Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyrica ja alkoholi, apteekkaria paikalla?

Vierailija
02.12.2023 |

Minulla on määrätty tuo lääke hermokipuun, 75 mg kahdesti päivässä, voiko ottaa yhtäkään lasillista alkoholia? 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo YA:n puhelinpavelu on hyvä. Olen sieltä lääkityksistä kysynyt. Näkevät heti yhteisvaikutukset ja tietokannat parempia kuin julkisessa netissä. 

Vierailija
42/44 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi älytöntä! Et tietenkään ota alkoholia ja kyseistä lääkettä yhtä aikaa. Jätä toinen pois. Alkoholi ei varmaankaan ole sinulle välttämätöntä, kun muutenkin meinasit pitää annoksen pienenä. Mieti nyt terveyttäsi. Oikeasti ilman alkoholia olosi on mukavampi.

tottakai voi. ei jotain apteekin äm miä kannata kuunella. Jos yksi tuhannesta on juopunurt enemmän lääkettä käyttäessään niin ei muka saa käyttää alkoa.

Muistutat minua yhdestä asiakkaasta joka suuttui kun sille sanoi ettei voi syödä purkillista ibuprofeiinia joka päivä 😂 mietin onko hän vielä elossa. Sisäiseen verenvuotoon kuoleminen ei ainakaan kuulosta hyvälle tavalle kuolla...

no tyhmyydestä kuuluukin sakottaa. Mielestäni kaikki lääkkeet tulisi olla reseptivapaita. Onneksi jossain ukomailla voi skipata lääkärin ja mennä suoraa apteekkiin ostamaan mitä tarvii. Tutun kautta sain kesällä antibiootteja jos sattuu tarvitsemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ne tuollaista tee, mutta jos farmaseutti huomaa, että lääkärin määräämä annos on vaarallisen korkea tai asiakas syö useampaa lääkettä, joiden yhteiskäyttö on vaarallista, niin farmaseutti ei myy tällaista tai korjaa annoksen turvalliselle tasolle.`

Hienoa! Kiitos teidän osaamiselle :)

Vierailija
44/44 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa lukea tuoteseloste lääkepaketista. Sitten voi lukea lääkkeen tiedot Farmaca Fennicasta. Jos tahtoo tietää enemmän, voi lukea PubMedistä. Suosittelen lähes minkä tahansa lääkkeen kohdalla. Kaikki tieto löytyy netistä ja on julkista. Jos tahtoo päänsä sekaisin, löytyy siihenkin omat kanavansa.