Onko kukaan muu epäonnistunut monella elämän osa- alueella? Vaikka lähtökohdat olleet hyvät?
Olen epäonnistunut liki kaikessa. Omalla kohdallani pidän syynä nuoruuden koulukiusaamista, joka vaikutti itsetuntoon. En ole ikinä uskonut, että voisin pärjätä jossain, vaikka näennäisesti elän normaalia elämää. Olen aina ollut töissä, joihin olen ylikoulutettu, tyytynyt aina pienempään palkkaan ja tehnyt ihan liikaa palkkani eteen. Parisuhteessaa olen tyytynyt huonoon, koska en olisi saanut parempaa jne. Tiedostan tämän, mutta en vaan pysty muuhun. Jos se onnistumisen kierre lähtee jo nuoruudesta, niin sitä elämää katsoo ihan eri silmin.
Kommentit (3)
Sama kokemus ja taustalla koulukiusaaminen lukiossa
Etsit syyllisiä ja rämmit menneessä, sen sijaan että katsoisit eteenpäin. Ei koulutus koskaan hukkaan mene, vaikka juuri nyt ei sitä vastaavaa työtä olekaan.
Itselläni on oikeasti aika kamalat lähtökohdat elämään. Silti olen onnistunut jotenkin pysymään elämässä kiinni ja se riittää. Ei meistä kaikista tarvitse mitään suurta tulla.
Kyllä. Niistä lähtökohdista jotka elämään olen saanut, voi tätä kutsua jo kokonaisvaltaiseksi epäonnistumiseksi. Sen olen oppinut elämästä, että asiat ovat monien painoarvoltaan ajassa vaihtuvien yksittäisten tekijöiden summia.