Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Luomuruokaa ja tuotteita tavallisista kaupoista, luomuliikkeistä vai suoraan tuottajilta?

03.01.2007 |

Kysyn mielenkiinnosta, mikä on suhteenne esim. luomuruuan ostopaikkoihin eli ostatteko luomuruokaa pääasiallisesti tavallisista kaupoista (esim. Stockmann, K-kaupat, S-ryhmän liikkeet) vai erikoisliikkeistä kuten Ruohonjuuri, ym. vaiko suoraan tiloilta?

Omassa perheessä luomuruokaa on ostettu jo viimeisen kymmenen vuoden ajan ja nykyisin olen huomannut, että tavallisten markettien ja lähikauppojen valikoimat ovat luomussa parantuneet huomattavasti. Monelta osin " luomua" ei tarvitse enää hakea.

Silti tuntuu, että fanaattisimmat ns. ne oikeat luomuihmiset kiertävät kaukaa marketit ja ostavat luomunsa suoraan tuottajilta tai erikoisliikkeistä. Onko näin? Miten oma perheesi toimii ja mikä on ideologia toimintanne takana?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilataan jauhot ja hiutaleet ja kasvikset suoraan luomutilalta ruokapiirin kautta, samoin satunnaisesti lihaa. Kaupasta ostan rahatilanteen mukaan luomumaitotuotteita, myslit, leivät jne.

Vierailija
2/6 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tietenkin pakastin on pullollaan marjoja, hirven- ja poronlihaa sekä itse pyydettyä kalaa. Luomutuotteita saisi olla kyllä enemmänkin kaupoissa, esimerkiksi luomutäysmaitoa olen toivonut jo pitkään Valiolta. Tuolla http://www.adressit.com/luomumaito -sivulla voi allekirjoittaa adressin mm. luomutäysmaidon puolesta, mukaan vaan muutkin kiinnostuneet niin jospa sitä joskus saataisiinkin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungissa ei kauppojen hyllyt notku luomua. Osin haen tilalta kesäisin. Torilta myös olen ostanut. Suoraan tilalta saa edullisimmin. Ostin kesällä tilatorilt esim II-luokan (muotopuolia, liian pieniä jne) paprikoita 6 ¿ kilo, samoin tomaatit olivat edullisia.

Ostaisin enemmän suoraan tilalta esim viljaa, jos löytäisin kohtuumatkan päästä luomutilan (mulla on oma mylly viljan jauhamista varten)

Vierailija
4/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat kerään kesällä tutulta tilalta kaukaa maalta ja pakastan talveksi n. 30 kg. Herukat ja tyrnit saamme mummolan pihalta. Samoin vähän omenia ja muita mummon herkkuja, jotka vaihtelevat kulloisenkin kesäinnostuksen mukaan.

Vierailija
5/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan ostan ihan lähimarketista ja osan Ruohonjuuresta (esim. pesuaineet,tee,kahvi). Marjat,hunajan ja vihanneksia haen kesäisin mummoni tilalta ja pakastan osan talvea varten.

Vierailija
6/6 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmän-ja marjanviljelijäin liiton sivuilta löytyy listat tiloista, jotka myy suoraan, luomumerkityt on samalla listalla muiden kanssa. Mansikat ja vadelmat ostan aina suoraan tilalta. Muuten ihan tavallisesta ruokakaupasta sesongin mukaan, niin ja torilta jonkinverran, jos luomua löytyy. Hunajat myös suoraan tilalta tai sitten torilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi