Onko meidän 6kk vauva ylipainoinen, kun painaa 11kg? On tosi pitkäkin, 74cm.
Kommentit (10)
ja jokainen kulkee omilla käyrillään eli vaikea mennä sanomaan. Paljon myös riippuu siitä minkä kokoiset ovat vanhemmat?
Meidän 2,5vuotias tyttö on 95cm ja 12,5 kiloa, mutta lapset on lapsia ja saavatkin olla, jokainen olkoon ihana itsensä!!!
Ei ole! Meidän poika oli saman panoinen tuossa iässä, ja nyt 2,5vee vain 15kg. Joten paino on hyvinkin tasaantunut.
Syökö lapsesi yhä rintaa? Jos niin se on tosi hyvä juttu! Kunhan tarkkailet, ettei käytä rintaa kivunlievityksenä -- ts. voisiko olla allergiaa tai muita vatsakipuja tms, joita yrittää poistaa rinnan syömisellä? Meillä oli sellaista. Muuten kyllä suosittelen imettämään lapsentahtisesti :)
Tiedän tytön joka painoi vajaa 6kk iässä jotan 10kg ja nyt 6,5v on edelleen ylipainoinen. Olen kuullut tutkimuksesta että jos on 3v ylipainoinen niin on myöskin aikuisena ylipainoinen. Jotkut tuntuvat ylpeilevän näillä pullukkavauvoillaan enkä tajua miks?!?!
Varsinkin rintaruokitut lapset kasvavat vauvana usein aivan hurjasti, mutta tuossa 8-10 kk iässä kasvu tasaantuu. Maidosta tulleella pyöreydellä ei ole mitään tekemistä myöhemmän iän lihavuuden kanssa.
Meidän poika painoi 9 kuukauden iässä tuon 11 kg ja oli 77 cm pitkä (6 kk: 9 kg ja 72 cm). Nyt on 1 v 8 kk ja painaa 14,3 kg ja on 87 cm pitkä.
Sanoisin että jokseenkin painava tapaus. Toivotaan että tasaantuu ajastaan. Lisärasvaa ei sitten tarvitse..
Kyllä ne neuvolassa sanovat, jos on syytä huoleen. Tärkeintä kai on, että lapsi kasvaa tasaisesti oman käyränsä mukaan.
Vauvat saa olla pyöreitä, ilman että ne ovat LIHAVIA!
on tämä ap:n lapsi iso ikäisekseen, mut mitä sitten? Vauvojen mitoista ei pysty millään sanomaan tuleeko siitä aikuisena lihava vai ei!
Ja näin kolmen lapsen äitinä sanon että kyllä hieman pullukka vauva on jotenkin " terveemmän" näköinen kuin sellainen jolla kylkiluut paistaa nahan läpi..
mutta en mä nyt käyttäisi sanaa " ylipainoinen" pienestä vauvasta. Mun molemmat vauvat on olleet painavia muutaman kuukauden iässä ja siitä se on sitten tasoittunut ihan normaalipainoon :-)
Meillä tuon verran painaa kaksivuotias 93 senttinen tyttö :).