Onko teillä koskaan käynyt naispuolinen remppareiska?
Entisen talonyhtiön ja nykyisen talon huoltojuttuja miettiessä tajusin että joka ikinen tilattu remppareiska on aina ollut miespuolinen. Valokuitutyypit, nettiasentajat, putkimiehet, sähkärit, betonijätkät, aurinkopaneelityypit, eristyskonsultti, ikkunanpuitteiden myyjä, joka ikinen miespuolinen.
Mutta siis pakkohan noissa ammateissa on myös olla naisia? Onko kukaan vastaanottanut kotiinsa naispuolista remppareiskaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt naispuolista muunlaisissa töissä kuin ajamassa kesällä ruohoa. Aina kaikki remppa/putki/roska/yms. tyypit olleet miehiä. En tiedä missä maakunnassa on tämä hehkutettu naisten vallankumous näillä aloilla, pohjanmaalla ei ainakaan.
Kyllä naisia näkyy aika paljon tuolla uudisrakennus- ja saneerauskohteissa. Ehkä eivät ole kiinteistöhuollon ym puolella vähemmän.
Ainakin täällä näkyy kiinteistöhuollossa naisia, ehkä noin 20-30% tekijöistä, mutta kyllähän naisten määrä on hitaasti kasvamaan päin.
Hienoa, kohta voin pitsiaamutakissa kahvia siemaillen lirkutella nuorelle remppareijalle. M33
Juuri sisustusreiskaa, mielummin naista, olen etsinyt. Pitäisi ripustaa korkealle verhoja, laittaa tauluja ja ryijyjä seinälle, rullaverhot kiinni ikkunaan, koota muutama huonekalu...yms
Jos tiedät huolellista ja sisustus silmää omaavaa Espoosta, kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt naispuolista muunlaisissa töissä kuin ajamassa kesällä ruohoa. Aina kaikki remppa/putki/roska/yms. tyypit olleet miehiä. En tiedä missä maakunnassa on tämä hehkutettu naisten vallankumous näillä aloilla, pohjanmaalla ei ainakaan.
Kyllä naisia näkyy aika paljon tuolla uudisrakennus- ja saneerauskohteissa. Ehkä eivät ole kiinteistöhuollon ym puolella vähemmän.
Ainakin täällä näkyy kiinteistöhuollossa naisia, ehkä noin 20-30% tekijöistä, mutta kyllähän naisten määrä on hitaasti kasvamaan päin.
Hienoa, kohta voin pitsiaamutakissa kahvia siemaillen lirkutella nuorelle remppareijalle. M33
Ne on kyllä kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Onhan huvila ja huussissakin yksi remppa nainen.
Joo se on hänen firma mikä siellä remontoi.
Raksamestari-isäni suosii naispuolisia maalareita, koska heidän työnsä jälki on laadukkaampaa.
Kyllä minä naismaalarina olen monissa kodeissa käynyt jos joku linjasaneeraus on ollut menossa. Myös yksi vastaava mestari on nainen, jolle työskennellyt pitkään. Ja omalla työpaikalla 80% on naisia. Ikä haarukka 25v-60v.
T. Maalarina 17v.
Juu, kylvetin ja kahviteltii, sitten makkariin ;-)
Vierailija kirjoitti:
Naisputkimiehen olen nähnyt.
Aikanaan oli harvinaisin naisen ammatti, sekin on tainnut muuttua. Sähköasentajia olen tavannut useampiakin.
Äidilläni oli sellainen naispuolinen remppareiska, noin 30v hoikka ja nätti nainen, mukavakin ja hyvää työtä teki. Äiti oli todella tyytyväinen, tällä ns "reiskalla" on oma yritys ja töitä kuulemma piisaa.
On noita tossa juossut. Varmaan puolet on naisia. Siis kylppäriremppa menossa.
Ei ole käynyt enkä ole kaivannut. Riuskaa salskeaa ammattinsa osaavaa remonttimiestä on ilo katsella. Saunankin voin lämmittää ja tarjota löylyt töiden päälle. Olen niin tehnytkin mutta ei ole vielä tartuttu tarjoukseen.
- Seppo56