Miksi kirjoittaa ruotsiksi täällä, jos ei hallitse kieltä täydellisesti?
Eräs henkilö kirjoittaa silti vaikka olen monta kertaa käräyttänyt hänet kömpelyyksistä ja suoranaisista virheistä ruotsin kielessä. Miksi?
Kommentit (68)
Kömpelömpiä ja virheellisempiä täällä suomenkieliset kommentit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka täällä kirjoittaa edes täydellistä suomea? Eihän täällä kukaan sitten kirjoittaisi yhtään mitään.
Kyllä täällä saa kirjottaa epätäydellistä suonea, kunhan kirjottaa suomeksi, eikä ruotsiksi, espanjaksi, arabiaksi, jne.
No miksi ei? Skippaa vaan yli ne viestit, joista ei ymmärrä mitään. Ei minua haittaa ne ruotsinkieliset viestit vaan jätän vaan lukematta. Ihan sama vaikka joku vääntäisi espanjaakin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se suomalaisten pahin "vika" onkin: Mitään kieltä ei voi edes yrittää puhua/kirjoittaa ellei hallitse sitä täydellisesti.
Joo, eikä täällä kovinkaan moni kirjoita suomeakaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Miksi kirjoittaa suomeksi, jos ei hallitse kieltä täydellisesti?
Miksihän sinä aloittaja et kestä sitä tosiasiaa, että muitakin kieliä kuin äidinkieltä kirjoitetaan ja opiskellaan?
Täydellisesti ei pysty vierasta kieltä kirjoittamaan, varsinkaan jos sen kirjoittaminen ja harjoittelu on kielletty.
On todella ahdasmielistä ajattelua kieltää kirjoittamasta kieltä, joka ei ole äidinkieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka täällä kirjoittaa edes täydellistä suomea? Eihän täällä kukaan sitten kirjoittaisi yhtään mitään.
Kyllä täällä saa kirjottaa epätäydellistä suonea, kunhan kirjottaa suomeksi, eikä ruotsiksi, espanjaksi, arabiaksi, jne.
No miksi ei? Skippaa vaan yli ne viestit, joista ei ymmärrä mitään. Ei minua haittaa ne ruotsinkieliset viestit vaan jätän vaan lukematta. Ihan sama vaikka joku vääntäisi espanjaakin täällä.
Parempi että ne jotka ei käytä suomea, skippaa itse tämän palstan, eikä se että me suomenkieliset joudutaan näkemään täällä kieliä, joita ei osata.
Tämä on suomenkielinen palsta. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, en ymmärrä.
Eri mieltä ap:n kanssa. Tsemppiä niille jotka yrittävät. Vain Allah on täydellinen.
Minä jopa luen ne ruotsinkieliset tekstit, ja testaan omaa ruotsinkielen ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi että ne jotka ei käytä suomea, skippaa itse tämän palstan, eikä se että me suomenkieliset joudutaan näkemään täällä kieliä, joita ei osata.
Tämä on suomenkielinen palsta. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, en ymmärrä.
No onko ollut harmia niistä ruotsinkielisistä viesteistä? Ei ole monta osunut kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vaadi virheetöntä kirjakieltä täällä, kunhan kirjotetaan suomeksi. Tai joku nillittäjä voi vaatiakin, mutta riittää kyllä että kirjottaa suomea niin kuin kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän sinä aloittaja et kestä sitä tosiasiaa, että muitakin kieliä kuin äidinkieltä kirjoitetaan ja opiskellaan?
Täydellisesti ei pysty vierasta kieltä kirjoittamaan, varsinkaan jos sen kirjoittaminen ja harjoittelu on kielletty.
Menkää kirjottelemaan niitä vieraita kieliä semmosille keskustelupalstoille, joissa ne on käytössä.
Mikä hiton järki on kirjottaa täysin eri kieltä kuin muut palstalla, mitä siitä muka oppii, kun suuriosa ei ees ymmärrä sun kommenttia!
En minäkään mene ruotsalaisten Flashbackiin kirjottelemaan suomeksi. Vaikka käyn sitä lueskelemassa suomentaja-toiminnolla. Tajuan senverran, ettei ne oikeasti kirjota suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suomenkielinen palsta. Mikä tässä on niin v
On, monta kertaa.
Miksi me kirjoitamme suomea täällä, vaikka harvempi suomenkielinen kirjoittaa täydellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Miksi me kirjoitamme suomea täällä, vaikka harvempi suomenkielinen kirjoittaa täydellisesti?
Koska tämä on suomenkielinen palsta. Tyhmyliini!
Samasta syystä, kuin miksi AP kirjoittaa suomeksi tänne, vaikka ei hallitse kieltä täydellisesti.
Miksi kirjoittaa suomeksi täällä, jos ei hallitse kieltä täydellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin esitetään? Olet samanlainen ääliö kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin esitetään? Olet samanlainen ääliö kuin ap.
Sattuuko se olla noin tyhmä?
Hän ehkä opiskelee ruotsinkieltä siten, että kirjoittaa tänne. Sillä tavalla se jää muistiin paremmin.