Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin aloitus edessä ja hanskat hukassa!

Vierailija
02.09.2008 |

.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi vasta opettelee kenkien laittamista ei heti vaihdeta oikeisiin jalkoihin, jos lapsi on ne itse laittanut. se on itsetunto kysymys.

Vierailija
2/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yllättäen työpaikan ja nyt on pojan aloitettava päivähoidossa, ikää on 2v4kk. Itsellä ei ole ollenkaan tarhaikäisiä tuttavilla enkä oikein tiedä mitä lapselta odotetan tarhaan mentäessä ja mitä voin itse olettaa että lapsi saa päivähoidossa.

Eli huolettaa seuraavat asiat:

-lapsi on aina ollut tosi hoikka eikä syö itsenäisesti kun pari suupalaa ja nekin sormin. Eli haarukalla ei onnistu koko aterian syönti. Auttaako hoitajat tarhassa?

-nukkumaan mentäessä pojalla on vielä tutti, saako sen ottaa päikkäreille myös tarhassa?

-auttavatko hoitajat pukemisessa?

Sorry, kuulostan varsin uusavuttomalta mutta nämä jutut vaan huolettavat enkä ehdi kun tutustua viikon ennen töihinmenoa joten valmisteleminen jää aika tiukalle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä huoleen. Kaikki menee omalla painollaan.

*Jos lapsi ei itse syö kuin vähän, niin hoitajat yleensä auttaa ja syöttää loppuun. pakottaa ei kuitenkaa saa(poikkeuksia kyllä päiväkotien välillä on, riippuen johtajan näkökulmasta). Lapsi kyllä syö sen mitä tarvitsee. Muutama päivä saattaa olla melko vähä ruokaista, siis lapsi ei syö, mutta kun homma tulee tutuksi, niin alkaa paremmin syömään.

*tutin saa ottaa päikkäreille myös päiväkodissa. mutta tuon ikäisenä hoitajat varmastikin yrittävät päästä tutista eroon melko nopeaan, -se vaikuttaa hampaiisin tuo tutin syöminen

*hoitajat auttavat pukeutumisessa, ja kannustavat lasta itse pukemaan vaatteensa. ja toisinaan, jos lapsi vasta opettelee kenkien laittamista ei heti vaihdeta oikeisiin jalkoihin, jos lapsi on ne itse laittanut. se on itsetunto kysymys.

*hoitajat ovat lastasi varten, auttavat, tukevat, hoitavat -kysy rohkeasti, ne on siellä juuri teitä varten!

*päiväkodin täti*

Vierailija
4/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät pitäisi laittaa oikeisiin jalkoihin. mutta jos lapsi joka asiaa vasta opettelee, laittaa kengät vahingossa vääriin jalkoihin, on lapsen itsetunnolle TOSI TÄRKEÄÄ ettei niitä vaihdeta heti oikeisiin jalkoihin. Sama juttu, jos housut menee väärinpäin. Kerran päiväkodissa eräs 2½-vuotias lapsi puki haalarin väärin päin -ihan itse. hän oli tosi ylpeä ja kertoi siitä äidillensä kun tuli hakemaan. oli siinä äidillä naurussa pidättelemistä... mutta sen jälkeen tämä lapsukainen puki haalarin lähes aina oikeinpäin.. kaikeasta opitaan, aina ei vaan kannata lannistaa lasta sanomalla et nyt meni väärin päin. Kehu ja kannusta!

*päiväkodin täti*

Vierailija
5/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaa taitaa eniten jännittää meillä :) Sanasi rauhoittivat hieman, toitottavasti olisit meidän tarhassa töissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi