Lyö lyötyä, häpeän istua tyhjässä liikkeessä, vuokra ym juoksee
Kerro kuinka mokasin
väärä hibta?
väärät tuotteet?
huono palvelu?
huono sijainti?
Kurkkua kuristaa..yrittäjänä 25 vuotta.ap
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla pitäisi olla nyt vuoden paraskatteisimmat viikot, kun myisit juhlapukuja linnanjuhliin. Miksei ole? Koska sinulla ja liikkeelläsi on huono maine. Sijainnissa se vika ei ole. Aika on myös ajanut jo vähän ohi liikeideastasi, etkä ole uudistanut sitä. Nykyään ei ole muotia hankkia kertakäyttömuotia, vaan nyt kierrätetään, lainataan ja vuokrataan. Tehdään kierrätysmateriaaleista. Ollaan yksilöllisiä.
Ei se nyt ihan noinkaan ole, jos asiakkaat käyvät vain sovittamassa ja sen jälkeen tilaavat kertakäyttöpolyesterimekon Kiinasta. Todellakaan kaikki nuoret eivät välitä tuon taivaallista ympäristöasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa ja huimaa..itkin ennen töihin lähtöä..mies ei kestä minua enää pitkään.ap
Jos aloitus on aito, niin tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Nyt on vaikeat ajat. Sen huomaa monella
tavalla. Kioskissa, jonne vien veikkauksen pelikupongin, oli ennen aina ihmisiä.
Joskus piti jonottaa kassalle pitempään. Nyt on toisin. Usein siellä ei ole ketään, kun astun sisään.
Sama ilmiö näkyy lähikaupassa. Kauankohan liike pysyy pystyssä tällä menolla? Myös vaatekaupassa
on hiljaisempaa kuin ennen. Ne, joiden talous on jo ennestään tiukalla, pelkäävät.
Kiitos ..sanasi antoivat lohtua.ap
Vierailija kirjoitti:
Uusia pienyrityksiä ei tule.
Myymme kahvia ja hierontaa toisillemme.
Muut ei poistu asunnostaan.
Viimeinen sammuttaa valot.ap
Olen hyvin erilaisessa tilanteessa kuin sinä, ap, mutta samaan lopputulokseen tullut. En nyt rupea henkilöhistoriaani tässä vuodattamaan, mutta minulla oli aiemmin yritys (n. 10 vuotta sitten), sitten olin omaishoitaja, ja nyt olen työtön. Haluaisin perustaa taas yrityksen, mutta tässä viimeisen 10 vuoden aikana siitä on tehty todella vaikeaa. Ensinnäkin starttirahan saaminen on kiven alla. Minun alkuperäinen yritysideani toimisi paremmin verkkokauppana, mutta minulle sanottiin ihan suoraan, että verkkokauppaan ei enää nykyään starttirahaa saa, vaikka idea olisi kuinka omaperäinen. No, sitten muokkasin ideastani pienen kivijalkakaupan, johon olisin tarvinnut pienen lainan pääomaksi, mutta sitä en saa, koska olen työtön.
Olen vuoden verran turhautuneena kirjoitellut liiketoimintasuunnitelmia ja samalla hakenut kaikkia mahdollisia töitä, mihin en pääse.
Ideoita ja yritteliäisyyttä olisi, mutta en tee niillä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa ja huimaa..itkin ennen töihin lähtöä..mies ei kestä minua enää pitkään.ap
Jos aloitus on aito, niin tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Nyt on vaikeat ajat. Sen huomaa monella
tavalla. Kioskissa, jonne vien veikkauksen pelikupongin, oli ennen aina ihmisiä.
Joskus piti jonottaa kassalle pitempään. Nyt on toisin. Usein siellä ei ole ketään, kun astun sisään.
Sama ilmiö näkyy lähikaupassa. Kauankohan liike pysyy pystyssä tällä menolla? Myös vaatekaupassa
on hiljaisempaa kuin ennen. Ne, joiden talous on jo ennestään tiukalla, pelkäävät.
Ja tässä Leena vastaa itse itselleen. Kannattaisi nyt lopettaa tänne kirjoittelu. Teet itsestäsi vain naurunalaisen. Jokaisella harkitsemattomalla ulostulollasi sahaat omaa oksaasi. Valitettavasti tuossa iässä ihminen tuskin enää muuttuu. Sinulle on varmasti lukuisia kertoja sanottu tuosta empatiakyvyttömyydestä ja töksäyttelystä, mutta et vain ota onkeesi. Yrittäjän pahimpia sudenkuoppia ovat ylimielisyys ja jämähtäminen. Olet langennut molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä viitsi hokea jotain vanha on nolo tenahousu -juttuja. Nykynuoret on erittäin suvaitsevaisia myös eri-ikäisiä ihmisiä kohtaan, ja voisit olla cool heidän mielestään vaikka olisit 70+. Mut sori, rimpsutunika ei ole cool, kultaiset roikkokorvakorusi eivät ole cool. Pitää olla ajassa kiinni ja pukeutua, meikata ja käyttäytyä ajanmukaisesti.
Myöskin jos olisin 70+, niin en ihan ensimmäisenä haluaisi kauppaan jossa myyjä puhuu tenahoususta. Tai jos vaikka olisin 40 ja kärsisin virtsankarkailusta, johon siihenkin voisi suhtautua hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti. Vaiva on kuitenkin yleinen monella synnytyksen jälkeen nuorella ikääkin. Mutta sekin tuli varmaan selväksi, että tähän liikkeeseen ei transvestiittien lisäksi tenahousujakaan toivota. Nyt pitää vielä miettiä vastaus siihen, että miksi ihmeessä tosiaan sulla ei kauppa käy toivotusti? 🤔
Mistä tie
Kyllä varmasti niissä transpiireissä tämän keskustelun linkki kiertää ja käytöstäsi kauhistellaan. Juuri tuolla tavalla asiakkaita menetetään. Ihan sama puhutko nuo samat sanat nettikeskusteluissa vai liikkeessäsi. Täällä kyllä annat itsestäsi aika pahasuisen ja tympeän kuvan, sitä samaa toksisuutta eri muodossa on myös nuo somejuttusi joissa löytyy vaatteita K-kuppikokoisillekin teineille.
Voisit myös poistaa sen vanha-sanan sanavarastostasi ihmisistä puhuttaessa, sekin on vähän tympeää. Vogue sinällään on hyvä homma. Tilaapa youtubessa Voguen kanava, siellä on hyviä tyyli- ja meikkivoidetta ja niitä saa ihan ilmaiseksi katsella. Kyllä muodin alalla on tilaa ja suorastaan tilausta korkeammassa iässä oleville leideille, että sen puoleen et ole liian vanha alalle 70-vuotiaanakaan. Mutta kuten aika monesti on mainittu, niin pitää olla ajassa kiinni.
Aloita ihan ensiksi työnhaku.
Yrittäjähenkinen työntekijä on aina haluttu! Mutta laita joku kaveri oikolukemaan työhakemuksesi. Olet henkisesti tiukassa paikassa ja saatat alentaa itseäsi aivan tarpeettomasti.
Lopettaminen on fiksu valinta. Kai sinulle jää varasto, ja kesällä voit kokeilla uudestaan vaikka pop-upia, jos rahatilanne sallii ja kiinnostaa. Muista mainita vakiasiakkaille tästä, jos itseäsi yhtään kiinnostaa! ;)
Kohtasit mahdottoman esteen, nyt rinta rottingilla sellaisia ihmisen kokoisia haasteita kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä viitsi hokea jotain vanha on nolo tenahousu -juttuja. Nykynuoret on erittäin suvaitsevaisia myös eri-ikäisiä ihmisiä kohtaan, ja voisit olla cool heidän mielestään vaikka olisit 70+. Mut sori, rimpsutunika ei ole cool, kultaiset roikkokorvakorusi eivät ole cool. Pitää olla ajassa kiinni ja pukeutua, meikata ja käyttäytyä ajanmukaisesti.
Myöskin jos olisin 70+, niin en ihan ensimmäisenä haluaisi kauppaan jossa myyjä puhuu tenahoususta. Tai jos vaikka olisin 40 ja kärsisin virtsankarkailusta, johon siihenkin voisi suhtautua hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti. Vaiva on kuitenkin yleinen monella synnytyksen jälkeen nuorella ikääkin. Mutta sekin tuli varmaan selväksi, että tähän liikkeeseen ei transvestiittien lisäksi tenahousujakaan toivota. Nyt pitää vielä miettiä vastaus siihen, että miksi ihmeessä tosiaan sulla ei kauppa käy
Olenko jotenkin sokea tai tyhmä, kun minusta ap ei puhunut mitenkään pahasti transasiakkaastaan, vaan mainitsi hänet esimerkkinä siitä että kohtelee kaikkia asiakkaita samanarvoisesti? No, ehkä käsitin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mielestänne
Mummo
Joka myy transmiehille 2000 luvun tissiliivejä?
Ihan irti ajasta?,
Eli se
Että palvelen asiakkaita
Tekee minusta nolon ?
Tiedän kyllä tuskaisen hyvin että
Ihmiset haluaa olla erityisiä
Etsii tosi erityistä juttua erityistarpeisiinsa , jonka
Ovat nähneet instassa influensserilla
Jota mulla vanhalla tenahousulla ei oo???ap
Anteeksi että provosoidun.
Saan postin lähettämiä tena näytteitä
Eikös se ole loukkaus?
Lehtijutuissa tuodaan esiin yrittäjät joilla on varasto 70-luvulta.
Itselläni varasto on max 6 kk vanha, suurin osa 3 kk vanhaa.
Roik6n instassa ja seuraan ammattiini liittyviä asioita.
Ei kaikki asiakaspalvelijat ole jotain elävä arkisto kamaa.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla pitäisi olla nyt vuoden paraskatteisimmat viikot, kun myisit juhlapukuja linnanjuhliin. Miksei ole? Koska sinulla ja liikkeelläsi on huono maine. Sijainnissa se vika ei ole. Aika on myös ajanut jo vähän ohi liikeideastasi, etkä ole uudistanut sitä. Nykyään ei ole muotia hankkia kertakäyttömuotia, vaan nyt kierrätetään, lainataan ja vuokrataan. Tehdään kierrätysmateriaaleista. Ollaan yksilöllisiä.
Ei se nyt ihan noinkaan ole, jos asiakkaat käyvät vain sovittamassa ja sen jälkeen tilaavat kertakäyttöpolyesterimekon Kiinasta. Todellakaan kaikki nuoret eivät välitä tuon taivaallista ympäristöasioista.
Eivät tietenkään. Mutta ne jotka ovat valmiita sijoittamaan rahaa, etenkin täällä pk-seudulla, ovat yleensä tiedostavampia. Wt-kiinakoltut sitten erikseen. Ja Kiinassahan ap:kin kolttunsa teettää, ja tismalleen samat saa netistä murto-osalla hinnasta. Asiakkaat ovat tajunneet tämän, vaikka yritys yrittääkin antaa vaikutelmaa uniikeista laatumekoista.
Henkkamaukan nettikaupassa on kokoja 4XL asti, ja niin on todella monessa ketjumuotikaupassa muutenkin. Isot koot on nykyään itsestäänselvyys ennemmin kuin joku kilpailuvaltti. Nuoret aikuiset on isompia kuin ennen joka suuntaan, joten kysyntää isoihin kokoihin kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän jopa, että valtaosa nuorista ei välitä tuon taivaallista ympäristöasioista.
Jos välittää, niin teot ja ajatukset on kyllä pahasti ristiriidassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia pienyrityksiä ei tule.
Myymme kahvia ja hierontaa toisillemme.
Muut ei poistu asunnostaan.
Viimeinen sammuttaa valot.ap
Olen hyvin erilaisessa tilanteessa kuin sinä, ap, mutta samaan lopputulokseen tullut. En nyt rupea henkilöhistoriaani tässä vuodattamaan, mutta minulla oli aiemmin yritys (n. 10 vuotta sitten), sitten olin omaishoitaja, ja nyt olen työtön. Haluaisin perustaa taas yrityksen, mutta tässä viimeisen 10 vuoden aikana siitä on tehty todella vaikeaa. Ensinnäkin starttirahan saaminen on kiven alla. Minun alkuperäinen yritysideani toimisi paremmin verkkokauppana, mutta minulle sanottiin ihan suoraan, että verkkokauppaan ei enää nykyään starttirahaa saa, vaikka idea olisi kuinka omaperäinen. No, sitten muokkasin ideastani pienen kivijalkakaupan, johon olisin tarvinnut pienen lainan pääomaksi, mutta sitä en saa, koska olen työtön.
O
No minä täällä moppaan kuraa ja ahdistun.
Eikö ole ironista?
Kaikkea hyvää sinulle.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on hiljaisempaa kuin ennen. Ne, joi
Nimeni ei ole leena.mene pois.ap
Siis tämä ap:n ilmaisuhan on ihan uskomatonta 😂 Kyllä taas maine kasvaa entisestään. Not 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskin jos olisin 70+, niin en ihan ensimmäisenä haluaisi kauppaan jossa myyjä puhuu tenahoususta. Tai jos vaikka olisin 40 ja kärsisin virtsankarkailusta, johon siihenkin voisi suhtautua hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti. Vaiva on kuitenkin yleinen monella synnytyksen jälkeen nuorella ikääkin. Mutta sekin tuli varmaan selväksi, että tähän liikkeeseen ei transvestiittien lisäksi tenahousujakaan toivota. Nyt pitää vielä miettiä vastaus siihen, että miksi ihmeessä tosiaan sulla ei kauppa käy
En Ole meslewin yrittäjä, voisitko lopettaa ...en ymmärrä miksi jankkaat?
Älkää boikotoiko meslewiä tämän jankkaajan vuoksi.
En tiedä mikä tuo yritys on, mutta joku troll7n pakkomielle nähtävästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on todella tuo Meslewi, niin ensimmäisenä varmaan kannattaisi poistaa kotisivun etusivulta tuon kohta tekee tuhkimoista prinsessoja. Keskimäärin huono idea implikoida että asiakkaat ovat takkutukkia ja likaisia rääsyläisiä, jotka eivät ymmärrä piilevää potentiaaliaan. Siis sori mutta ihan kamala slogani.
Yritykselläni ei ole slogania.
Ajattelepa vähän asiaa nyt kuitenkin. Haluaisitko itse mennä käymään firmassa, joka kutsuu asiakkaitaan tuhkimoiksi? Kas kun ei samalla rumista ankanpoikasista joutsenia.
Mitä vikaa on Tuhkimossa? Minusta Tuhkimo on kaunis hahmo.
Mutta jos ei Tuhkimo miellytä, niin mitä jos perustaisi vastaavan konseptin miehille nimellä "Tuhkamuna"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mielestänne
Mummo
Joka myy transmiehille 2000 luvun tissiliivejä?
Ihan irti ajasta?,
Eli se
Että palvelen asiakkaita
Tekee minusta nolon ?
Tiedän kyllä tuskaisen hyvin että
Ihmiset haluaa olla erityisiä
Etsii tosi erityistä juttua erityistarpeisiinsa , jonka
Ovat nähneet instassa influensserilla
Jota mulla vanhalla tenahousulla ei oo???ap
Anteeksi että provosoidun.
Saan postin lähettämiä tena näytteitä
Eikös se ole loukkaus?
Lehtijutuissa tuodaan esiin yrittäjät joilla on varasto 70-luvulta.
Itselläni varasto on max 6 kk vanha, suurin osa 3 kk vanhaa.
Roik6n instassa ja seuraan ammattiini liittyviä asioita.
Ei kaikki asiakaspalvelijat ole jotain elävä arkisto kamaa.ap
Saat anteeksi. 🌺 En henkilökohtaisesti jaksa muodostaa minkäänlaista tunnesidettä johonkin tuotenäytteeseen. En tiedä mutta ehkä hyötyisit vähän samasta asenteesta? Loppupeleissä saat omata ihan minkälaisia henkilökohtaisia mielipiteitä ikinä, mutta KAIKKI asiakkaat palvellaan viimeisen päälle loistavasti riippumatta heidän iästä, sukupuolesta, koosta tai suuntautumisesta. Eikä näistä asioita heitetä mitään vitsiä edes nettipalstalla, ikinä. Muotipiireissä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt ovat suorastaan yliedustettuina, joten ihan vain jo liiketoiminnallisesti syistä heitä ei ole varaa kohdella huonosti. Plus että ihmisiä nyt ylipäätään pitää kohdella hyvin.
Yritä nyt ajatella olevasi alan grand old lady ja sitten myös käyttäytyä sen mukaisesti. Kotisivusi kaipaavat muokkausta, nuo stylemasterit ja tuhkimot vain karkottavat asiakkaita. Suomen kielessä on puhuttu stailisteista varmaan viisitoista vuotta ja tarjoamasi palvelu on stailausta. Se stylemaster ihan oikeasti kuulostaa nuorison korvaan härskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä ap:n ilmaisuhan on ihan uskomatonta 😂 Kyllä taas maine kasvaa entisestään. Not 😂😂
Sinulla meni trans kommentti tunteisiin???
Miksi
Oletko mies jota meslew ei suostunut
Meikkaamaan ja pukemaan???
Vierailija kirjoitti:
Henkkamaukan nettikaupassa on kokoja 4XL asti, ja niin on todella monessa ketjumuotikaupassa muutenkin. Isot koot on nykyään itsestäänselvyys ennemmin kuin joku kilpailuvaltti. Nuoret aikuiset on isompia kuin ennen joka suuntaan, joten kysyntää isoihin kokoihin kyllä on.
Minulla ne koot ovat kaupan hyllyssä
XS-XXXXL
Tuon koppiin oikean koon
Onnistun 90% tuomaan oikean koon heti.
Ap