Kumpi on parempaa maksalaatikko vai maksapasteija? Ja onko teillä molempia tarjolla joulupöydässä?
Kommentit (9)
Maksalaatikko on arkiruokaa (harvoin syötynä vieläpä), maksapateeta voin ottaa joulupöytään kyllä.
Ei kumpaakaan ole joulupöydässä, ei ollut lapsuudenkodissani eikä miehenkään. Maksalaatikko on koiran ruokaa, miksi sitä pitäisi ihmisille tarjota, ja vielä jouluna!
Ei ole maksalaatikkoa jouluna. Joulupäivänä meillä on perinteisesti ollut maksapateeta, jonka sisareni tuo, silloin syödään myös kinkkua. Aattona ollaan perheen kesken ja silloin on vain kalaa eli mätiä, graavisiikaa, lohipateeta ja lämpimänä ruokana haukimureke kananmunakastikkeella.
Meiltä löytyy molempia. Itse en kaipaa maksalaatikkoa, mutta miesväki syö sitä. Itselleni maksapatee on tärkeä osa joulupöytää. Kala-allerginen kun olen, joudun jättämään väliin puolet pöydän antimista. Maksapatee on mun jouluherkku.
Vaikka raaka-aineissa yhdistävä tekijä onkin maksa, ovat kyllä niin erilaisia ruokalajeja, että ei oikein voi verrata toisiinsa.
Helppo valinta. Maksapasteija on hyvää, mutta maksalaatikko ei.
Pasteijaa on pöydässä.