Onnitteluviestiin vastaaminen
Lähetin veljelleni viestillä syntymäpäiväonnittelut, viesti melkolailla verbaaliselta ja viestintäpalveluja käyttävältä oli kiitos.
Tulee mieleen tulkita tuo niin etten ole ison kirjaimen ja pisteen arvoinen onnittelija, otanko asian liian kirjaimellisesti vai miten tämä nykymaailma toimii?
Kommentit (15)
No mitä odotit? Ei hänellä ole kesken juhlien sikaa ruveta runoilemaan mitään kiitosta kummempaa vastausta.
Mitä onniteltavaa edes on siinä että ihminen vanhenee? Surunvalittelut olisivat paikallaan mieluummin
Mitä ihmettä ap??? Minä vastaan aina onnitteluviesteihin kiitos. Ei ole ikinä tullut pieneen mieleenkään, että pitäisi vastata jotain muuta. Mitä onnitteluun muka pitäisi vastata?
N46
Minustakin "kiitos" on aika kylmä vastaus ja aina ottaa päähän kun joku kirjoittaa noin.
Tiedän, ylianalysoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ap??? Minä vastaan aina onnitteluviesteihin kiitos. Ei ole ikinä tullut pieneen mieleenkään, että pitäisi vastata jotain muuta. Mitä onnitteluun muka pitäisi vastata?
N46
No olisiko täysin mahdoton kirjoittaa isolla alkukirjaimella ja vaikka laittaa perään huutomerkki / hymiö tai esim. kirjoittaa hieman päivästäsi. Tässä esimerkkivastauksia:
"Kiitos!"
"Kiitos :)"
"Kiitos, pian syödään kakkua."
Olen siis tämänkin aina tehnyt väärin.
Muakin suututtaa nää "kiitos" vastailijat. Pahempi toki se jos ei vastaa ollenkaan
Kieltämättä minimalistinen vastaus, mutta kaikki ei mieti noin. Ei välttämättä tarkoita erikoisempaa.
Nostan vanhaa ketjua, laitoin sukulaiselle onnitteluviestin, kuten aina. En saanut mitään vastausta, nyt mietin, että miksi ihmeessä? Jäi vähän hömelö olo :(
Ai niin, minäkin kuulun tuohon, jotka tykkää: " Kiitos! " - vastauksista enemmän, kuin " kiitos ".
Minäkin pidän tapanani kiitellä vähän vuolaammin, onnittelenkin monisanaisesti, jos viesteilen. Tärkeimmät onnittelut ja kaikki surunvalittelut laitan perinteisesti kortilla, tai jopa kirjeellä...
Laitan miniälleni aina synttärionnittelut, joskus nimpparionnittelut tms. Joskus lähetän kortin. Enkä saa koskaan mitään vastausta, edes 'kiitos' tai hymiötä. Millainen ihminen tekee noin?
En ylianalysoisi kirjoitusasua. Kiitos on kiitos, ihan sopiva vastaus toivotuksiin.