuo päivä tuosta vähän valostuu.

Mukavaa päivää!

Taneli 39+4

Vierailija
6/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo suotaneen meille kaikille hellittelynimeksi. Tuollainen nimittely sallittaneen vain toiselta samanmoiselta. Nyrkki heilahtais, jos hoikkauumainen naapuri nimittelisi palloksi..

zzz: 4 tuntia unta yhtäsoittoa, ennenkuulumatonta. Aamuyö menikin sitten koiranunta torkkuen. Anoppi soitteli jo eilen ja haluaa tyttöjä luokseen tänään, joten hyvät päikkärit tiedossa :) Kultainen anoppi, oikea pelastava enkeli!

[color=red]Laitetaan vähän färiä aamuhun.. Fablelle nyt voimakkaita, aikaansaavia supparisäteitä, toivotaan, että tämän päivän aikana saadaan lukea uusia tammisten vauvauutisia :) bd

Kiva kun uusia tammisia on liittynyt mukaan keskusteluun näin loppumetreillä. Ja kiva, kun vauvautuneet eivät oo kokonaan meitä muita terhoja tänne unohtaneet.

Onko se Maikkoo lähteny jo lumitöihin, kun ei joo piipahtanu palstalla? ;) Ainaki meillä päin tuloo lunta maahan asti. Ai kun tuloo maisema komiaksi :)

(.) Närästää ny nii lujaa, jottei pahemmasta väliä, aiva häjyä teköö. Rennie ei tuntunu mihinää, voi yäk! Ja aamusta aharisti henkiä taas niin, jotta voi totta toisen kerran. Mutta hyvin on keriinny tähän päivähän jo, ku on heränny ennen sian pieremää. Kaakku on uunis paistumas ja takas tuli. Säntääskähän sitä likkaan kans ulukoilimahan seuraavaksi?!

Isabelluskalle kiitos akupainantalinkistä! Yöllä tuli tietämättä paineltua voimakkaasti ainakin kahta pistettä ja Kaapo-Elina möyrästi vallan vietävästi. Mahtoiko olla joku asiayhteys??!

No ny hyvää päivää kaikille, voikaahan hyvin!

L 35 vai 36?!

Vierailija
7/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]( . ) tuntuu usein näin aamusin, ett masu ois pienempi. Tuskin se mihkään on kutistunu.

Kattilassa on tulet ja tiskit raivattu koneeseen. Vois silittää ä-pakkauksen pehmusteen, ku ensin heräis.

Huomenna vihon viimein sinne synnytystapa-arvioon. Oon oottanu sitä, ku kuuta nousevaa. Eilen jo vähä pakkailin Kassia ja mietin, ett taian ottaa jo kaiken varmuuden välttämisen ehkäsemiseksi sen mukkaan. Vaikka peipi voi vielä kovin jättiläinen olla saati paikat auki. Mut varulta.

Akalla on kai nuhan alkua tai on, ku tuskin se muuten niiskuttas ja vähä kirkasta limaa niistää. Ei tarvis saaha mitään pöpöö nyt, eikä tartuttaa mua. Synnyttämässä sairaana on tuskin kenenkään unelma.

[b]Elin@ [/b]kitos kysymästä - nukuin hyvin :) Jos se teiän poitsu on nähny unia. Akka kerran väitti kiven kovaan nähneensä koiran istumassa oven pielessään. Untahan se oli nähny, mikä oli tuntunu todelta. Eilen tai toissa aamuna hyökkäs mun viereen ja kerto jotai hämähäkeistä. Olivat kai mönkineet sen sängyssä.

[b]Fable [/b] ~~~~~~ jospa se alkais supisteleen. Voidaankohan kalvoja puhkasta " tosta noin vaan" , että ne alottas sitten synnytyksen? Aika hyvin, ku tulossa kaksinkertaseksi mamiksi eikä tällasta tiiä :O

[b]Lyyti [/b]juu ei paranis ihan kenen tahansa " pallotella" ;) Ukko eilen tuli halaan takaapäin kokeillen kuulemma, ett yltääkö vielä kädet ympäri. Teki sen illalla, joten eipä naurattanu. Hipsi vähin äänin tupakille :D

Yrittää päästää liittoon läpi. Puhelimet tukossa yllättäen. Mokomat lähettivät mulle täytettäväksi lappuja, vaikka parissa edellisessä ilmotin jo millon ä-kausi alkaa. Soittaa ja vääntää rautalangasta!

