Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani harjoittivat ruumiillista kuritusta vielä v. 1984 jälkeenkin

Vierailija
03.12.2023 |

Muistan elävästi luunapit, ne kivuliaat, pistävät iskut ohimolla. Muistan tukistamisen, piiskaamisen vyöllä jne. Elettiin jo 90- luvun puoliväliä. Kyllä vanhempani aivan varmasti tiesivät, että tekivät väärin. Silti muistan usean kerran, kun minua kuritettiin fyysisesti. Outoa on se, että nyt aikuisena kun olen asiasta heiltä kysynyt niin kieltävät 100% ikinä tehneensä niin. Eli väittävät toisin sanoen minua valehtelijaksi. Miksi ihmeessä? Olen kuitenkin hyvin vastuullinen, täysijärkinen, koulutettu ja hyvissä töissä käyvä aikuinen ja nykyään vanhempi itsekin. Miksi ihmeessä keksisin jotain tuollaista omasta päästäni? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös ne huoneet, joissa mikäkin kuritus tapahtui, muistan, mikä oli "syy" kuritukseen, muistan, kumpi vanhempi oli kurittamassa. En voi olla keksinyt niitä omasta päästäni. Ap

Vierailija
2/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat harjoittavat ruumiillista kuritusta vielä vuonna 2023. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikan kerran taisi olla joskus vuosituhannen vaihteessa:)

M-92

Vierailija
4/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädetään laki ja pufff ongelmat katoaa ja aika heittää hight five? Voiko naiviimpaa suhtautumista enää olla? 

Vierailija
5/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tapahtuu edelleenkin. Mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
6/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olit silloin kun vielä kuritettiin? Tarkoitan, että olitko niin vanha, että taatusti muistat sen, eikä muisto ole sekoittunut johonkin kuulemaasi tai näkemääsi?

Vierailija
7/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita unohtaa. Itsekkin unohdin omani. Vasta kun luin tämän niin muistin nuo luunapit. Ne toki olivat pienimmät kuristukset. Rankinta oli se nahkavyöllä hakkaaminen teini iässä. No joo. Ne kaikki kannattaa vain unohtaa ja antaa anteeksi vanhemmilleen.

Vierailija
8/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -91 ja vanhemmat kurittivat fyysisesti. Isääni melkein ymmärrän, mutta en ymmärrä: jo pikkupojasta lähtien otti turpaan omalta isältään, joten ei osannut muuta kasvatustapaa. Itse en ole omille lapsilleni tuota jatkanut.

Vierailija
9/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita unohtaa. Itsekkin unohdin omani. Vasta kun luin tämän niin muistin nuo luunapit. Ne toki olivat pienimmät kuristukset. Rankinta oli se nahkavyöllä hakkaaminen teini iässä. No joo. Ne kaikki kannattaa vain unohtaa ja antaa anteeksi vanhemmilleen.

Rankinta kuitenkin oli se, että lukivat päiväkirjat ja sieltä löysivät ne hakkaamisen aiheet, viinan, tupakat ja pojat.

Vierailija
10/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkavyö viuhuu tässä perheessä edelleen.

Vierailija
11/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -91 ja vanhemmat kurittivat fyysisesti. Isääni melkein ymmärrän, mutta en ymmärrä: jo pikkupojasta lähtien otti turpaan omalta isältään, joten ei osannut muuta kasvatustapaa. Itse en ole omille lapsilleni tuota jatkanut.

Suomen suurin epätasa-arvo on vieläkin käsittelemättä, sotavuodet. Olemme ylpeitä sotasankareistamme, mutta edelleen vaikenemme siitä millaisia miehiä sodista kotiutui.

- kolmannen polven sotainvalidi 

Vierailija
12/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rankinta kuitenkin oli se, että lukivat päiväkirjat ja sieltä löysivät ne hakkaamisen aiheet, viinan, tupakat ja pojat.

Isä hakkasi nahkavyöllä ja äiti risu tai puukepillä.

Vierailija
13/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uhkailtiin väkivallalla kuitenkaan ei oikeasti lyöty mutta se ns uhka oli aina "läsnä" myöhemmin sain tietää että äitiin isä kohdisti fyysistä pahoinpitelyä meille muille taas henkistä.

Vierailija
14/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minun äitini on tukistanut lapsiani vielä 2020-luvulla. Loukkaantui, kun siitä huomautti.

Vierailija
15/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä hakkasi nahkavyöllä ja äiti risu tai puukepillä.

Pikkusiskot nauroivat vieressä kun hakattiin. Niitä ei hakattu koskaan. 

No siskoista on tullut narsisteja. Ovat pahoja. Hyvin pahoja ihmisiä. Repivät pieninä jo hyönteisistä siipiä.

Vierailija
16/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyminen ja ymmärtäminen on kaksi eri asiaa. Ymmärrän äitiäni, mutta en hyväksy hänen tekojaan.#ällöäitimyytti

Vierailija
17/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lapsi repii leppäkertulta siipiä pois? Ja seuraa sen jälkeen miten leppäkerttu kärsii?

Vierailija
18/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös. Olen syntynyt 1992.

Sain tukkapöllyä ja remmiä, pahinta kaikessa kuitenkin oli että vanhempani rankaisivat myös lemmikkejäni joskus rankaistaakseen minua. Muistan erään tosi kylmän talvipäivän kun isä heitti hamsterihäkin lumihankeen. Kaniani retuutettiin turkista, joskus korvista ja uhattiin päästää päiviltä.

Vierailija
19/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vanhempiesi kanssa asian ottanut oikein puheeksi, niin oletko mahtanut käydä terapiassa? Jotkut terapeutit hakemalla hakevat näitä muistoja, jotka sitten selittävät sitä ja tätä. Niitä kutsutaan myös valemuistoiksi. 

Vierailija
20/40 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lapsi repii leppäkertulta siipiä pois? Ja seuraa sen jälkeen miten leppäkerttu kärsii?

Psykopaatti.(eniten periytyvä persoonallisuushäiriö) Siitä saattaa nähdä viitteitä jo pienessä lapsessa, jolla voi olla taipumusta tunnekylmyyteen esimerkiksi eläinten kiduttamisen ja väkivallan muodossa. Epävakaat perheolot ovat kuin bensaa liekkeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän