Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö joka lajia joulupöydästä

Vierailija
27.11.2023 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, osan jätän kokonaan ottamatta. Miksi pitäisi tieten tahtoen syödä jotain, mistä ei pidä?

Vierailija
2/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, paitsi maksalaatikkoa ja - pateeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kalaa. Kaikkea muuta syön.

Vierailija
4/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain niitä, mistä pidän. Tietenkin.

Vierailija
5/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta paitsi niitä paskoja laatikkoja.

Perunalaatikko, yäk

Porkkanalaatikko, double yäk

Lanttulaatikko, yäk yäk yäk

Vierailija
6/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi jää syömättä. 🤢

Vierailija
7/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
8/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Suunnilleen ruokalusikallisen verran kaikkea, kinkkua 2 hyvin ohutta siivua (n 50g?)

Vierailija
9/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ostan itse ruoat, enkä osta mitään mitä en itse syö. 

Vierailija
10/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, laitan joulupöytäämme maltillisesti lajeja, ja sellaisia mistä pidämme. No joululeivän jätän väliin, sen hommaan vain sen vuoksi, että mieheni pitää siitä.

Vierailija
11/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kyllä, mutta ravintolassa en tietenkään.

Vierailija
12/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein runsaassa sipulissa uiskentelevia sillejä tai silakoita niin ne skippaan. Muuten menee mikä vain, myös silli ja silakka vähemmällä sipulilla.

Vierailija
13/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Helposti kun on kolmea lajia. Kokoperunoita, maitokastiketta ja ruisleipää. Juomaksi valitsen kraanavettä.

Vierailija
14/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikkka ruuat itse teenkin. Lapsuudesta jo muistan että jouluna ei ollut pakko syödä perunaa ;)Tosin näin aikuisna niiä perunoita ei ole edes tarjolla, isä niitä aikoinaan halusi.

Meidän pikkuperheen menu on minimoitu reippaasti ja jäljelle jäi vain jutut joita ilman joulu ei jollekin perheenjäsenelle ole joulu. Itse taas pidän joulun perinteistä, joten uusia juttuja ei kokeilla juuri jouluna.

Vierailija
15/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toki ainoa jota en syö on maksalaatiko. Sitä ostan vain muiden mieliksi. 

Vierailija
16/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En pidä silleistä, enkä ymmärrä maksan syömistä missään muodossa. Se on kehon oma "jätevedenpuhdistamo", joka varastoi itseensä kaikki moskan. Ja sitä syödään suurena herkkuna.

En syö myöskään pullaa ja kuivakakkuja, koska joulun kahvipöydässä on yleensä jotain ns. parempaakin makeaa tarjolla, täyte-/juustokakkua, joulutorttuja tai konvehteja. 

Tietenkään en laittaisi mitään näistä omaan joulupöytään, jos olisin yksin syömässä, mutta yleensä tulee vieraita tai itse menen jonnekin kutsuttuna syömään. Pelkästään itselleni laittaisin vain muutamaa suosikkiani ja jonkun ihanan jälkkärin.

Vierailija
17/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kun en jaksa. Valkkaan vaan ne mieluisimmat eli kinkun, sillisalaatin ja pernat. Ehkä vähän muuta kaveriksi vielä mutta ei missään nimessä kaikkea.

Vierailija
18/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä joutuisin jouluaterialle ravintolaan, niin kalapöydän, lipeäkalan ja maksalootan skippaisin ilman muuta. Minulle syöminen tulisi kalliiksi, koska jättäisin niin paljon pois ja senkin mitä otan, on varsin pieni annos laatikoita, perunaa ja kinkkua. Luumukrääminkin jättäisin pois, koska en halua olla sen jälkeen muutamaa päivää ripulilla.

Vierailija
19/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Valmistan mieheni ja tyttäreni kanssa vain meille mieluisia ruokia jouluksi.

Vierailija
20/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä se joulupöytä on. Esimerkiksi laivan buffetissa en ota kaikkia lajeja. Siellähän on kaikenlaisia lihapullia ja makkaroita joulupöydässä. Janssoninkiusausta saatan vähän ottaakin, vaikka meillä ei sitä kotona syödä jouluna. 

Kotona meillä on yleensä valittu lajit niin, että kaikki tai ainakin suurin osa tykkää niistä kaikista. Ollaan viime aikoina panostettu enemmän laatuun kuin määrään.