Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle puolivuotiaan vauvan kanssa lentokoneissa matkustaneet! Mitä tulee ottaa huomioon? Vauva on sekä rintaruokinnassa

Vierailija
27.11.2023 |

että olen korviketta antanut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan reippaasti vaan muksu (t) mukaan, älä välitä näiden ruikuttajien kommenteista. Ei ne kumminkaan minnekään matkusta, kunhan höperöityvät kotonaan.

Hyväksi todettu tuo imetys varsinkin nousussa, myös tutti auttaa. Oma muksuni oli maailman rauhallisin matkaaja. Samaa ei voi sanoa kaikista aikuisista kanssamatkaajista. Kokemusta on niin lennoista kuin junista. 

Kaikkien muksut ei maailman rauhallisimpia matkustelijoita, ja sen kyllä huomaa. Ihan hirveetä istua 6-8h huutavan lapsen lähettyvillä, kun muuten lentäminen on mukavaa. Voi siemailla olutta tai punaviiniä hyvää kirjaa lukien, mutta nuo kyllä 1000% pilaavat tunnelman.

Vierailija
22/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni huomio vielä. Kakkavaippoja ei ojennetaan henkilökunnalle, vaan ne viedään ihan itse lentokoneen wc:ssä sijaitsevaan roskikseen. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni tosi helposti lennot imeväisikäisten kanssa. Olivat molemmat pitkään rinnalla viihtyviä, niin nousut ja laskut meni helposti.

Muistan, kun ekan kerran lensin yksin lapsen kanssa. Olin stressannut etukäteen ja sitten lapsi nukahti nousun aikana syliin ja lyhyen loppulennon siemailin kuohuviiniä ja ihmettelin, että mistä oikein hätäilin. 

Kävelemään oppineet olikin sitten toinen juttu...

Jos imetät, niin pidä huolta omasta nesteytyksestä, lähinnä siis vedenjuomisesta. Suosin lennoilla kerrospukeutumista, jonkin kevyt, iso paitapusero esimerkiksi, joka oli helppo riisua pois, jos, tai oikeastaan kun, lapsen sotkut päätyivät myös minun päälle. 

Lapset viihtyivvät rinnalla, ja sinä joit kuohuviiniä? Ei kai alkoholia juoda niin kauan kun imettää? Siirtyy maidon mukana lapseen.

Vierailija
24/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat vanhemmat kiduttavat lapsiaan lennättämällä heitä ties minne. Ei ole olemassa pätevää syytä pakottaa pikkuvauva helvetillisiin korvakipuihin.

Vierailija
25/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliö maailmanmatkaajia on kaikkein rasittavin olio lentokoneessa. Ääliöiden vanhempien väsyneet ja nälkäiset lapset tulevat vasta kakkosena. 

Vierailija
26/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
27/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakko matkustaa alle puolivuotiaan kanssa en todellakaan lähtisi. Koko koneellinen tulee kärsimään siitä huudosta.

Ja höpö. Nousun aika ja laskun aikana tissi suuhun niin nassikka nielee ja korvat eivät mene lukkoon. Ei mitään nähtävää, haijaantukkaaa!

Vierailija
28/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot montako istumapaikkaa koneessa on, ostat niin monta paria korvatulppia ja sitten koneeseen mentäessä jaat kaikille kanssamatkustajille sellaiset. 

Vierailija
29/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli jo isompi, mutta alle 1-v. Otin oman paikan koneessa, mihin sain turvakaukalossa. Nukahti, kun lentokone lähti kiihdyttämään kiitoradalla. Olin varautunut soseella ja naksuilla, mutta lento oli aika lyhyt ja nukkui melkein koko lennon, niin helposti meni.

En olisi itse jaksanut pitää koko aikaa sylissä, siksi otin oman paikan. Kaikissa koneissa ei ole baby cot -paikkoja.

Vierailija
30/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakko matkustaa alle puolivuotiaan kanssa en todellakaan lähtisi. Koko koneellinen tulee kärsimään siitä huudosta.

Enemmän mä viime lomareissulla kärsin siitä känniääliöstä, joka oli passinsa hukannu ja hänen takiaan lähdettiin melkein tunti myöhässä ja joka piti sellaista kännidelirium älämölöä 4h putkeen, kun niistä muutamasta vauvasta, jotka olivat siinä samassa koneessa ja mun havainnon mukaan nukkuivat koko lennon. Olivatkin ainoat, jotka nukkui kiitos tämän yhden maailmanmatkaajan. Eli mun kanssa samalle lennolle voi koneen vaikka täyttää vauvoilla, kunhan nämä Ingles-suomibaarijuntit jätetään portille. Jo Suomen päässä.

Olit menossa Inglesiin itsekin?

No ei, tämä oli Hania- Helsinki lento, tein emävirheen ja otin lennot TUIn kautta, kun heidän aikataulut sopi meille paremmin kuin Finskin. Majoitus meillä oli muualta. Mutta ei enää edes lentoja noiden pakettimatkafirmojen kautta. Toki on mulla Finskin Hki-Pariisi lennolla ollut muutama narkkari samassa koneessa (matkalla Pariisiin subuostoksille) aikonaan, heidätkin mielelläni olisin vaihtanut muutamaan vauvaan. Ja niin olisi ne lentoemotkin, kun mm. nousun aikana koittivat paimentaa sitä yhtä häröä vessasta tupakalta omalle paikalleen.

Vierailija
31/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lentänyt Kanarialle eli n. 6h matkan 5kk ikäisen vauvan kanssa ihan ongelmitta ja ilman huutoa. Jos vauva on rintaruokinnalla, niin ehdottomasti helpointa pitää vauva rauhallisena ja tyytyväisenä on imettää erityisesti nousun ja laskun aikana. Tutti myös hyvä, jos se vauvalle kelpaa.

Vaippoja ja vaihtovaatteita ja kosteuspyyhkeitä toki reilusti mukaan vahinkojen varalta. 

MIKSI LENSIT?

En ole tämän kirjoittaja, mutta meillä oli Algarven reissulla 3v7kki käinen ja 5kk ikäinen. ihan lomalle mentiin pariksi viikoksi. Oikein mukava reissu oli. Vanhempi lapsi jopa muistaa sen matkan jotain pätkiä, on nyt siis 21v.

Vierailija
32/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni tosi helposti lennot imeväisikäisten kanssa. Olivat molemmat pitkään rinnalla viihtyviä, niin nousut ja laskut meni helposti.

Muistan, kun ekan kerran lensin yksin lapsen kanssa. Olin stressannut etukäteen ja sitten lapsi nukahti nousun aikana syliin ja lyhyen loppulennon siemailin kuohuviiniä ja ihmettelin, että mistä oikein hätäilin. 

Jos imetät, niin pidä huolta omasta nesteytyksestä, lähinnä siis vedenjuomisesta. Suosin lennoilla kerrospukeutumista, jonkin kevyt, iso paitapusero esimerkiksi, joka oli helppo riisua pois, jos, tai oikeastaan kun, lapsen sotkut päätyivät myös minun päälle. 

Lapset viihtyivvät rinnalla, ja sinä joit kuohuviiniä? Ei kai alkoholia juoda niin kauan kun imettää? Siirtyy maidon mukana lapseen.

No just 🤣 Ne tissit mitään tislaamoja ole. Siinä maidossa on maksimissaan alkoholia saman verran kuin sinulla veressä, eli max 3 PROMILLEA huom! Kolme (3) promillea eli yksi tuhannes osa keppana pullollisesta, eli vauva saisi juoda maitoa 333 litraa jolloin se vastaisi yhtä keskiolut pullollista ja sinun pitäisi tuolloin olla sellaisessa tuiskeessa että tissi ei vauvan suuhun osuisi.

YMMÄRRÄTTEKÖ että te juotte 3.5 - 5.5% siideriä, mutta veressä alkoholia on sitten promilleja. Jos tissit tislaisisivat alkoholia maitoon niin arvaappa juottaisinko lehmille olutta ja lypsäisin sitten pirtua ämpäriin.

Vierailija
33/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo. Voisit sinä wt katsoa ihan googlesta tuosta alkoholin juomisesta imetyksen aikana.

Lapset viihtyivvät rinnalla, ja sinä joit kuohuviiniä? Ei kai alkoholia juoda niin kaua

Vierailija
34/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset viihtyivvät rinnalla, ja sinä joit kuohuviiniä? Ei kai alkoholia juoda niin kaua

Sinä wt ( white trash), joit varmasti raskausaikana myös!!

Vierailija
35/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee palvelus muille matkustajille ja jätä se pentus kotiin. Tai sit j-lauta ainakin pidät sen hiljasena. 

Sinä kai olet aikuinen niin voit joko laittaa korvatulpat tai vastamelukuulokkeet. Tai tee kaikille palvelus ja muuta korpeen. 

Vierailija
36/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsenlapsemme on lentänyt jo monta kertaa (nyt kohta 2-v.) isovanhempiaan tapaamaan. He valitsevat aina yölennon ja lapsi on kuulemma nukkunut koko matkan aiheuttamatta hämminkiä vanhemmilleen tai muille matkustajille.

Itse lensin taannoin SF:sta Eurooppaan yölennolla ja business-luokassa vieressäni oli keskipaikoilla vauvaikäiset kaksoset vanhempineen. Yö sujui rauhallisesti, lapset nukkuivat vanhempiensa rinnan päällä.

Vierailija
37/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 lasta ja 3 lastenlasta eikä kukaan ole huutanut lennoilla. Nuorimmat reissaajat olleet 3kk kun on lennetty toiselle puolelle maapalloa

Toisaalta, en mä kyllä kuule muidenkaan lasten itkua tai häiriinny  reissussa kun kone hurisee ja kuuntelen musiikkia tai äänikirjaa nykyisin. 

Vierailija
38/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintamaidossa on vähemmän alkoholia kuin veressä. Lasillinen kuohuviiniä, mitähän siitä nousee promillet, ei edes 0,5. D-vitamiinitipoissa saa enemmän alkoholia. 

Vierailija
39/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin samanaikainen alkoholinjuonti ja imetys siirtää alkoholia vauvan kehoon. Ihmettelen että joku kehtaa julkisesti imettää ja samalla juo kuohuviiniä!

Googlesta voi tarkistaa faktat.

Vierailija
40/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys, matkustaisitko kaksin vauvan kanssa ? Jos niin miksi ? Tarkoitan siltä kantilta että miten pääsisit itse toilettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän