Miten hoidan lapseni?:(
Voi kuulostaa avuttomalta, mutta minulta katsesi solisluu ja nyt on käsi kuukauden paketissa.
Kuinka pärjään 2v lapseni kanssa kun en saa toista edes sängystä nostettua, pestyä peppua yms...
kaikki vinkit kehiin kiitos...
Kommentit (9)
Pese peppu suihkussa, tai putsaa kosteuspyyhkeillä, niin ei tarvitse nostella lavuaarille.
Joudut nyt vaan tekemään asiat eri tavoin kuin aiemmin, mutta löydät varmasti keinot. Lapsi on jo sen verran iso että oppii auttamaan töiden sujumisessa, kiipeämään vaikka rattaisiin.
jostain syystä lapsi pelkää nukkua muualla kuin pinnasängyssä...
Töistä olen nyt sairaslomalla.
Lapsen isää ei ole maisemissa. Vaikeinta on nuo rattaat, ovat niin huonot työntää yhdellä kädellä. Hieman vaikeaa tuntuu nyt olevan, eiköhän tähänkin totu.
Pitikin juuri oijea käösi mennä...
ap
Helppoa ei tietenkään ole, mutta ei paljon muita vaihtoehtoja kuin treenata vasuriksi.
minulla on vauva liinassa. Opettele sinäkin "apinatyyli".
Kaksivuotias nostetaan rattaisiin tarvittaessa, muuten saa kiivetä itsekin. Kiedo terve kätesi lapsen ympärille ja nosta kylkesi puolella, jotta lapsella on "kiipeilypuu" sinussa, mutta huom selkä suorana ja jaloista joustaen ettet riko itseäsi. Nappaa siis kainaloosi ja istuta rattaisiin. Pinnasängystä saa seisovan lapsen pois, kun kietoo käden hänen ympärilleen ja antaa lapsen valua sylistä jaloilleen maahan.
Pelottaa miten normaalit arkiaskareet nyt sujuvat :(
ap
Nostan lapseni pinnasängystä niin, että lapsi ottaa käsillään otteen käsivarrestani,olasta tai kaulasta ja itse otan tukevan otteen lapsen takapuolen alta. Toimii meillä hyvin.
niin lapsi pääsee itse sänkyy ja sieltä pois.
Oletko hoitovapaalla vai töissä?