Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kroppa ei kestä liikuntaa :(

Vierailija
02.12.2023 |

Onko muilla 40+ ikäisillä tällaista? Olen liikkunut koko ikäni jossakin muodossa, ei mitenkään överisti, mutta kuitenkin säännöllisesti ja monipuolisesti. Nivelvaivat on pahentuneet iän myötä, jatkuvasti ollut kipuja, jäykkyyttä selässä, niskassa, puutumisia jne. Aamuisin ei tahtonut päästä sängystä ylös. On tutkittu, eikä ole löytynyt syytä. Nyt sitten olen ollut noin vuoden liikkumatta lähes täysin uupumuksen takia, siis niin, että työmatkojen kävely tai pyöräily vaihtui autoiluun, ja liikuntaharrastukset lähinnä sohvalla makoiluun. Ja kas, ei ole sattunut kertaakaan yhtään mihinkään, keho on ollut vetreä ja kivuton. Nyt sitten tällä viikolla kävelin työmatkat kahtena päivänä ja eilen kevyesti joogasin noin vartin. Ja tänä aamuna oli niin jäykkä ja kipeä selkä, etten taipunut vessanpöntölle. Voiko tämä olla edes totta?! Ettäkö keski-ikäisen olisi parempi vaan olla liikkumatta? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kivut ja jäykkyydet on normaaleja. Jos ei niin menopaussioire. Käy lääkärissä.

Vierailija
2/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole liikkunut vuoteen, niin totta kai kevytkin kävelylenkki tuntuu seuraavana päivänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aktiiviliikkuja. 46-vuotiaani kaikki liikkuminen meinasi tyssätä koviin lihas- ja nivelkipuihin. Hormonikorvaushoito lopetti oireet ja liikun taas paljon.

Vierailija
4/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksiin kertyy maitohappoa, jos äkillisesti lähdet liikkumaan enemmän. Se on vaaratonta ja normaalia ja menee yleensä päivässä tai parissa ohi. Ettei nyt olisi vain kyse siitä?

Olethan myös käynyt lääkärillä ja tarvittavat kipulääkkeet käytössä? Venyttele, käy hierojalla, syö hyviä rasvoja jne., tiedät kyllä. Terveys ei toki sekään ole ikuista. 

Vierailija
5/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta kun aiemmin liikuin säännöllisesti, eikä ne kivut menneet ohi, vaan päinvastoin pahenivat. Joka aamu heräsin kädet puutuneina, niska kipeänä, selkä jäykkänä, joku nivel ikään kuin poissa paikaltaan. Ap

Vierailija
6/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kanssa kokenut kovia ja taustalla on ihan Pm- ja SM-tasoinen mitalisti, mutta kyllä se tekee kovaa nousta takaisin liikumaan. 

YRITä-pure hammasta-yritä ja toistoa. Ne pahimmat elämäsi tappelumatsit ovat edessäsi, mutta älä luovut - yritä!

ps: ninjuu meinasin kuolla C-Marcescensiin. Kihakset jäi, muuta itse jouduin luovutamaan neliömetrin ihoa itseleni. 

Vierailija
7/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi olla kilpirauhanen.

Vierailija
8/8 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta kun aiemmin liikuin säännöllisesti, eikä ne kivut menneet ohi, vaan päinvastoin pahenivat. Joka aamu heräsin kädet puutuneina, niska kipeänä, selkä jäykkänä, joku nivel ikään kuin poissa paikaltaan. Ap

Oletkjo käynyt kortisonikuurin lävitse. Siis kuurin - ei jatkuvaan käytöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme