Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta päivää ennen joulua, ostatte valmiit joululaatikot?

Vierailija
30.11.2023 |

Miten on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain välissä, en ole viielä suunnitellut asiaa ollenkaan.

Vierailija
2/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo ostanut. Pakasteessa odottaa jo, en halua joulun alla lähteä paniikkiostoksille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö vauvansoseita vaan jätän ne vauvoille. Miksi jouluna pitäisi syödä vauvansoseita kun voi herkutella esim ostereilla, jättikatkaravuilla ja sushilla?

Vierailija
4/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on jäänyt viime vuodelta pakkaseen. Päiväys vasta tammikuussa 2024. Ovat siis pakasteesta ostettu ja olleet pakkasessa nyt kohta vuoden. Uskaltaakohan niitä vielä tänä jouluna syödä? 

Vierailija
5/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys, että keittiöhenkilökuntamme valmistaa ne ihan itse joulun alusviikolla sillä välin kun me vaimoni kanssa nautimme hienostuneesti kahvia kalliin konjakin kera.

Vierailija
6/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluviikolla.

Vierailija
7/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö vauvansoseita vaan jätän ne vauvoille. Miksi jouluna pitäisi syödä vauvansoseita kun voi herkutella esim ostereilla, jättikatkaravuilla ja sushilla?

Syöt siis ostereita jouluna? Mistä ostat?

Miten sushit olisi jokin juhlaherkku?

Vierailija
8/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne nykyään on pakastepaskaa nykyyän nuo kaikki laatikot? Kyllä sen rakenteessa huomaa että on sulatettuja laatikoita myynnissä!

Vierailija
9/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt siis ostereita jouluna? Mistä ostat?

Miten sushit olisi jokin juhlaherkku?

Stockan palvelutiskiltä ostanut jo monena jouluna. Sushi on yhtä hyvää jouluherkkua kuin graavilohikin.

Vierailija
10/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinua kukaan pakottaa syömään yhtään mitään, jos olet täysi-ikäinen ja sinulla on omaa rahaa käytettävänä.

Vierailija
11/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska syön noita läpi vuoden, niin jouluna on kiva herkutella perinneruoalla.

Vierailija
12/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitten kun viimeinen käyttöpäivä menee yli joulun. Eli yli Tapaninpäivän.

Vierailija
13/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse.Tule halvemmaksi ja usein noi laatikot on liian makeita makuuni.

Vierailija
14/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä pari ennen joulua. Silloinkin niiden viimeinen käyttöpäivä on tyypillisesti 27.12. tai parhaimmillaan 31.12. Aivan turha ostaa sellaisia mitkä vanhenevat jo ennen joulua.

Vierailija
15/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto aamulla aamuyöstä aikaisin kun lähdetään yön yli auki olevaan jätti markettiin tänä vuonna kun on viikonloppu joulua edellä. Riippuu siitä mihinkä aikaan viikosta joulu on. 

Todellakin pitää perinteiset laatikko kinkku ruuat syödä aattona tai ei muuten joululta tunnu. Tuunataan ne voilla. 😊 Sitten seuraavina päivinä voidaan syödä jotain muuta. Jos jää laatikoita niin käytän ne rieskojen leivontaan. Hävikkikkiä vältellään mutta jos sitä tulee jonkin verran niin se menee sitten oman puutarhan maanparannusaineeksi kompostin kautta. Viime vuosina ylpeyden aihe on ruokahävikkimäärä 0. Kun kaupat ovat ovat auki joka päivä niin ei ahnehdita liikaa.

Viime jouluna sain taas kuulla joiltain kuinka paljon oli heitetty ruokaa roskiin ja iäkkäämpi ihminen niin että näin voi nykyään joku elää.

Vierailija
16/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuonna varmaan perjantaina tai ehkä torstaina, niitä syödään meillä vaan su + ma, joten voi hankkia vaikak vähän aiemmin 

Vierailija
17/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pilkkua tuohon.

En osta vaan teen itse.

Vierailija
18/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne nykyään on pakastepaskaa nykyyän nuo kaikki laatikot? Kyllä sen rakenteessa huomaa että on sulatettuja laatikoita myynnissä!

Kun olin suurkeittiö opiskelija niin kaikkiin joulujuhliin tilattiin saarioisten laatikot ja niitä sitten tuunattiin voilla ja kermalla kun tuupattiin uuniin.

Missään keittiöllä ei tehty itse laatikoita.

Tee itse laatikot jos ei kaupan kelpaa. Nehän on maailman helpointa tehdä itse. En ole koskaan kuullut että joku olisi epäonnistunut.

Vierailija
19/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo ostanut. Pakasteessa odottaa jo, en halua joulun alla lähteä paniikkiostoksille. 

Monta vuotta jo tilannut kotiinkuljetuksella kaiken, ei tarvii liikkua omalta sohvalta mihinkään.

Vierailija
20/23 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut valmiit laatikot, toimitetaan 22.12.