Mikä tai mitä karma mielestäsi on?
Perustele miksi näin on. Oletko nähnyt karman toimivan?
Kymmeniä vuosia sitten eräs tuttavani toivoi että hänen sukulaisensa kuolisi sairaalassa. Näin tapahtui. Muutama viikko sitten tuttavani joutui sairaalaan ja kuoli siellä.
Kommentit (28)
Sen minkä kylvät, sen joutuu niittämään.
Ainakin olen täällä Suomessa huomannut sen että mitä kiltimpi on niin sitä enemmän kiusataan, poljetaan ja käytetään hyväksi. Kannattaa silti pyrkiä hyvään ja säilyttää tietty positiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia eikä maailma ole niin oikeudenmukainen paikka mitä luullaan. Sillä ei välttämättä ole minkään karmaan kanssa mitään tekemistä jos sattumalta jotain ikävää tapahtuu (joudut vaikka onnettomuuteen tms.)
Uskon, että on puhtaita sattumia kuten onnettomuus ja sitten on karma. Erotuksena on, että se sama minkä olet pahana tehnyt toiselle tulee sulle itselleen. Sen voi sulle toinen ihminen aiheuttaa kuin ketä haavoitit eikä tämä ihminen ole edes tietoinen tästä eka haavoitetusta. Karma vain toimii niin että edestäsi löydät pahat teot. Sen takia kannattaisi olla hyvin nöyrä eikä tietoisesti aiheuttaa pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eksytystä. Koska karma ei ole Raamatullista.
T. uskova
Uskovana olemisen ei välttämättä tarvitsisi tarkoittaa ahdasmielisyyttä, valitettavn usein se kuitenkin tarkoittaa.
Raamattu on täynnä vertauksia karmasta, syyn ja seurauksen laista.
Ohessa eräs esimerkki:
Sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että karma on mitään taikauskoista varsinaisesti. Se on vain sitä, että kohtaat tekojesi seuraukset. Esim. kun teet pahaa muille niin he eivät halua olla sun kanssa tekemisissä. Valehtelet niin koet huonoa omatuntoa. Tiuskit puolisollesi niin hänen tunteet viilenee sua kohtaan jne. Karma on sitä että kohtaat tekojesi seuraukset. Karma, taivas ja helvetti, tms ei ole minulle mitään uskonnollista löpinää vaan ihan luonnon laki - niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Itsekin ajattelen,että karma on sitä,että kohtaat tekojesi seuraukset tai maksat jollain tavalla siitä, mitä teit/aiheutit. Eli vaikka kiusaat jotain ihmistä, tuhoat jonkun omaisuutta,varastat.... jossain vaiheessa saatkin itse nenillesi jollain tavalla. Ehkä melko heti,viikkojen,kuukausien tai vuosien päästä.
Ei tarvitse erikseen uskoa mihinkään karmoihin kun sekään ei aina edes päde. Kyllä jokainen järkevä ihminen tietää mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä mistäkin voi seurata tai olla seuraamatta.
Aika moni kuolee sairaalassa. Tai saattohoidossa. En pitäisi sitä karmana.
Ja on kilttejä ihmisiä, joille käy huonosti. Mutta ovatko he sitten olleet liian kilttejä tai kilttejä väärällä tavalla?
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia eikä maailma ole niin oikeudenmukainen paikka mitä luullaan. Sillä ei välttämättä ole minkään karmaan kanssa mitään tekemistä jos sattumalta jotain ikävää tapahtuu (joudut vaikka onnettomuuteen tms.)