Uudellamaalla ei pääse puhelimitse enää terveyspalveluihin
En ole aikoihin tarvinnut mitään palveluja terveydenhoidon puolelta. Olen tainnut samalla jäädä pimentoon siitä miten paljon ajat ovat muuttuneet.
Sen paremmin oma terveyskeskus kuin HUSin Päivystysapu ei vastaa puhelimeen. Terveyskeskuksen "palvelu" katkaisi puhelun automaattisesti puolen tunnin jälkeen. Päivystysapuun olen nyt jonottanut 20 minuuttia ja veikkaan, että sieltäkin putoan kun puoli tuntia tulee käyttöön.
Tätäkö tämä nyt Suomessa on?
Kommentit (24)
Kokeile mennä päivystykseen... Sitten sulle selviää asioiden todellinen karmeus jossain kolmannen tunnin kohdalla.
No niin. 28 minuuttia täynnä...
Ap
Sote-uudistus toimii! En ymmärrä, miksi tästä Suomen poliittisen historian suurimmasta munauksesta ei pidetä tämän isompaa ääntä. Ehkä siksi, että kaikilla puolueilla on tavalla tai toisella näppinsä pelissä.
Satakunnassa lakkautetaan lähes kaikki terveyskeskukset. Muistakaa, että sote-uudistuksen piti SEKÄ parantaa palveluita ETTÄ säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sote-uudistus toimii! En ymmärrä, miksi tästä Suomen poliittisen historian suurimmasta munauksesta ei pidetä tämän isompaa ääntä. Ehkä siksi, että kaikilla puolueilla on tavalla tai toisella näppinsä pelissä.
Sote-"uudistus" on samaa sarjaa kuin taksi"uudistus".
Mä soitin maanantaina iltapäivällä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella sijaitsevan kunnan virka-ajan päivystysnumeroon. Puhelu tallentui takaisinsoittojärjestelmään ja mulle soitettiin takaisin noin kolmen minuutin kuluttua. Samoin päivystysavussa pitäis kyllä olla takaisinsoittosysteemi? En ole ikinä pystynyt roikkumaan linjoilla noin kauan, aina tullut viesti että numero tallennettu ja soitamme sinulle takaisin päin siinä noin minuutin jälkeen.
Vierailija kirjoitti: Maksaako jonottaminen?
Todennäköisesti, mistä ne muuten rahaa saavat?
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee mmuuttajien terveyspalveluihin. Pääsevät jonojen ohi yksityiselle.
2015 niillä oli adjutantteina spr:n saattaja huomioliivissään ja tulkki kun yksityiselle lääkäriasemalle tulivat. Kai noista veronmaksajille maksettavaa koitui kaikista kolmesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote-"uudistus" on samaa sarjaa kuin taksi"uudistus".
Meidän perheen uusi kirosana on"UUDISTUS"😈. Lapsetkin saa nyt kiroilla.
Luovutin.
Ja siitä takaisinsoitosta. Jätin jo takaisinsoittopyynnön paikallisen puolelle. Se oli kello 13.40 tänään. Nyt kello tulee neljä. Veikkaan etten tänään kuule mitään asiasta.
Olen kieltämättä järkyttynyt, mutta tätä tämä kai nyt sitten on nykyään. Toivotaan, että pysyn suhteellisen terveenä. Aivotärähdykseni(?) oletan, että lepäilen ja tarkkailen vointia. Olisi vaan ollut hauska kuulla ammattilaisen mielipide aiheesta.
Kantikset ei saa palvelua, terveysasemalla istuu vaan muualta tulleita m.a.t.u.j.a.
Vierailija kirjoitti:
Luovutin.
Ja siitä takaisinsoitosta. Jätin jo takaisinsoittopyynnön paikallisen puolelle. Se oli kello 13.40 tänään. Nyt kello tulee neljä. Veikkaan etten tänään kuule mitään asiasta.
Olen kieltämättä järkyttynyt, mutta tätä tämä kai nyt sitten on nykyään. Toivotaan, että pysyn suhteellisen terveenä. Aivotärähdykseni(?) oletan, että lepäilen ja tarkkailen vointia. Olisi vaan ollut hauska kuulla ammattilaisen mielipide aiheesta.
Aivotärähdys on päivystysasia. Eipä vaikuta kovin huolettavan kun jaksat spämmätä paskaa.
Puhelinjonoa on ollut yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Satakunnassa lakkautetaan lähes kaikki terveyskeskukset. Muistakaa, että sote-uudistuksen piti SEKÄ parantaa palveluita ETTÄ säästää rahaa.
Piti panostaa lähipalveluihin ja ennaltaehkäisyyn, nyt panostus on erikoissairaanhoidossa eikä perusterveydenhuoltoa enää ole. Et saa apua keuhkokuumeeseen ennen kuin joudut teholle.
Siis miten ei aikuisella ihmisellä järki sen vertaa pelaa että jos on pään vamma niin mennään SUORAAN PÄIVYSTYKSEEN? Turhaan oot tukkinut niitä puhelinlinjoja siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ei aikuisella ihmisellä järki sen vertaa pelaa että jos on pään vamma niin mennään SUORAAN PÄIVYSTYKSEEN? Turhaan oot tukkinut niitä puhelinlinjoja siellä.
No jos pää ei toimi, niin se ei toimi.
Onko joskus muka päässyt jonottamatta? Oon seurannut asiaa vuodesta 1985.
Ja todellakin ap, jos löit pääsi pahasti niin menet sinne päivystykseen etkä trollaile vauva.fissä kääretorttua ahmien.
Mutta aika selväjärkiseltä trollilta vaikutat, tuskin meni mitään tärkeää rikki.
Rahat menee mmuuttajien terveyspalveluihin. Pääsevät jonojen ohi yksityiselle.