Pitäsköhän tänään tehä lumienkeli :) se pitää ehottomasti etes kerran talvessa tehä. Mut kuka mut tuolta nostaa, ku akan kans kahestaan ollaan päivä. .

Z ja peipi 36+6 (maaginen päivä huomenna)

Vierailija
8/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitten vihdoin ja viimein alkoi supisteleen. Yöllä parisen tuntia ja kipeästi..ihan sellaisia synnytyssuppareita! Jee..tästä se alkaa jos saman kaavan mukaan mennään ku tytöiltä. Eli vielä ens yö menis supistuksen kanssa ja seuraavana yönä syntyis. :) Lämmitin kaurapussin ja otin panadolin, että sain nukuttua. Supistukset tuli n.20min välein, välillä jopa 10min.

Kohta neuvolaan ja tuunpa sitten ajan kanssa keskittyyn pinoon.....

mellum ja peukaloinen 40+4

Vierailija
9/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B3A3A][b]Lyyti:[/b] Emmää mihnää kolaus hommis oo.. venyn ja vanun tuvas ,ku jätkän räkä!

Täällä tuloo lunta kans maahan asti ;)

Ihanan valakoosta on,mutta aika tuuli tuntuu olevan..

Olis mukamas reipas niin hakis kävellen Herra-vielä-pari-päivää7veen koulusta,ainua mutta on notta jaksanko kävellä niin paljua?? *miättii ja pähkälööttöö..*

[color=#228B22][b]Yllätin ukon eileen nukkumaan mennes..[/b] Jaaha ja nyt kuulen muutaman tuhuma aivoosen rattaaren raksuttavan! soo soo,emmää nyt sillee yllättäny! ;D

Soli eileen jääkiakko harkoos,niin laitoon sen toisen tyynyn muavipussihi ja pakastimehe! juu,luitta aivan oikee!

Tämä juantaa siitä,kun se yks ilta maraji,notta oon lämmittänyt sen tyynyn,kun luin sängys sitä orotelles..Ny sai mitä tilas,kylymän tyynyn,NIH!

Kyllä sitä nauratti!

[color=#483D8B]Eiliisiis harkoos se antoo kännykän nyn varooksi yhrelle valamennus jehuusta,jos tuloo lähtö,saa nopiaa kiinni..

Oli sitte tää miäs kiusannu ukkoo,notta: Ei oo soinu,mutta laittelin muutaman tekstiviästin akalles..;)

[color=5D478B][b]Fable:[/b] Sätehiä ja veten lorinoota toivoottelen määkin sullen sinne,vaikket varmaa tätä viästiä oo enää lukemas,vaan " töis" taas..

olikoha muuta??no,palaalen takaasi,ku tuloo miälehe..

[color=FF6A6A][b]Maria ja himpulaanen kolomekymmentäkahareksan lus nelijä [/b][color=CD3278][size=4]♥

Vierailija
10/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin,

mä olen nukkunu tosi hyvin ja se on viime aikaisten valvottujen öiden jälkeen ihan kivaa. Jokohan täällä oltais valmistautumassa tulevaan synnytykseen ja kroppa kerää nyt voimia siihen, kun antaa mun nukkua. Tiedä tuota sitten. Mutta menin nukkumaan puolen yön aikaan ja kävin vissiin 3 kertaa yön aikana vessassa, mutta muuten olen nukkunut kuin tukki ja poika herätti puol yhdeksältä ;) ja jokaisen vessareissun jälkeen nukahdin heti uudelleen, eli harvinaista mulle. Hyvä näin, jos vaikka ensi yönä pääsis jo synnyttämään ;-) Mutta kun ei supistele, niin haaveeksi taitaa jäädä..

Fablelle tsemppiä ja kovasti supparisäteitä (sellaisia oikein tehokkaita)!!

Samoin mellumille tsemppiä, jos nyt pääset synnyttämään. Äläkä luota siihen, että menee yhtä kauan suppareiden kanssa kuin esikoisesta, mulla ainakin supisteli esikoisesta monta päivää ja kakkosesta vain yhden yön yli, eli voivat vaihdella kovinkin paljon noi synnytysten kestot..

Täällä odotellaan kovasti niitä oikeita supistuksia ja niiden alkua ;-)) Halu olis jo kova synnyttämään, mutta kun ei niin ei. Tänään sit jo päätin, että enää en odota ja hermoile.. Ehkä se jonain päivänä haluaa syntyä tämäkin lapsi täältä ihan itse.. Ei tämä tästä hermoilemalla synny, tulee vain itselle paha olo/mieli.

Mutta nyt tuonne taas kotihommiin, miehelläkin vapaapäivä, niin jatkaa tuota remonttia, kun en sinne synnyttämäänkään tunnu pääsevän.

Mutta supparisäteitä kaikille niitä toivoville!

-äitiliini ja 40+2

Vierailija
11/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte ryökäleet tainnu viiä mun unet.. tähän asti oon nukkunu suhteellisen hyvin joka yö,mutta viime yö oli kyllä kamala,ja kas kummaa kun tuun palstalle niin täällä on ihmisiä iso kasa jotka on nukkunu oikein kunnolla.. Aamukuudelta tein aamujumppaa,kävelin meiän rappusia edes takas,onneks ei ollu yleisöö,oli varmaan aika huvittavan näköstä..

Pohjalaisten viesteistä tulee edelleenkin hymy huulille heti näin aamustakin,pitäs pyytää anoppiakin lukemaan teiän tekstejä,se just eilen täällä neideille koitti opettaa uusia sanoja kun meiän tytöt ei aina ihan ymmärrä mitä hän sanoo,kerran sanoivat anopille että " meiän isä kyllä puhuu ihan suomea"

Anoppi toi eilen villapuvun ja hatun vauvalle eli nyt ois kaikki sit valmista!

Lapset ovatr ottaneet tavaksi toivottaa vauvalle hyvät yöt ja toivoa samalla ettei yöllä syntyis,eilen 5v. sano sitten vauvalle että " pidä luusta kiinni ettet synny yöllä" aika kivasti sanottu. (7v. tosin sano että ei siellä mahassa mitää luita oo..)

Ennen kun aloin kirjottamaan niin oli ihka ensimmäinen TODELLA kipeä supistus,toivottavasti niitä tulis lisääkin.. Rappuset ja seksi on käytetty jo tältä päivältä,illalla olis se sauna vuorossa sitten jos mitää ei tapahu =)

Neuvolassa pitää käydä mittaamas verenpaine ja valkkari,sanoin kyllä että ihan hyvin pystyn seuraamaan niitä kotonakin,mutta pakko mennä ku Ä-polilta on sellanen käsky tullu että 2 kertaa viikossa..

Nyt komentelee lapsia ulos,ku näkyy pieni lumikerros täälläkin olevan!

T:Isa ja masukki 37+4

Vierailija
12/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin nopia, jottei pysy ittekkää peräs.

[color=green]Zatu: ei kipiänä eikä jalaka paketis synnyttämäs.. No hyvä ny ku pääset synnytystapa-arviohon, saat yhyren murehen pois hartehiltas. Vai meinaasit jäärä Kassin kans jo sisälle? :) Eihän sitä koskaan tierä.. Äläkä ny mee palelluttamahan ittiäs hankehen. Tai jos meinaat värkätä lumienkelin, ota ainaki puhelin mukahan, jotta saat tilattua ittelles jonku nostovärkin. Sellaasta mä tarvitten pian jo sisätilooski. ;) Ja niistä kalavojen puhkaasuusta: vaatii tietääkseni auenneen kohorunsuun, jotta saa tääkäästyä kalavon puhki.

Maikkoo sen ny osootti, jotta pohojalaasta voi puhua leviää ja sitte heleveti leviää ;) Sullon viikkoja kans tottajukelintähäre palijo! Muistin aiva, jotta soot kans loppukuisia!

Isabelluska: Ei suinkaan sulloo pohojalaasta anoppia?? Voi totta yhyren kerran, osanotto! No ei sentäs. Sanotahan, jotta vanhoos pohojalaasis naisis on viisaus, mutta pätiskö tua anoppi-ihimisihin? ;)

Solis ny päikkäriaika sitte, ku saan kans valua ny miäleni mukaha. Maha meinaa olla kipiä, aivan araanoloone. Tympiä olo sanalla sanoen ja näläkäki o. Ny syömähä!

Äl

pst. kyllä nua plokin mukulat on niin totta vieköhön helluusia, jotta voi ietuna!!

Vierailija
13/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että päivä on kauheen pitkällä jo, vaikkei oo kuin puolen päivän aikoja vasta. Aamusella oli meidän neidin eka neuvola ja painoa oli tullut viikossa lisää 190 g! :) Kyllä helpotti. Ens perjantaina mennään vielä kontrolliin. Tytöllä on vissiin menossa tiheän imun kausi, kun eilen vietti melkein koko illan tissillä, mutta sit taas nukkui koko yön yhdellä heräämisellä. Kuitenkin miuta väsyttää ihan tolkuttomasti ja päiväunille ois tarkoitus mennä, kunhan esikoinen ensin nukahtaa.

Fablelle hirmusti tsemppiä käynnistykseen!!! bd bd Omasta kokemuksesta tiedän, että käynnistys saattaa kestää kauan. Esikoinen syntyi vasta kuudentena päivänä käynnistyksen aloituksesta. Ei ollut mitenkään mukava viikko. Sie oot vissiin kuitenkin päässyt yöksi kotiin? Se on hyvä, mie olin osastolla koko ajan, paitsi yhden yön sain käyvä kotona, kun pidettiin välipäivä. Se kyllä auttoi, sillä seuraavan päivän käynnistykset tuottivat tulosta. Tää toinenkin käynnistettiin, mutta siinä riitti kaksi cytotecia. Vissiin elimistö tiesi, mitä tapahtuu tällä kertaa.

Koittakaahan jaksaa ja voikaa hyvin mahoinenne!

T: Monttu ja tyttö 13 vrk

Vierailija
14/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydi@:

Maikkoo sen ny osootti, jotta pohojalaasta voi puhua leviää ja sitte heleveti leviää ;) Sullon viikkoja kans tottajukelintähäre palijo! Muistin aiva, jotta soot kans loppukuisia!

[color=#006400]Nou nou,niinku nua ameriikkalaaset ja enkelsmannit sanoo..mooon tämmöönen pualivälikuinen...

Tuasta pualivälikuusta tuliki miälee Juniorin aikuunen hoitsu, joka niin ihanasti sano juniorista joka siis on syntyny 14 päivä kello 12:21, notta on syntyny jonku sanonnan mukaa hyvien tähtien alla,ku o syntyny kuun molemmin pualin ja kellon molemmin pualin.. tai jotenki nuan se sanoo! :)

Isabelluska: Ei suinkaan sulloo pohojalaasta anoppia?? Voi totta yhyren kerran, osanotto! No ei sentäs. Sanotahan, jotta vanhoos pohojalaasis naisis on viisaus, mutta pätiskö tua anoppi-ihimisihin? ;)

[color=#006400]Näinhän se on,mutta anoppien kohoralla saattaa olla paikoon aukkoja viisahures välillä ;D

Nii ja mikä siinä on ikrajaki sitte?? mikä on vanaha ja mikä ei??

no joo,menis pakkeloomaa naamaansa,mää meen samalla kauppaha ku hajen sen klopin koulusta,en mää uskalla kävellen mennä,mää kuiteskaa jaksa!

meen illemmalla sitte ukon kans kävelyllen..

PS: lyyti: mää kaans aina huuran ukollen että : Uittoo tai Pekka Niskaa! kun tarvitten nostajaa :)

Vierailija
15/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=009ACD]Täällä sitä ollaan nyt oltu pojun kanssa kotona kolmatta päivää. Kaikki on mennyt vallan mainiosti; maito noussut rintoihin, poika syö hyvin, nukkuukin kohtalaisesti, äitikin on nukkunut 7-8 tunnin yöunet ja isä on aivan hullaantunut pojastaan ja on apuna tosi mahtavasti!

