Miten tästä allergisesta reaktiosta pääsee eroon?
Kasvot helottaa punaisena, kutiaa ja kirvelee. Silmät muurautuneet lähes umpeen.
Kortisonivoide ei auta.
En käsitä, mistä tämä tuli. Epäilin biotiinivalmistetta, mutta sen olen jo lopettanut.
Tämän on pakko olla joulustressi, kun murehdin joulun tuloa niin paljon.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Histecit haettu. Maksoi n.10€. Otin 10 kappaleen pakkauksen, joten sama kuin nielaisisi euron kolikon päivittäin, mutta vaikutus ei olisi sama.
Ostin myös suositeltua silmänympärysvoidetta: suurin piirtein viiden cm kokoinen tuubi 24€.
- apPyydä resepti. 100kpl paketti saman hintainen.
Saako sen reseptin ihan vaan pyytämällä?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Histecit haettu. Maksoi n.10€. Otin 10 kappaleen pakkauksen, joten sama kuin nielaisisi euron kolikon päivittäin, mutta vaikutus ei olisi sama.
Ostin myös suositeltua silmänympärysvoidetta: suurin piirtein viiden cm kokoinen tuubi 24€.
- ap
Mä ainakin laitoin ihan julkisen puolen omalle sairaanhoitajalle keväällä sähköisen palvelun kautta viestiä että siitepölystä tulee allergiaoireita, saisiko reseptin lääkkeisiin. Vastasi että laittaa lääkärin listalle ja häneltä tuli tekstari sitten kun oli resepti kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apSaa jos sanoo olevan reseptivapaista lääkkeistä apua oireisiin.
Tarkista että asunnossasi ei ole hometta.
Tottakai menin googlettamaan ja näinkin vakavaa voi olla:
"Masennus ja ahdistuneisuus ovat atooppista ihottumaa sairastavilla yleisiä, ja atooppinen ihottuma voi olla riskitekijä aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriöiden kehittymiselle. Atooppiseen ihottumaan näyttäisi liittyvän myös sydän- ja verisuonisairauksien vaaratekijöitä".
Tähän voisin sanoa, että ilmankos.Itsellä prurigo besnier -diagnoosi jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista että asunnossasi ei ole hometta.
Olen asunut vuonna 1970 rakennetussa kt-asunnossa jo 18 vuotta enkä usko, että olisi hometta. Nämä oireet tuli kolmisen viikkoa sitten.
- ap
Ei auta Histec - pahenee vaan. Tosin olen ottanut vaan kaksi tablettia. Tekis mieli vetää koko liuska.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Ei auta Histec - pahenee vaan. Tosin olen ottanut vaan kaksi tablettia. Tekis mieli vetää koko liuska.
- ap -
Allergisen turvotuksen kohtauslääke on kortisoni suun kautta. Estolääkitykseksi antihistamiini. Jos turvotus ei laske, lääkärireissu edessä, kortisoni on reseptivalmiste. On niin tuttuja nuo oireet, kutina, tai suorastaan kirvely, turpoaminen. En ole saanut selkoa, mikä aiheuttaa, antihistamiini otan 2x2 tbl. silti toisinaan räjähtää johonkin kohtaan.
Allergialääkkeellä, oletko koskaan kuullut
Vierailija kirjoitti:
Allergialääkkeellä, oletko koskaan kuullut
Olen ja niitähän minä just syönkin.
- ap
Ota kyypaketti sillä lähtee äkkiä oireet.
Sitten kaikki ruoka ja pesuaineen läpi onko jotain uutta käytössäsi tai onko valmistuksessa joku vaihtunut, pitäisi yrittää löytää syy mistä tuo johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ota kyypaketti sillä lähtee äkkiä oireet.
Sitten kaikki ruoka ja pesuaineen läpi onko jotain uutta käytössäsi tai onko valmistuksessa joku vaihtunut, pitäisi yrittää löytää syy mistä tuo johtuu.
Kyypakettia joku tuolla suosittelikin. Mitään muutosta en ole elämässäni huomannut, paitsi nuo biotiiniravinteet. Kolme viikkoa sitten aloin niitä syödä ja lähes heti sen jälkeen tuli nuo allergiaoireet.
- ap
Jos oire vaan pahenee antihistamiinista huolimatta niin soita päivystysapuun, ennen kun on kurkkukin ummessa...
Mulla ei ole mitään ruoka -tai eläinallergioita, mutta monesta lääkkeestä olen saanut vaikean kokovartalokutinan. Siis aivan hillittömän. Pahimmillaan se on kestänyt 1,5 kuukautta lääkkeen lopettamisesta! Mitkään antihistamiinit eivät ole tuohon auttaneet. Aloittajalle lohdutukseksi, vaikka nyt olisi yhtä helvettiä niin kyllä se ennemmin tai myöhemmin menee ohi.
Tarkista ettei sulla ole mitään loistartuntaa. Joillekin ne aiheuttavat allergiaoireita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään ruoka -tai eläinallergioita, mutta monesta lääkkeestä olen saanut vaikean kokovartalokutinan. Siis aivan hillittömän. Pahimmillaan se on kestänyt 1,5 kuukautta lääkkeen lopettamisesta! Mitkään antihistamiinit eivät ole tuohon auttaneet. Aloittajalle lohdutukseksi, vaikka nyt olisi yhtä helvettiä niin kyllä se ennemmin tai myöhemmin menee ohi.
Kiitos ja eiköhän tämä tästä helpota. Taisin tehdä tästä liian suuren numeron, kun joillakin voi olla tosi paha olo. Anteeksi.
- ap
Heti kyypakkausta koska vaarana on henkitorven ahtautuminen. Kaikilla pitäisi olla täysi kyypakkaus kotona!! Myös allergiatabletit auttavat lievään reaktioon, heinix, histec. Reseptillä 100kpl 4e. Syön itse vuoden ympäri heinixiä koska olen allerginen mm pölylle..
Allergiat on kyllä kurjia. Kauan kestäessään ne jopa masentaa. Yhtään väheksymättä muitakaan sairauksia.
- ap