*** ELOISAT vuoden 2007 ekaan viikonloppuun! :o) ***
Kommentit (28)
Minullakin on päivät niin sekaisin, että oli pakko käydä kattoon Hesarin yläkulmasta että mikä päivä on kyseessä, kun pino ilmoitti olevan jo perjantai!
Tervetuloa sinä uusi tulokas, jonka nikki alkoi A:lla. Meidän molempien esikoispojat ovat syntyneet samana päivänä!
Rytmeistä oli G:tä: Meillä ainoa selkeä rytmi on yleensä yöunissa, nukkumaan n. 20:30 ja herää n. 8:00 (tai tietenkin herää syömään 1-3 kertaa ja pahimmassa tapauksessa tutitukset päälle...) Ekat päikät alkaa 10 ja kestää 45 min- 3 h. Kaikki loppu onkin sitten päivästä kiinni. Jos nukkuu ekat päikät hyvin, niin iltapäivällä sitten toiset vajaa 2 h. Jos nukkuu huonosti, niin tarvitaan vielä kahdet päikät. Yhteensä unta päivällä noin 4 h. Huonoina päivinä nukutaan vain 45 min kerralla.
Mä jatkan vielä vaahtoomista siitä itkuhälyttimestä. Soittivat tänään kaupasta ja kysyivät, että enhän mä ole käyttänyt sitä vain ulkona, KOSKA ITKUHÄLYTIN EI SOVELLU ULKOKÄYTTÖÖN!!! Haloo! Totta helkutissa mä sitä käytän, kun poika nukkuu päikkärit ulkona. Miksi laite sitten kantaa n. 1/2 km jos sitä saa käyttää vain sisätiloissa. Melkoinen lukaali saapi olla... En tiedä olenko ainoa tumpelo näissä asioissa, mutta eiköhän hälytintä osteta juuri sen takia että sitä käytetään ulkona nukuttamiseen. Ja eipä nyt voi kyllä syyttää kovia pakkasiakaan!
Olen tulossa huomiseen tapaamiseen.
Tintarella ja poika 2808
Olen muuten tulossa huomiseen tapaamiseen, joten ei Jamssan (muistinko oikein?) tarvitse yksin istua...
Yritän päästä huomenna treffeille, jos vaikka heräisimme ajoissa :)
Neuvolassa kävimme ja painoa oli 7,3kg ja pituutta 68,5cm joten pitkä ja hoikka poika kuten isänsä vaan ei kuten äitinsä.Kiinteitä menee kivasti, olemme purkkilinjalla.Banaania ja perunaa olen itse keitellyt ja muusaannut mutta muuten ihan kaupan sörsseleitä menee.Ja itse kun syö purkkien jämät niin ei ne vauvakilotkaan katoa :( Joulu oli tosi paha vyötärölle tänä vuonna ja kun ei oikein pääse ulkoilemaankaan niin tappotuomio tulee kun tammikuun jumpat taas alkaa.....olisi kiva jos joskus vaikka olisi vatsalihakset taas timmissä kunnossa eikä vasta ensi elämässä.
Se jonka vauva nukkui yöt......olen kateellinen.Ei meillä varsin pahasti ole mutta sitä tuttia saa kyllä käydä laittamassa useammin kun kerran.Ihme tuttiralli alkanut näin joululomalla kun jo osattiin nukkua ilman herätyksiä jopa 7h putkeen, ja se ei enää häviä naamalta millän valokynällä että meillä ei nukuta.
No, viimeistään armeijaan mennessä varmaan saa tämänkin mamma nukkua :)
minik ja nukkumis-kieltäytyjä
Huomenna tavataan, kiva nähdä teitä vanhoja ja uusia kasvoja!
Meillä menee yöt oudolla kaavalla: hyvä yö-huono yö- hyvä yö...ensi yöstä odotettavissa hyvä, jos kaava jatkuu. Hyvä yö käsittää usemman syötön, mutta nukun imettäessäni, joten syöttöjen määrä ei haittaa. Huono yö on kimakkaan itkuun heräämistä ja tissiin ei heti tartuta ja minäkin kunnolla herään. Herätyksiä on niin tiheään, että aamuyöstä poika on liian täynnä, ettei huoli rintaa ja sitten pitää ottaa vaunut käyttöön, ettei ehdi herättää veljiään. Epäilen hanpaita edelleen, vaikka voi kyllä kiinteiden maistelullakin olla osansa. Meillä on nyt reilu viikko maisteltu.
Kerrassaan huvittava toi Tintarellan saama vastaus itkuhälyttimestä. Tekniikan ihmelapsi-mieheni sanoi heti, kun tuon hänelle luin ääneen, että ulkokäyttökiellosta pitää olla niin iso maininta, että sen näkee sokeakin. Siitä pitää myös ostotilanteessa mainita. Eli korvaukset olet ansainnut, pidä pääsi!
PEUKUNSYÖNTI on meilläkin esikoisen huvia, mutta on aina liittynyt vain nukahtamiseen ja harmitushetkiin. Poika on nyt päälle 3, mutta suurta huolta en ole jaksanut kantaa, koska peukku ei muutoin käy suussa.
Toi on niin liikuttavaa, kun lattialla möyrivä vauva laittaa korvan lattiian ja levähtää kesken leikkien =) Ei itke tai valita, vaan hiukkasen vaan huilaa kseken leikin.
k.h.p. kerropa lisää siitä yöimemisen lopetusjutusta, alkoi kiinnostaa. Eeli syö todella tiheään, kesken pitkien päikkäreidenkin pitää imettää, mutta onneksi jatkaa uniaan yleensä.
Nyt ei taas muuta muistu mieleen, joten huomiseen!
Pumpuli ja pojat
Mie ite olen henk.koht. syönyt tuota peukkua aikastas pitkään, mutta en kuitenkaan enää viime aikoina ;D joten toivoa peukunimijöilläkin on! Mulle sanottiin aikanaan, että hampaat harottaapi joka suuntaan, syynä peukku? vaan kun lopetin sen syömisen hampaatkin oikenivat ja joku on joskus kehunutkin jopa tuota rivistöä :)
Tuon kakkosen kera kun olin synnyttäneiden osastolla, niin siellä ei vuonna 2004 edes tarjottu tuttia vauvoille? Mistä olin tosi hämmästynyt, pyysinkin isää tuomaan lapselle sinne oman tutin, kun tuo tuntui roikkuvan alvariinsa tississä kiinni. Vaan eipä oppinut syömään tuttia sekään poika, kuten ei näistä kolmesta kukaan. Jaakolla toisinaan työntyy tuo peukku suuhun, mutta ei mitenkään huolestuttavissa määrin :)
Tintarella: mitä jos ottasit yhteyttä suoraan maahantuojaan, vaikka sähköpostitse? Mie aina ite kokeilen sitä konstia, ne kun eivät jaksa alkaa siellä kettuilemaan muutaman euron tähen, vaan suosiolla yleensä korvaavat/korjauttavat laitteensa.
Mitäs mulla vielä?
Ai niin niistä kiinteistä joku jutteli. Meillä kesti tasan ja vähän yli 3kk, enneku tuo Jaakko oikeasti keksi, että se on syötävää ja ihan hyvää ja että sitä voipi oikein ottaa enemmänkin, kuin vain lusikallisen. Mie ite olin jo melki epätoivon partaalla, ettei tuo lapsi ikinua opi, vaan katos mokomaa nyt se jo syöpi suht hienosti.
Aaargh...nyt puuron tekoon :D
Eria
Jaahas, syitä aina löytyy käyttäjästä. Me nimenomaan sanoimme ostotilanteessa että se tulee ulkokäyttöön. Päätimme hankkia uuden hälyttimen ulos ja vanha jäi sisäkäyttöön kun se otti hirveästi häiriöitä ilmajohdoista. Mä soitan heti maanantaina huominen kun menee tapaamisessa. Käyttöohjeessa ei kielletä käyttöä ulkona.
