Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Sointu Borg avoimena - Ei ole reilua miehiä kohtaan

Vierailija
01.12.2023 |

"Olen oikeasti ollut välillä huolissani siitä. Olen nähnyt paljon tätä Tiktokissa, että nainen ei maksa mistään mitään. Ei ole reilua miehille! Se, että minulla on pillu, ei tarkoita sitä, että minulle pitää maksaa aivan kaikki, yrittäjä muistuttaa."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2dad7e0e-bea0-4c5c-880a-a8177d…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta sivutaan myös toisessa uutisessa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010026831.html

Vierailija
2/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei pakota miestä maksamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tätä uhriasemaa aletaan tuputtaa miehillekin? 

Vierailija
4/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tätä uhriasemaa aletaan tuputtaa miehillekin? 

Ainahan miehen asema on ollut tuo.

On naurettavaa puhua valkoisen miehen oletetusta etuoikeudesta, jota hänellä ei enää ole. Anteeksi, mutta milloin esim valkoinen duunarimies on ollut Suomessa etuoikeutetussa asemassa? Milloin suomalainen duunarimies on voinut olettaa elämältä muuta kuin sitä, että työtä tekemällä saa toimeentulon? On harhaista väittää, että duunarimies pitäisi lähtökohtaisesti itsellään jotain muita "etuoikeuksia". Jos mies on tehnyt työnsä hyvin, silloin on voinut saada, nimenomaan saada, itselleen rouvan ja lapsiakin. Mutta nämä on täytynyt pitää myös leivässä. 

5/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo totta on. Moni nainen ei esim. maksa talouden yhteisiä laskuja vedoten siihen, että tienaa niin huonosti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan hiljaa tuollainen hyvesignaloija.

Vierailija
7/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä tuo totta on. Moni nainen ei esim. maksa talouden yhteisiä laskuja vedoten siihen, että tienaa niin huonosti.

Ja sinä tiedät tuon mistä? Moni nainen taas tekee yksin kaikki tai lähes kaikki kotityöt. Kummasti naisen käyttämälle ajalle miehen ja koko perheen hyväksi ei lasketa mitään arvoa.

Vierailija
8/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kaunis nainen ei saa minua tekemään mitään, jota en halua tehdä. Nainen saa minut tekemään vain sen mitä minä haluan tehdä.

Vierailija
9/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu tienasi yli 130 000 €. Hän voisi itse olla provider jollekin komealle kotitöistä pitävälle nuorelle kollille. 

Vierailija
10/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaanko noissa talouksissa/perheissä kaikki muut asiat kuitenkin tasa-arvoisesti? 

Vierailija
11/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sointu tienasi yli 130 000 €. Hän voisi itse olla provider jollekin komealle kotitöistä pitävälle nuorelle kollille. 

Sillä on jo mies. Ehkäpä Soinnun mies ei halua toista miestä heidän talouteen pyörimään.

Vierailija
12/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ja sinä tiedät tuon mistä? Moni nainen taas tekee yksin kaikki tai lähes kaikki kotityöt. Kummasti naisen käyttämälle ajalle miehen ja koko perheen hyväksi ei lasketa mitään arvoa.

Ja sekin on naisen ihan oma valinta, ja hän on itse vastuussa ajankäytöstään ja siitä passaako muille kaiken vai ei. Nykyään on ihan turha väittää, että mies pakottaa, eikä huonosta suhteesta ole mitään ulospääsyä.

Vierailija
13/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melko huolissani ihmisistä, jotka a) uskovat kaiken, mitä TikTokissa joku sanoo ja b) muodostavat omat valintansa TikTokissa kuullun perusteella. 

Paljon puhutaan edelleen medialukutaidosta. Some-lukutaito olisi myös välttämätöntä opeteltavaa.

Vierailija
14/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nainen tykkää myydä itseään ja mies tykkää maksaa naisen kulut, niin olkoot niin. Miehenä en kyllä maksele kenenkään elämistä, oli kroppa tai lärvi kuinka kaunis tahansa. Jos naisen saaminen on rahasta ja tarjoamisesta kiinni, niin sellaset naiset etsikööt sellaisen miehen joka tykkää maksullisista naisista. Onneksi ei ole tullut tuollaisia naisia edes vastaan, muualla kuin jossain tiktok-videoissa. Ja niiden näkemien videoiden perusteella en viettäisi näiden naisten kanssa aikaa, vaikka he maksaisivat minulle, sen verran itsekeskeisiä ja pahaluonteisia

Vierailija
15/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ja sekin on naisen ihan oma valinta, ja hän on itse vastuussa ajankäytöstään ja siitä passaako muille kaiken vai ei. Nykyään on ihan turha väittää, että mies pakottaa, eikä huonosta suhteesta ole mitään ulospääsyä.

Jos pari on tehnyt lapsia, ne on pakko hoitaa halusi tai ei. Ero on aina hyvä vaihtoehto, jos parisuhde ei toimi. Lapsettomana on helpompi erota, naiset nyt ihan liian pitkään sinnittelevät huonossakin parisuhteessa lasten takia.

Vierailija
16/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tik Tok tai mikään muukaan some-alusta ei ole kovin validi lähde vetää yleistyksiä. Algoritmi kun tarjoaa sinulle juuri sitä sisältöä, minkä parissa se huomaa sinun viipyvän edes pienen hetken.

Minulle some tarjoaa paljon humoristisia irvailuvideoita siitä, kuinka pohjoismaalaiset naiset "suuttuvat" kun mies yrittää tarjota, avata ovea tai kantaa naisen puolesta kauppakasseja. Voinko nyt näkemäni perusteella tehdä yleistyksen ja kumota Bogin väittämän?

Vierailija
17/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Höpö höpö, erittäin moni mies ei maksa lainkaan esim. lasten kuluja, koska tarvisiko niille nyt mitään ostaa ja minä tarvitse itse uuden audin. 

Vierailija
18/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu on oikeassa. Minä olen tehnyt valintani ja maksan ainoastaan pillusta.

Siihen menee rahaa noin 4000 euroa vuodessa.

Vierailija
19/19 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipiippuinen juttu sinänsä, että ne miehet voivat kyllä valita tavoittelevatko naista jonka joutuvat elättämään, vai naista joka käy töissä ja elättää itsensä. Osa miehistä haluaa maksaa kaiken naisen ollessa edustusvaimo tai hoitaessa kodin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme