Puuromaito loppu ja pitäisi keittää riisipuuro perheelle, kysymys...
Jääkaapissa ei ole yhtään litraa sinistä tai punaista maitoa ja pitäisi keittää riisipuuro illaksi lapsille. Ollaan flunssassa niin ei jaksettaisi lähteä kauppaan. Meillä on kuitenkin 2 litraa rasvatonta maitoa. En oikein tiedä voiko siitä keittää riisipuuro, palaa varmaan herkästi pohjaan kun ei ole punaista tai sinistä maitoa?
Voiko vaaleansinisen maitoon lisätä ruokaöljyä tai sekoittaa kermaa, että saisi riisipuuron keitettyä? Onko kokemuksia? Tai mikä neuvoksi tilanteeseen?
Kommentit (15)
Jotkuthan keittävät veteen ja lisäävät sitten purkillisen kuohukermaa.
Siis kevyt kermaa löytyy vajaa 2 DL jääkaapista. Se on kyllä avattu jo 3 päivää sitten.....
Tee uunissa. Laita rasvatonta maitoa ja kermaa ja vaikka nokare voita.
Voi lisätä öljyä tai kermaa. Jos keität vesihauteessa, niin ei pala pohjaan.
Voiko puuron tehdä veteen? Entä jos siihen laittaisi perunajauhoja, tulisiko siitä sitten "maitomainen", voita ei ole....
Meillä keitetään riisipuuro aina veteen, sitten lopuksi (viimeiset 5 minuuttia) lisätään kermaa ja voita. Joskus on ollut kerma lopussa niin on laitettu vain voita ja hyvin on maistunut kanelin ja sokerin kanssa puuro sitten.
No mitä ette ennkoinu ja säästäny sitä puuromaitoa tälle illalle. Mä tekisin pannarin.
Uunissa. Siitä vissiin tulee vähän punertavaa?
Keitän aina rasvattomaan msitoon, ei mitään ongelmia, eikä tarvitse lisätä mitään
Itse keitän maitopuurot aina haudutuskattilassa, koska muuten poltan ne pohjaan.
Voit tehdä rasvattomaan maitoon+ kermaan, kaikkein helpointa on varmaan aloittaa vedellä ja myöhemmin lisätä maito ja kerma vielä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Uunissa. Siitä vissiin tulee vähän punertavaa?
Olen huomannut, että laktoosittomasta maidosta tulee punertavaa puuroa.
Voita tai kermaa