Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä kotiruokaohjeita 10 kk ikäiselle

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis laittakaahan jakoon hyviä ja helppoja kotiruoka ohjeita alle vuoden ikäiselle. Olen ajatellut, että varmaan alkaisi olla aika tehdä itse enemmän ruokia lapsukaiselle, ettei ihan purkkiruokaa joudu aina syömään. Olen itse aika laiska tekemään itsellenikään ruokaa, ja silloin kun ruokaa tehdään, tuntuu ettei lapsi sitä pysty syömään (siis mausteita yms.)

Johan siinä pitkän penninkin säästäsi, jos kokkailisi ruoat lapselle itse, eikä valmiina kaupasta ostaisi.

Vierailija
2/6 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis peruna-sipulisek.pussi

kasvissuikaleita

he-ma-pa-pussi

pakaste seitiä paketti kuutioina

Kaikki nämä kattilaan jäisinä, päälle kuumaa vettä että peittyvät reilusti ja keitellään kypsäksi.

Mausteena pippuria ja yrttisekoitusta.

Samalla ohjeella: Jauhelihasta, kanasta jne...

Lisäksi oon laittanu välillä puolikkaan sipulin pilkottuna ja joskus kuorin ja pilkon perunat mut noi pakastealtaan valmiit antime on niin helppoja ja tulee nopeesti.

Huomasin et meijän tyttö(alkoi syömään mun keitoksia 6kk iässä ja aina on hyvin kelvannut kun haarukalla tilsii)syö ruokaa kuin ruokaa kunhan se on löysää eli keittoja siksi rakastaa, myös muut laatikot ja kastike sekä perunat menee kun sekottaa vettä jatkeeksi, maitopohjasista ruoista ei tykkää yhtään eikä myöskään maitopohjasista puuroista.

Kaikki veteen siis meillä.

Jade ja tyty nyt jo 1vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun nämä omat keitokset alkavat jo kyllästyttämään(?) poitsua. Tai ainakin äitiä=) Mutta pikaisesti tässä...

olen tehnyt jauhelihakeittoa:

paistijauhelihaa

perunoita

porkkanoita

purjoa

maustepippuria

laakerinlehti

valkosipulijauhetta vähän

lipstikkaa/persiljaa

keitän kypsäksi, otan osan pojalle ja sitten lisännyt suolaa, jos muut perheenjäsenet syövät sitä. Olen kerran myös pakastanut minigrip pusseihin valmiita mössättyjä annoksia ja ihan hyvin maistui pojalle. peruna ehkä kyllä meni vähän " rakeiseksi" .

sitten tuo tomaattinen jauhelihakastikeen ohje, mikä on täällä vauvan ruoka ohje sivuilla, on todella suosittu meillä=)

Kokkailu intoa! T:äiti+hupuli 11kk

Vierailija
4/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä joltakulta ohjeita löytyisi.

Vierailija
5/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TONNIKALARIISILAATIKKO

5 dl puurotumatonta riisiä

3 prk tonnikalaa

3 kananmunaa

7 dl maitoa

1 tl suolaa(tonhan voi jättää pois alle 1-veeltä)

pippuria

Keitetään riisit, sekoitetaan joukkoon tonnikala. Seos uunivuokaan. Tehdään munamaito ja kaadetaan päälle. Paistetaan 200 asteessa n. 45 min.

Vielä helpommalla

Tonnikalariisivuokaa saa kun vaan sekoittaa uunivuokaan riisin (2dl), 2 purkkia tonnikalaa, mausteita, ruokakermaa (1prk) ja kasvislientä tai maitoa(6-8dl) ja paistaa 40 min-1h 225 asteisessa uunissa.

Broileria ja riisiä uunissa- Nopea

Vähällä tiskillä selviää kun laittaa uunivuokaan broilerinpalat (itse käytän rintaleikkeitä), riisit, vettä (saa olla vähän reilummin kuin mitä kattilassa keittäessä), liha/kala/kasvisliemikuutio ja vaikka pussillinen hernemaissipaprikaa. Uuniin, ensin 200 astetta 20 min, sitten 175 astetta 40 min. Tulee kanoista tosi mehevät ja lisukkeet valmistuu siinä samalla.

Perinteinen Janssoninkiusaus

400-500g peruna-sipulisekoitusta

prk anjovisfileitä(tän voi alle 1-velle korvata vaikka kinkkusuikaleilla tai kanasuikaleilla jne..)

prk ruokakermaa

Voideltuun vuokaan puolet peruna-sipulisekoituksesta, siihen päälle pilkotaan anjovisfileet, päälle loput peruna-sipulisekoituksesta. Anjovispurkin liemi ja prk ruokakermaa kaadetaan päälle. Uunissa 200 asteessa n. 45-60 minsaa uunin tehokkuudesta riippuen.

Vierailija
6/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset