Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaunumerkkiä/mallia suosittelisitte?

03.01.2007 |

Mitä vaunumerkkiä/mallia suosittelisitte? Haen siis nykyaikaisia yhdistelmävaunuja joissa ilmakumipyörät ja säädettävä työntöaisa sekä kangas kovempaa materiaalia.

Plussaa olisi helppo koottavuus ja mahtuminen auton peräkonttiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä on Oran Jovi Air-yhdistelmät, joihin ollaan oltu tyytyväisiä.

Isot pyörät, rullaa tosi kevyesti.

Iso tuuletusaukko kuomussa(viime kesänä oli tosi hyvä)

Integroitu hyttysverkko peitteessä

Iso tavaratila

Tyttö 7kk mahtuu vieläkin koppaan.

Kova kantokoppa.

Säädettävä työntöaisa

Hyvät heijastimet

Mahtuu ainaki meiän auton takakonttiin ja itse asiassa takapenkillekin kun koira on joskus takana. Renkaat saa tosi helposti irti jos tarvii viel pienempään tilaan saada.

Vettä hylkivät, hyvät kankaat ja hyvät heijastimet.

Vierailija
2/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat vaunut riippuvat siitä, miten aiot niitä käyttää:

Teutonian yhdistelmät ja vaunut ovat kevyimmästä päästä ja menevät erittäin tilaan kasattuna. Esim yhdistelmistä Teutonia Rocky tai " heittoaisalla" varustettu Mistral. Meillä on Mistral ja olen ollut siihen tyytyväinen. Mahtuvat pieneen hissiin, pienen auton takaluukkuun, raitiovaunuun, liukuportaisiin jne. Perusvaunut joissa 4-pyörää , ovat siis tukevat maastossakin. Teutoniat painavat selvästi vähemmän kuin esim Oran vaunut. Huonona puolena pieni kankainen tavarakori, johon menee vain yksi pieni ruokakassi.

http://www.teutonia.fi/barnvagns_vikt.htm

Kaupunkilaiselle joka liikkuu vähemmän maastossa voisivat Bugaboon yhdistelmätkin olla kivat. Ovat superkevyet ja taitavat mennä kaikkein pienimpään tilaan. Itseäni kyllä epäilytti aikoinaan pienet etupyörät ja korkea hinta.

Monet taajamissa ja maaseudulla asuvat vähän isomman auton omistajat ovat ihastuneet Emmaljungiin, jotka ovat kuulemma laadukkaita. 2005 Emmaljungalta ei kuitenkaan löytynyt meille riittävän pieneen kokoon taittuvia ja kevyitä yhdistelmävaunuja. Uusimmista malleissa voi ehkä olla jo pinempiä ja kevyempiäkin.

Brion yhdistelmävaunut ovat tukevat ja laadukkaat, mutta aika isoja pakattuna ja hiukan kömpelöitä ja painavia. Niissä on kuitenkin erittäin tilava ja hyvä metallinen tavarakori ostoksílle, mikä on hyvä jos aikoo käydä usein kävellen kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molemmilla lapsilla käyttänyt ja tosi tyytyväinen olen ollut :)

Ovat tosi laadukkaita ja ainakin ilmastoon sopivia (eli isot renkaat ym) kun on ruotsalainen merkki.

Vierailija
4/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Emmaljungat käytössä ja olen suht tyytyväinen.

Miinusta tulee kun itse olen pitkä (180cm) ja työntöaisa on korkeimillaan, esikoinen joka käyttää seisomalauta niin en pysty kävellä suorana ja työntää. Pitää työntää sivusta koska muuten potkin seisomalautaa joka askeleella.

EN tie onko muilla samat mutta jos ootte pitkiää niin tarkista että työntöaisaa saa siihen asentoon että on mukava työntää myös silloin kun on seisomalauta, JOS suunnittelette lisää lapsia.

Muuten mulla ei ole mitään valittamista.

Vierailija
5/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-N-E:

Meillä on Emmaljungat käytössä ja olen suht tyytyväinen.

Miinusta tulee kun itse olen pitkä (180cm) ja työntöaisa on korkeimillaan, esikoinen joka käyttää seisomalauta niin en pysty kävellä suorana ja työntää. Pitää työntää sivusta koska muuten potkin seisomalautaa joka askeleella.

EN tie onko muilla samat mutta jos ootte pitkiää niin tarkista että työntöaisaa saa siihen asentoon että on mukava työntää myös silloin kun on seisomalauta, JOS suunnittelette lisää lapsia.

Muuten mulla ei ole mitään valittamista.

Moikka! Meillä on Emmaljungan City Crossit, joissa on pidempi työntöaisa kuin muissa Emmaljungan malleissa. Tämä malli siis varmaan pitkille ihmisille hyvä. (ite oon lyhyt, joten kokemusta ei ole siitä, millasta noita on työntää pitkän ihmisen:)

Vierailija
6/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teutonia vaunut ovat meillä oleet käytössä loistavat! Mahtuvat pienenkin auton takakontiin ja ovat kevyet, kuitenkin vaunujen sisämitat ovat yksi markkinoiden isoimmista, eli lapsi mahtuu kantokoppaan (meillä pehmeä) tosi pitkään! Kestävät, helppohoitoiset, ja kestävät kosteuttakin hyvin. Teutonioihin saa myös yleensä parhaan lisävarustepaketin (sadesuoja, hyttysuoja, pyöräsuojat,hoitolaukun jne..) Meillä on Teutonia sportage, koska olemme miehen kanssa molemmat pitkiä ja pidimme vaunuissa siitä että myös vauvan kantokoppa on korkealla, jotta ei tarvitse kumarrella. Myös työnöaisan korkeudensäätö oli mielestämme helpoin säätää (mys kävellessä) kilpaileviin merkkeihin verrattuna,kun mies ja minä olemme kuitenkin sen verran eripituisia.

Vierailija
7/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä duo edget, kaksosten ceroxit ja sitten on vielä scooterit. Ovat kaikki aivan loistavia kärryjä. Aika hintavia, mutta todella laadukkaita. Emmaljungalta on tullut nyt vielä aivan uusia mallejakin kauppoihin.

Nuo ceroxit ainakin menevät pieneen tilaan ja ovat ihanan kevyet työnnellä. Ja niissä on heittoaisa, se on ominaisuus, josta en enää luopuisi.

Jos mahdollista niin kannattaa käydä vaunuliikkeissä " koeajolla" , niin saa sellaiset vaunut, joista itse tykkää.

nonnu78

Vierailija
8/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä emmaljungan duo edget.Lastentarvike.fi

Asutaan maalla ja käyn joka päivä koirien kanssa lenkillä oli keli mikä hyvänsä.Olen ollut tosi tyytyväinen,vaunun koppa on lämmin ja suojaisa.Hyvät heijastimet,kevyet ja tukevat työntää.Poika mahtuu hyvin koppaan ikää 8 kk ja pituutta 75cm.

Huonoa se ettei mahdu kovin pieneen autoon.Muuta huonoa sanotavaa en keksi.Suositelen=)

-Luci