Olen ajatellut alkaa vegaaniksi.
Minkälaisia korvikkeita jouluruokaan käyttäisin?
Kommentit (10)
Riippuu tietysti siitä, millaista jouluruokaa tahdot. Korvike kalskahtaa minun korvaani aina pahalta, mutta oma joulupöytäni on ollut jo yli 30 vuotta kasvista ja nyt viimeisimmät vuodet täysin vegaaninen. Teen hyvää vegeruokaa, en imitoi lihaa, kalaa jne. Aika helppohan tuo joulupöytä kuitenkin on aloittaa, kun iso osa sen perinteisistä antimista jo on lakto-ovo-vegejä. Vegaanisia esim. laatikoista saa vaihtamalla lehmänmaidot ja voit kasvipohjaisiin. Rosollille ei tarvitse tehdä mitään paitsi jättää kermavaahto pois tai vaihtaa kasvipohjaiseen, jne jne.
Jos tarkempia neuvoja tahdot, kysy tai googleta vaikka 'joulu vegaani'.
Mitkä kengät nahkakenkien tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti siitä, millaista jouluruokaa tahdot. Korvike kalskahtaa minun korvaani aina pahalta, mutta oma joulupöytäni on ollut jo yli 30 vuotta kasvista ja nyt viimeisimmät vuodet täysin vegaaninen. Teen hyvää vegeruokaa, en imitoi lihaa, kalaa jne. Aika helppohan tuo joulupöytä kuitenkin on aloittaa, kun iso osa sen perinteisistä antimista jo on lakto-ovo-vegejä. Vegaanisia esim. laatikoista saa vaihtamalla lehmänmaidot ja voit kasvipohjaisiin. Rosollille ei tarvitse tehdä mitään paitsi jättää kermavaahto pois tai vaihtaa kasvipohjaiseen, jne jne.
Jos tarkempia neuvoja tahdot, kysy tai googleta vaikka 'joulu vegaani'.
Kuulostaa kamalalta. Ehkä valitsen kuitenkin vhh-ruokavalion, saa syödä oikeaa ruokaa.
Muista sitten jouluna mennä valistamaan lihansyöjiä Prisman lihatiskille tähän tyyliin:
Skjut upp det till nästa år så förstör du inte julen för dig.
Ilmeisesti kaikkein eniten vegaanius harmittaa niitä, jotka eivät ole vegaaneja. Ainakaan mun vegaaninen ruokavalio ei pakota yhtään ketään muuttamaan omaansa. Meillä on joulupöydässä myös lihaa niille, jotka sitä nauttivat. Mun ei oo tarvinnut vaihtaa omasta jouluruoastani yhtään mitään vegaanisuuden myötä.
M43
Vegaaninen ruoka eteenkin kauniilla ja siroilla naisilla aiheuttaa huomattavia ilmavaivoja.
Tämä on hyvä huomioida varsinkin seurapiireissä liikuttaessa.
Kannattaa vain ajatella sitä