Syöttekö joka lajia joulupöydästä
Kommentit (21)
Kyllä, paitsi maksalaatikkoa ja - pateeta.
Vain niitä, mistä pidän. Tietenkin.
Kaikkea muuta paitsi niitä paskoja laatikkoja.
Perunalaatikko, yäk
Porkkanalaatikko, double yäk
Lanttulaatikko, yäk yäk yäk
Kyllä. Suunnilleen ruokalusikallisen verran kaikkea, kinkkua 2 hyvin ohutta siivua (n 50g?)
Tietysti. Ostan itse ruoat, enkä osta mitään mitä en itse syö.
Joo, laitan joulupöytäämme maltillisesti lajeja, ja sellaisia mistä pidämme. No joululeivän jätän väliin, sen hommaan vain sen vuoksi, että mieheni pitää siitä.
Kotona kyllä, mutta ravintolassa en tietenkään.
Jos on oikein runsaassa sipulissa uiskentelevia sillejä tai silakoita niin ne skippaan. Muuten menee mikä vain, myös silli ja silakka vähemmällä sipulilla.
Toki. Helposti kun on kolmea lajia. Kokoperunoita, maitokastiketta ja ruisleipää. Juomaksi valitsen kraanavettä.
En, vaikkka ruuat itse teenkin. Lapsuudesta jo muistan että jouluna ei ollut pakko syödä perunaa ;)Tosin näin aikuisna niiä perunoita ei ole edes tarjolla, isä niitä aikoinaan halusi.
Meidän pikkuperheen menu on minimoitu reippaasti ja jäljelle jäi vain jutut joita ilman joulu ei jollekin perheenjäsenelle ole joulu. Itse taas pidän joulun perinteistä, joten uusia juttuja ei kokeilla juuri jouluna.
En. Toki ainoa jota en syö on maksalaatiko. Sitä ostan vain muiden mieliksi.
En. En pidä silleistä, enkä ymmärrä maksan syömistä missään muodossa. Se on kehon oma "jätevedenpuhdistamo", joka varastoi itseensä kaikki moskan. Ja sitä syödään suurena herkkuna.
En syö myöskään pullaa ja kuivakakkuja, koska joulun kahvipöydässä on yleensä jotain ns. parempaakin makeaa tarjolla, täyte-/juustokakkua, joulutorttuja tai konvehteja.
Tietenkään en laittaisi mitään näistä omaan joulupöytään, jos olisin yksin syömässä, mutta yleensä tulee vieraita tai itse menen jonnekin kutsuttuna syömään. Pelkästään itselleni laittaisin vain muutamaa suosikkiani ja jonkun ihanan jälkkärin.
En syö kun en jaksa. Valkkaan vaan ne mieluisimmat eli kinkun, sillisalaatin ja pernat. Ehkä vähän muuta kaveriksi vielä mutta ei missään nimessä kaikkea.
Jos jostain syystä joutuisin jouluaterialle ravintolaan, niin kalapöydän, lipeäkalan ja maksalootan skippaisin ilman muuta. Minulle syöminen tulisi kalliiksi, koska jättäisin niin paljon pois ja senkin mitä otan, on varsin pieni annos laatikoita, perunaa ja kinkkua. Luumukrääminkin jättäisin pois, koska en halua olla sen jälkeen muutamaa päivää ripulilla.
Totta kai. Valmistan mieheni ja tyttäreni kanssa vain meille mieluisia ruokia jouluksi.
Riippuu missä se joulupöytä on. Esimerkiksi laivan buffetissa en ota kaikkia lajeja. Siellähän on kaikenlaisia lihapullia ja makkaroita joulupöydässä. Janssoninkiusausta saatan vähän ottaakin, vaikka meillä ei sitä kotona syödä jouluna.
Kotona meillä on yleensä valittu lajit niin, että kaikki tai ainakin suurin osa tykkää niistä kaikista. Ollaan viime aikoina panostettu enemmän laatuun kuin määrään.
En, osan jätän kokonaan ottamatta. Miksi pitäisi tieten tahtoen syödä jotain, mistä ei pidä?