Missä iässä teillä alkoi kierron heittelyt, jäi vuoto välistä ja lopulta kokonaan pois?
Nyt ovat 1vkon myöhässä, tätä edeltänyt n.1v ajan hieman lyhyempi kierto paitsi edelliset 2x olleet 3-4pv myöhässä ja nyt siis jo 1vkon myöhässä. Mietityttää, raskaana en voi olla.
Olen 48v.
Kommentit (52)
Epäsäännölliset oli koko elämäni, viimeiset kuukautiset kesti kolme päivää, sitä ennen aina viisi päivää. Siihen loppui 48 vuotiaana. Välillä on oireita välillä ei, enkä käytä mitään kun en saisi edes, äiti sai rintasyövän niistä hormoneista. No olen ajatellut että neljä vuotta takana, jospa joskus loppuisi sitten ne kuumat aallot, pari vuotta sitten oli pahimmillaan eli aalto kun tuli oli pää märkä, nyt vain on kuuma ei hiki valu, joten pärjään tämän kanssa.
n. 48 vuotiaana alkoi vuoto vähentyä, kunnes loppui kokonaan 50-vuotiaana. Kierto ei koskaan heitellyt mihinkään suuntaan, tuli täsmällisesti kuin kello.
Mun äidillä menkat loppui 46 vuotiaana. 48 vuotiaana sai ekan lapsenlapsen pari kuukautta ennen 49v synttäreitä. Synttärijuhlien jälkeinen krapula oksentelu kesti toista viikkoa. Olikin raskaana. Ei ollut moneen vuoteen käyttänyt ehkäisyä kun munasarjojen toiminnan piti olla loppunut. Terve lapsi kuitenkin tuli.
Ei näy ei kuulu, edelleenkään😐🤔
Ap
Kitkusilla naisilla kaikki on kitkusempaa.
t. Pircco
49-vuotiaana kierto heitteli ja 50-vuotiaana loppui kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, Terveyskirjasto sanoo, että vasta kun kuukautiset olleet 1v ajan pois niin puhutaan vaihdevuosien alkamisesta. Eli tässä saa nyt odotella vielä 11kk, että alkavatko vaiko ei ja sitä ennen sitten lienee "vain" pre eli esivaihdevuodet kyseessä. Helvetin ärsyttävää, ja jotenkin myös surullista vaikka onkin luonnollista ja normaalia.
Ap
Käy mittauttamassa hormonit. Niistä se aika paljon osviittaa.
Ne heittelee tuossa vaiheessa päivänkin aikana niin paljon että niiden mittaamista pitäisi tehdä pitkin päivää eikä yksi mittaus kerro yhtään mitään
Kyllä Fsh arvo on pysyvästi korkea jos menopaussi on alkanut.
Käytön ajatus mittauttaa, kun ilman mittaamistakin tajuaa, että menopaussi on alkanut!
Menopaussi tarkoittaa, että kuukautiset ovat olleet POIS 12kk niin eikä tuo tajua ilman mittariakin, että menooaussi on alkanut!
Korjaus:
ÄLYTÖN ajatus mittauttaa, kun ilman mittaamistakin tajuaa, että menopaussi on alkanut!
Menopaussi tarkoittaa, että kuukautiset ovat olleet POIS 12kk niin eikä tuo tajua ilman mittariakin, että menooaussi on alkanut!
Alkoi noi 45vuotiaana, Aluksi oli runsaat kuukautiset, lääke auttoi. Siinä viikenkympin kieppeillä suht paljon selkä-ym nivelkipuja, lääkkeet ei auttanu, öisin kuumia oloja.
Tyhmä olin ,en tiennyt, jätin kaikki drinksut , siis alkoholin ,sen kohtuullisenkin pois. Loppui yöhikoilut.
kun kokein jälkeenpäin, niin heti palasivat.
Kantsii kokeilla, oletko raitis vai heräät aamuyöllä tissit märkinä, revi siitä.
Olen 52v. Tänä vuonna alkoi kierron pituuden heittelyä eli väli on nyt aika tasan 2kk. Vuoto niukentunut huomattavasti.