Että kovin ollaan oltu kiireisiä, ja esikoisen synttäreitä järjestellään. Onnea vaan Hannelin esikois tytölle, jolla myös synttärit edessä ;)
Yöt menee kohtalaisen kivasti. Vielä mennään imetyksellä, näytti olevan niin hankalaa tuo soseiden maistelu.
Mekin ehkä päästään huomiseen tapaamiseen. Mutta ihan kympiksi tuskine ehdimme, sen verran on aina aamuhulabaloota esikoisen kanssa.
Elo + kaksi isoa kaksosen jötkälettä
ollaan oltu tuolla " kaupunkiasunnolla" niin hirveällä tohinalla just sain maratonluettua pinoja läpi, huoks!
Meillon ollut käytössä nuo Aventin pullot ja niihinhän saa hankkia sitten niitä tutteja ja kahvoja ja nokkia ja vaiks mitä aina tarpeen mukaan erikseen. Helevetin hyvä systeemi on ollut minun mielestä. Ja nyt ollaan kokeiltu ihan veden juomista tuosta nokasta niin hyvin menee. Vanhimmat pullot on ollu mulla käytössä jo 3, melkein 4 kk, niitä on keitetty päivittäin eikä vieläkään oikein näytä siltä että olisivat mitenkään kuluneita. Ja mullahan on noita pulloja ollut käytössä tosi vähän, 4 kpl, eli kovassa käytössä. Hirveää löpinää- tarkoitan siis sanoa, että hyvää, kestävää kamaa, tuntuvat kestävän.
Mitäsvielä.. rytmeistä. Ööh - ei ole vielä sellaista ihan täsmällistä rytmiä, saattaa vaihdella tunnillakin per päivä. Mutta yöt menee kokonaisina, menneet jo pitkään. Kiinteitä siis tosi varovaisesti ollaan aloiteltu, lähinnä makuja tuossa viiden, kuuden maissa illalla. Velli on Aleksista hyvää :)
Huomiseen tapaamiseen,
Nallukka ja Aleksi 2508
ja kiitos kuluneesta. Vertaistuki on ollut monesti tarpeen.
Uskallanko edes kertoa, että meillä nukutaan öisin... Poika päätti, että yösyönnit on pikkuvauvojen hommaa, vetäisee pullollisen maissivelliä iltapalaksi ja nukkuu aamuun saakka. Viime yönä nukkui klo 21.30-8.30, kerran laitoin tutin puoli seitsemän maissa ja käänsin toiselle kyljelle, kun sinne yritti ominvoimin eikä unenpöpperöisenä päässyt. Kun vaan esikoinenkin alkaisi samalla linjalle; toki hänkin nukkuu silloin tällöin läpi yön heräämättä, mutta useimmiten herää 1-2 krt pissalle tai muuten vaan. Välistä sitten tulee meidän väliin nukkumaankin.
RYTMI on meillä taas muuttumassa niin, että poika nukkuu 3x 2h unet päivän aikana. Ennenhän meillä vedeltiin 4-5h unia ja lisäksi vielä pikkutirsat alkuillasta. Mutta tuo yöhomma on niin hyvä ettei haittaa vaikka valvoisi koko päivän!
KIINTEISSÄ on maisteltu nyt peruna, porkkana, persikka, maissi, aprikoosi, parsakaali ja tänään ruusunmarja. Pääasiassa teen omatekoista peruna-porkkana-parsasosetta kotona ollessa, vaihteluksi ja reissuruokana sitten otetaan kaupan tädin kasvissoseita. 5kk iässä olisi tarkoitus alkaan ottamaan mukaan viljat, että saadaan puurot mukaan. Esikoisen kohdalla otettiin ensin lihat 5kk iässä ja viljat vasta 6kk ikäisenä. Poika syö kasvissoseen puolilta päivin ja ottaa päälle vähän vettä, maitoa sitten noin 1h päästä. Maitoa menee kerralla 180-200ml muilla syönneillä, tuossa kiinteän päälle vähän vähemmän.
Tämmöistä täällä tällä erää.
Neeuska & poju 1608