Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 6kk, kiinteät ja vedenmäärä?

03.01.2007 |

Eli poikamme on nyt 6kk ja olemme täysimetyksen jälkeen siirtyneet/siirtymässä kiinteisiin ja nokkamukin opetteluun. Lisäksi saa tissiä aina tarvittaessa.

Poikamme ei ole koskaan suostunut syömään tuttia saati tuttipulloa, mutta kas kummaa: nokkamuki on paras! Heti alusta alkaen nokkamukista on vesi mennyt alas nopeasti. Imee niin kuin olisi janoon kuolemassa. ;)

Nyt mietityttääkin paljonkon tuollainen puolivuotias saa vettä juoda? Näin täysimetyksen jälkeen (vettä ei annettu ikinä) tuntuu kuin olisi tipahtanut ihan erimaailmaan, jossa kaikki on paaaljon vaikeampaa..

Kiitti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylläkin käytössä korvike. Neuvolasta sanottiin, että vettä saa juoda, kun se ei vie tilaa miltään tärkeältä. Eli ensin muut ruoat ja maidot ja sitten vasta vettä. Mutta vesihuikkia opettelun vuoksi voi ihan turvallisesti antaa muutenkin. Meillä ainakin kylmä vesi on tällä hetkellä jännittävintä mitä voi saada;)

Vierailija
2/5 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen pitäisi juoda maitoa noin 700-800 ml päivässä (neuvolasta annettu neuvo), joten mielestäni siinä on jo aika paljon nestettä. Hyvä, jos tuo määrä menee kiinteän lisäksi alas, en siis viitsi turhaan vedellä mahaa täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se vauva juo innossaan vettä jos et muita nesteitä anna,ei taida tissistäsi tulla oikein...Eipä ne vauvatkaan ilman juomisia pärjää..Pane veden sijasta korvikemaitoo...parempi se ku pelkkä vesi,itse annan aina vain suun huuhtoutukseen ruuan jälkeen...maito kumminki pääasia...

Vierailija
4/5 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida saada vauvasi tarpeeksi nesteitä jos noin vesi maistuu..Anna mielellään maitoa korvike mukista kuin vettä.Vettä voi antaa suun huuhtoutukseen muutaman huikan.Elä itse säännöstele nesteen määrää vaan vauva tietää itse,mutta kai annat soseita jo riittävästi peruna pitää nälkää ja maitoo lisäksi ym..

Vierailija
5/5 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just noin mäki oon ajatellu. Ensin meillä syödään soseet, sitten saadaan vettä. Koko nokkamuki sisältöineen vaan on niin hirveän kiinnostava! Eli rauhassa tarjoilen sitä edelleen. Ei se tissittelyn määriä ole vähentänyt. Eikä minkään muunkaan.

Tisu maistuu ja maitoa tulee varmasti. Sitä en edes lähde epäilemään kun puoli vuotta sillä on kasvettu isoksi mieheksi reippaasti 0-käyrien yläpuolella. En siis nälkään tai muuhun tule korvikkeita tarjoamaan sillä kyllä se äidinmaito on parasta ravintoa vielä kiinteiden aloituksenkin jälkeen. Ihmiselle ihmisen ruokaa, se on mun periaate ja onneksi olen sitä voinut toteuttaa.