Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paketin toimittajana DHL, tarvitseeko noutaessa näyttää henkilöllisyystodistus?

Vierailija
30.11.2023 |

Ei ole voimassa olevia henkkareita. Tarviiko DHLää varten olla? Matkahuolto ei vaadi henkkareita. Posti vaatii. Postnord ei vaadi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL vaatii henkilöllisyystodistuksen valitettavasti.

2/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä DHL Ärrän sivujen mukaan vaatii henkkareiden esittämisen.

Samoin Posti. Erikoisesti, jos Postin lähetys tulee automaattiin, henkkareita ei tietenkään tarvitse! Tämän vuoksi Postillahan ei periaatteessa pitäisi olla oikeutta vaatia noutajalta henkkareiden esittämistä siinä tapauksessa, jos se on jättänyt lähetyksen noudettavaksi palvelupisteelle, vaikka asiakas valitsi verkkokaupassa noutopisteeksi automaatin. Ainakin minun oikeuskäsitykseni mukaan sen pitäisi olla näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Posti vaatinut henkkareita kertaakaan tänä vuonna pakettia vastaanotettaessa. 

Vierailija
4/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin tänään postnordin pakettia hakiessa henkkarit ja olin tilannut lokeroon, mutta ohjattiin noutopisteeseen.

Vierailija
5/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne katso koska henkkari umpeutuu jos ei nyt ihan 10v vanha ole.

Vierailija
6/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Posti vaatinut henkkareita kertaakaan tänä vuonna pakettia vastaanotettaessa. 

Siinä tapauksessa sinua palvellut henkilö ei ollut tehtäviensä tasalla. Mulle tuli tänään Postin saapumisilmoitus ja siinä luki oikein erikseen "Muista henkilöllisyystodistus." 

7/7 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin tänään postnordin pakettia hakiessa henkkarit ja olin tilannut lokeroon, mutta ohjattiin noutopisteeseen.

PostNordin paketin olisit saanut pelkällä pin-koodilla, joka on saapumisilmoituksessa. Jotkut asiakaspalvelijat pyytävät henkkarit vahingossa, koska Posti sen vaatii. PostNordin sivuilla kerrotaan että paketin voi noutaa "pin-koodilla tai henkilöllisyystodistuksella". Asiakaspalvelijaa voi huomauttaa tästä, jos hän vaatii pin-koodin lisäksi henkkareita.

Myös Matkahuolto luovuttaa lähetyksen pelkällä pin-koodilla. Tuorein kokemus minulla on tästä tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan