Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia vaatteita pitäisit, jos pukeutuisit aivan niin kuin tahdot?

Vierailija
26.11.2023 |

Minä varmaankin jotain 1900-luvun alun miesten vaatteita. Hienot hatut, taskukellot. Välillä olisin herraskainen pukeutuja,  välillä duunarijätkä lätsä päässä.

Olen kolmekymppinen nainen, joka ei kaipaa huomiota, joten en pukeudu näin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin Batman-asuun

Vierailija
22/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät stringit

M50 (lihava)

Miksi ihmeessä haluaisit sellaisia pitää? Eikö alasti olisi mukavampaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800- luvun lopun hameita ja isoja hattuja. Miksi ei enää olla tyylikkäitä?

Osa on, sitähän se goottityyli on. Minä en tiedä mikset itse ole tyylikäs, eikä siihen kukaan muu voi vastata, vai tarkoitatko että muiden pitäisi ? Itse olen ihaillut goottityyliä, ne vaatteet on ihania 

Vierailija
24/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukisin varmaan collarit päälle töihinkin. Pukeudun kyllä lähes aina kuten itse haluan, mutta aina ei kehtaa joka paikkaan mennä lököverkkareissa, vaikka ne mukavimmat vaatteet oiskin.

Vierailija
25/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin pitää mekkoja, pitkiä hameita, ponchoja, viittoja yms. Mut vartalo on sellainen mallia muumimamma joten en julkisesti pukeudu noin, epämukava olo. 

Vierailija
26/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät stringit

M50 (lihava)

Miksi ihmeessä haluaisit sellaisia pitää? Eikö alasti olisi mukavampaa?

Ovat niin cool, varsinkin minun yllä. Eikä silloin käytetä vaatteita kun ollaan alasti. Eli kysymykseen vastailin.

Vierailija
27/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh ? Minä pukeudun niin kuin haluan, en kysele muilta miten pitää pukeutua, vai pitäisikö tässä elämänsä pukeutua niin kuin muut tahtoo ? 

Ihmettelijöille vastaan sivusta, että kyllä työ/harrastuspaikan turvallisuussäännöt, etiketti ja esim. työmatkan taittaminen pyöräillen rajoittavat aika paljon sitä, kuinka voin pukeutua haluamallani tavalla. Kotona vietän loppujen lopuksi hyvin vähän aikaa, joten vaatekaapin sisältö noudattaa enemmän käyttövaatteita, jotka myötäilevät vahvasti omaa tyyliäni, mutta jotka käyvät myös työpaikan pukeutumisetikettiin.

Vierailija
28/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään pitää mekkoja joten aika usein pukeudun mekkoon. Näin talvella kunnon villamekko on ihanan lämmin! Muutenkin pukeudun itseäni en muita varten. 

Minäkin pitäisin hameita, niihin tarvisi taskut esim avaimille, kun lähtee kotoa viemään roskapussia  :(((

AInakin mulla on montakin sellaista hametta (ja yksi mekkokin) joissa on taskut. Ja ihan siis valmisvaatteita.

Vierailija
29/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin pitää mekkoja, pitkiä hameita, ponchoja, viittoja yms. Mut vartalo on sellainen mallia muumimamma joten en julkisesti pukeudu noin, epämukava olo. 

Tiedän tunteen, mutta niin sitä näyttää kaikenlaisissa muissakin vaatteissa melkoiselta maatuskalta.

Vaikka olikin kauheaa tuo tajuta niin se oli myös yllättävän vapauttavaa, koska enää ei tarvitse pitää sellaisia vaatteita joita ei oikeasti tahdo käyttää. Mikään vaate kun ei ole "taikaviitta" joka muuttaisi ruumiinrakenteen toiseksi niin miksi en sitten pukeutuisi omiin lemppareihin?

Vierailija
30/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Totta kai pukeudun juuri samoin, kuin nytkin. Olen jo yli 60 vuotta valinnut aivan itse kaikki vaatteeni, eikä muilla ole niihin sanan sijaa.

Vierailija
31/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi aina joku hyväntuntuinen pehmeä pyjama ja villasukat. Ei rintaliivejä. 

Vierailija
32/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettäisin kaiken räätälillä mittojen mukaan mutta aika sama tyyli pysyisi 

Vierailija
33/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkkihaalariin. palelen jatkuvasti, mutta Helsingissä kun asun niin pilkkihaalari herättäisi tarpeetonta huomiota tuolla ulkona.

Vierailija
34/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800- luvun lopun hameita ja isoja hattuja. Miksi ei enää olla tyylikkäitä?

Omistan muutaman ihanan vintage-hatun, mutta koska pyöräilen lähes kaikkialle, päässä on lähinnä kypärä (tai pipo+kypärä). Toisinaan täytyy oikein lähteä pikku kävelylle sadakseen käyttää hattuja. Leveähelmaisilla hameilla pyöräily onnistuu myös talvisin, mutta kapeiden hameiden kanssa ei.

Vierailija
35/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Totta kai pukeudun juuri samoin, kuin nytkin. Olen jo yli 60 vuotta valinnut aivan itse kaikki vaatteeni, eikä muilla ole niihin sanan sijaa.

Mulla ainakin raha esteenä pukeutua juuri niin kuin haluan. 

Vierailija
36/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1920-1930-lukujen naisten mekkoja, hameita, neuleita ja kenkiä. <3 Eritoten haluaisin löytää sellaiset kapeakorkoiset sirot ihanat korkokengät, mutten ole onnistunut löytämään. Nykyajan tyyli ei pääasiassa miellytä yhtään silmääni eritoten kenkien kohdalla. Itsekin kaipaan vähän sitä vanhan ajan tyylikkyyttä takaisin.

Vierailija
37/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin mielelläni keskiaikaisia vaatteita arkivaatteena. Viitta mulla jo on, mutta en kyllä kulje se päällä muualla kuin omalla pihalla. En yhtään tykkää huomiosta. Keskiajan jälkeiset vaatteet ovat upeita, mutta epäkäytännöllisiä korsetteineen, sukkanauhoineen, nauhoineen ja nappeineen. Vaikka tietenkin voisi käyttää vetoketjuja, mikä sen estäisi. Ylipäänsä historiasta voisi poimia vaikka kuinka paljon kauniita vaatteita ja muokata hieman käytännöllisemmiksi nykyajan tapaan. 

Vierailija
38/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulkee työ- tai koulumatkat muuten kuin autolla ovelta ovelle, joutuu ihan käytännön syistä valitsemaan vaatteet muun kuin ykkösmieltymyksen mukaan, ellei halua palella tai hikoilla, liukastua tai kerryttää lunta lahkeisiin, helmoihin, kenkien sisään jne.

Siksi vähän ihmettelen niitä, jotka sanoo, ettei ymmärrä aloittajan kysymystä.

Siis: Millaisia vaatteita siis pukisit päällesi, jos olosuhteet (esim. sää tai liikkumismuoto), ympäristö (sosiaaliset normit, muut ihmiset, "säädyllisyys") tai käytännöllisyys (työvaatetus ym.) ei sanelisi sitä, miten pukeudut?

Minäkin kulkisin varmasti kesähelteellä ilman rintsikoita, jos se ei olisi säädytöntä ja törkeän näköistä, lisäksi isot rinnat hölskyvät kävellessä.

Vierailija
39/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin enemmän hienoja vaatteita joita ei voi pestä pesukoneessa :D Vaatteiden pesettäminen on kallista

Vierailija
40/44 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin kesäisin vain hienoimmasta silkistä tehtyjä henkäyksen keveitä väljiä asuja. Talvella villaa.

Tyyli olisi bohemian chic.