Ainoa pieni ongelma on ollut pojan vatsavaivat, joita on ollut joka päivä. Ne eivät mitenkään pitkään laita poikaa huutamaan, mutta välillä huomaa oikein kuinka pienen vatsaa vääntää ja sit pääseekin ilmaa ulos. Tähän liittyy yleensä myös jonkin asteista kitinää ja levottomuutta. Nyt olenkin miettinyt mikä syömisistäni mahtaa tuon aiheuttaa? Ensin ajattelin kokeilla olla ilman suklaata ja katsoa helpottaako vaiva. Kuinkahan kauan tuloksia pitää odotella?

Täällä monet Terholaiset viettävät viimeisiä metrejä raskaudesta ja osa on pienokaisensa jo saanut. Onnea siitä heille kaikille, mm. Chiccalle! Minulla on jäänyt pinojen lukeminen aika pintapuoliseksi selailuksi, sillä täällä kotona on yllättävän paljon puuhaa tuon pienen miehen ympärillä ja myös kotitöissä. Mutta lupaan parantaa tapani ;)

FABLE: Voi itku, kun sun synnytyksen käynnistäminen kestää. Tsemppiä sinne! Täällä pidetään peukut pystyssä, et tänään tärppäis. Jännää, et teillä siellä pääsee kotiin yöksi Cytotecien saamisen jälkeen, täällä nimittäin ei pääse.

MELLUM: Sullekin on peukut pystyssä, et saat lisää suppareita ja synnytys lähtee käyntiin ;)

Ja kaikille muille niitä toivoville (supistuksia) myös!

Nyt täytyy lähteä hellimään pientä miestä ja antamaan hänelle myös hieman ruokaa...

Sulina + Poju 6vrk (ensi yönä kokonaisen viikon vanha)

Vierailija
16/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai enpä tiiä kannattaako mun ies avata sanaista arkkuani täällä tänään, eilisestä viisastuneena ;)

Ja nyt mää en etees muista mitä mun piti kommentoija... Ääh.. Näitä aivoja..Mitä aivoja? No rusina-aivoja..

No kuitennin onnea Fablelle ja Mellumille vauvanhakureissulle. Toivottavasti huomenna ois nyytti kainalossa useellakin!

Ja sitten mää essintäkuulutan MARYn! Mielestäni on ikuisuus, kun on kirjoitellut ja kun miettii hänen odotushistoriaa verenpaineineen ja sokruineen, niin sepä on saattanut ottaa varaslähdön? Tule oikaisemmaan, jos oon väärässä :)

Myös TUISKUAn kuulumisia kaipailen..

Minun " esikoisvauva" lähti sitten eilen Suomeen. Talo on hiljainen ja pikkuvelu on kysynyt varmaan kymmenen kertaa tänä aamuna, MISSÄ JÄTKÄ ON???? Matka oli onneksi mennyt hyvin. En saanut nukuttua ennen kuin äitee laittoi yöllä viestin notta ovat päässeet perille ehjinä. Aamulla nukutti senkin eestä sitten. Oli tarkoitus viedä kuopus dagikseen ekaa kertaa sitten joulunalusviikon, mutta nukuttiin pommiin :/ Täksi päiväksi pitäisi nyt keksiä ohjelmaa.. Ulkona tuulee ja vettä vihmoo, että sisällä jotain askartelua sitten.

Eilen heitin joulun ulos :( Tarkoitus oli vaan enimmät koristeet karsia, mutta annoinkin kyytiä kaikille. Kuusi lensi kaaressa ulkosaunan taakse, sen edellisvuotisen kaveriksi =) Enää yksi sydänvalo roikkuu leikkihuoneen ikkunassa. Orvon oloista, pitääkin heti ottaa joku sisustuslehti käteen ja etsiä uusia keväisiä ideoita niin taas saa taloon tunnelmaa :)

Niin, piti siitä rintojen rasvauksesta kirjoittaa, että älkää hyvät tytöt tuhlatko(?) rahoja kalliisiin rasvoihin ennenaikaisesti! Mä olen molempia lapsia imettänyt _kauan_ eikä ole kummallakaan kerralla haavoja tullut. Mäkin esikoista oottaessani tilasin ties mitä rasvoja itselleni ja vauvalle, kaikki jäi käyttämätä.. Poikien pyllyn hoitamiseksi on riittänyt sininen Novalan ja punoituksiin tarvittaessa pottujauhoja. Tuolla kuopuksella tosin tuli ripulin seurauksena paha vaippaihottuma reilun vuoden ikäisenä, silloin auttoi Weledan Calendula baby- sinkkivoide (sain joskus ilmaisnäyteputilon ja sitä on edelleen jäljellä, riittoisaa siis. Suosittelen! www.weleda.fi löytyy lisätietoa..)

Mutta nyt kaivelemaan pojalle maalausvehkeitä.. Palaan astialle myöhemmin!!

/ardisia rv 37+?????? ihan hukassa näitten viikkojen kansa

Vierailija
17/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä päiviä riittää tällaisena möhkäleenä. Voi kääk, ratkesin äsken syömään KARKKIA! Ensin välttelen sokeria viikkokausia jopa muroissa ja jukurtissa ja sitten vedän pokkana karkkeja huolimatta sokerihäiriöstä. Enkä syönyt ihan yhtä tai kahta. Nyt sitten jännitän, millainen sokerikrapula iskee. Pää on ainakin aika sekasin joten älkää ihmetelkö juttujani.

Samalla supistaa reisistä asti. Kuka tietää mitä se meinaa kun supistukset vetää sisäreisistä? Siis maha on kovana ja reisien sisäpinnat kramppaa samalla???

Aamulla kävelin 1,5h lenkin lasten kanssa kun piti hakee auto huollosta 4-5 km päästä. Lapset ei valittaneet vaikka nuorempi on vasta 3v ja käveli tollasen matkan mutta mulla teki viimeset ylämäet kyllä tiukkaa. Sitten iski niin kohtuuton nälkä että kalakiusausta syötyäni ratkesin noihin karkkeihinkin. Lapsille ostin jo loppumatkasta pullan jotta jaksoivat viimeset ajat sokerin voimalla.

ZATU: kiva että synnytystapa-arvio on jo huomenna. Mulla se on ensi tiistaina ja odotan miäkin sitä kovasti. Kerro sitten mitä siellä tehtiin ja sanottiin!!! Onko sulla se ihan muuten vaan vai jostain tietystä syystä? On mennyt multa ohi jos olet kertonut tuon.

Mies ei sitten lähdekään eräretkelle. Hänen veli keksi, että onkin huono ilma. tuo samainen veli on lapseton eikä tajua, että nyt meni mahikset sitten tosi pitkäksi aikaa saada pikkuveli mukaan retkelle. Eihän mies mihinkään pääse koko talvena tai keväänä, kesällä aikasintaan.

Käyttekste monta kertaa yössä vessassa? Mä oon ravannut 5.raskausviikosta alkaen joka ikinen yö kerran mutta nyt on muuttunut 2-3 kertaan. Aamulla heräsin siihen, kun kissani tuli naamani viereen kehräämään tosi kovaäänisesti. Lapset kyllä nukkui kahdeksaan, mut kisu kerkes jo seiskalta. Ja noita reisien sisäosia vetää yölläkin. Luultavasti mulla on aina välillä supistus ja herään sitten siihen supistuksen loppuun kun reisissä vielä tuntuu supistus.

Tää beibi myllää nyt aivan hulluna. Sai raukka pitkästä aikaa sokeria. Lisäks supistaa aika pinkeesti, oli aika rankka se aamulenkki. Mutta jos yrittäis käynnistää synnytyksen lenkkeilemällä, eihän siitä mitään tulisi. Jyllää ja jyllää mut odottelee 42. viikkoa... Kääk alkaa jo tulla huono olo siitä sokerista. Että sitä osaa olla ääliö! Kauhee olo ja oma vika! Kuka on niin hullu että vetää karkkia sokeriaineenvaihdunnan häiriön kanssa. ..

Heinä 35+3

Vierailija
18/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti, ennen kuin päikkärit kutsuvat.. On se jännä vaikka miten hyvin nukkuisi yön niin kuitenkin tähän aikaan on ihan valmis taas peiton alle! Mie olen varmaan jo riippuvainen näistä päikkäreistä, toivottavasti vauvan synnyttyäkin saan niitä nukkua!

Eilen illalla oli sellaista pientä menkkamaista jatkuvaa jomotusta ja tänään samoin. Ehkä ne vähän pehmittävät paikkoja ennen kuin kunnon supparit tulevat? Edelleen maha vähän löysällä.. Toisaalta ei ole ollenkaan kiire synnyttämään ja toisaalta olisi ihana nähdä vauva!

Elin@: Miedän tyttö heräsi yksi yö painajaiseen, jossa hiiret tulivat hänen sänkyyn ja hirvi (!) katseli matolta!! Aikamoisia unia nämä lapsoset välillä näkevät...

Zatu: Sain tehtyä kaupat toppahousuista! En kyllä luvannut luovuttaa niitä ennen vauvan syntymää, ainoat housut jotka menevät enää ulkoillessa päälle. Nyt vaan sitten katsotaan milloin vauva haluaa tulla maailmaan..

Fable: Toivottavasti pääsisit ihan oikeasti jo tositoimiin. Kurjaa, kun supparit kestävät noin kauan, siinä alkaa jo univelkaa tulla jos häiritsevät nukkumista:( Kurjaa sitten olla jo valmiiksi ihan väsy kun pitäisi urakoida vauva ulos ja jaksaa sitä hoitaakin. ESikosta valvoin kaksi yötä nukkumatta ja olin kyllä niin väsy sen jälkeen ettei tosikaan. Eikä sitä väsymystä kyllä sairaalassa nukuta pois, on siellä sen verran häslinkiä koko ajan..

Nyt unten maille,

tikru 37+6

Vierailija
19/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille vauvaantuneille :)

Aikamoinen joukko niitä uusia terhoja rupee olemaan, vaikka kuu on vasta alkumetreillä!

Eipä mitään ihmeitä...omaa napaa taas, kun olin eilen neuvolassa.

Painoa oli tullut 500g / vko nyt olis 13 Kg kasassa, sais mun puolesta jo riittää!!!! Pissa ok ja turvotusta ei kauheesti. Vauva liikkuu ihan ok ja pää on kuulemma tosi alhaalla, mutta ei kiinnittynyt vielä. Verenpaine oli ekan kerran nousussa 110/74 ( muuten ollut 98-110/56-68). Tarkistin esikoisen kortista ja siellä samat paineet ollut koko raskauden ajan, mutta viikko ennen synnytystä paineet noussu 110/70.

Taitaa olla meikäläisen toiveajattelua, että pääsis pian laitokselle. Onko muilla vastaavasta kokemuksia tai tietoa, miten tuo verenpaine muuttuu ennen synnytystä.....?

Äitee ja Aatutar 36+6

Vierailija
20/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan =) ei ole minuun tarttunut unettomuutta. nytkin tuli kellon ympäri vedettyä.. enkä edes pissalle herää!

sinda: minullakin tuota sisäänpäin käpertymistä meneillään. asiat menee toisesta korvasta ulos automaattisesti, muisti pettää pienissäkin asioissa ja pyörin oman napani ympärillä.. synnytyskin vaan mielessä ja tarkkailen joka tuntemustani.

eilen oli sitten se neuvolalääkäri ja sanoi, ettei vielä pariin viikkoon hänen mielestään synny. nauroi vaan, kun tuskaisena kyselin mitä voisin asialle tehdä? =) kai typsy tulee sitten, kun on itse valmis.. itse olen vaan jo niin valmista, kypsää ja täynnä koko raskautta. raivostun pienestäkin asiasta ja ISALLE varoitus; se olen minä joka kaahailen jokilaaksossa hullun kiille silmissä.. tämä onkin varmaan minun mielenhäiriöni loppuraskaudessa. olen niin kärsimätön ja hermostunut.

c ja typsy 36+5