Kiristävät sukanvarret
niistähän se nyt sitten johtuu sekin juttu, että tulee hirveitä jalkakramppeja... Aivan tolkuttoman kipeää tekeviä, hyvä ettei siinä sitten vielä kaatunut ja lyönyt päätänsä pöydänkulmaan...
Mistähän tässä nyt sais käyttökelpoiset sukat.... Itsekö pitää ruveta tikkuamaan....
Juo vettä, huolehdi suolatasapainosta. Jos ei auta asiaan, mene lääkäriin selvittämään olisko kramppeihin jokin muu syy.... Lääkärissä käynti maksaa, ei ole varaa... antaa krampata vaan!"
Kommentit (9)
Voi voi onko tädillä pohkeet paisuneet niin paksuksi että kaikki puristaa
Kyllä kaupoista löytyy sukkia puristamattomilla varsilla. Valikoima on nykyään aika niukka, mutta on niitä aina jokin malli.
Diabetessukilla on todella venyvä verkkomainen varsi. Niitä on prismassa yksi malli, tokmannilta olen löytänyt. Molemmissa hopeaa jalkaterässä Tilaamani eivät olleet yhtä hyviä eivätkä hopeasukkia. Mutta kotona pidän löysävartisia villasukkia, jotka ei purista yhtään.
Verenkierto jaloissa heikkenee, tuo nilkasta säteilevä puristuskramppi on tuttu. Vaikkei vielä varsinaista neuropatiaa.
Eikö tullut mieleen kääntää varsia, etteivät purista pohkeita.
Stockkalla on Kalvin Kleinin puristamattomia sukkia, joissa on kunnon varsi. Niitä myydään kolmen parin nipussa eikä maksa paljon, tosin eivät ole paksuja vaan voi käyttää ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan, olen toinen hlö, ole pohje se kiristävä paikka vaan nilkka, missä tavallisen nilkkasukan varsi ja suu on.
Nilkassa on se jalan sykekin tunnettavissa. Sitä esim. Diabeteksessä seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan, olen toinen hlö, ole pohje se kiristävä paikka vaan nilkka, missä tavallisen nilkkasukan varsi ja suu on.
Nilkassa on se jalan sykekin tunnettavissa. Sitä esim. Diabeteksessä seurataan.
Suosittelen villasukkaa, itse käytän.
Jos johtuu liian kiireistä sukista, leikkaa varsi auki, eipä enää kiristä.