Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitini ylentää minua alentamalla muita, ärsyttää!

Vierailija
02.09.2008 |

mun äiti on sellainen piilo-ilkeä tyyppi, joka päällepäin vaikuttaa oikein kivalta ja ystävälliseltä, aina hymyilee. mutta kun paremmin tuntee niin huomaa että se hymy on usein vinossa. äiti uskoo ihmisistä ihmeen paljon pahaa (kuten että aika tahattomatkin teot on tarkoitettu kuittailuksi hänelle tms), ja suhtautuu negatiivisesti erilaisiin ihmisiin.

nyt se on ottanut tavakseen ikäänkuin mua kehumalla arvostella muita ihmisiä mulle. esim. pihalla katsoi vieraan nuoren naisen vaatetusta ja sanoi mulle että "kyllä mä olen iloinen ettei mun tyttäreni pukeudu tolla lailla." kysyin että jaa millä lailla,ja äiti vastasi silmiään pyöritellen jotain tyyliin "jaa että millä lailla, no kato nyt sitä!"

joskus kerroin äidille erään kaverini lasten erikoisista nimistä, johon äiti huokaili muka ystävällisellä (mutta kireällä) äänellä että "kyllä mä vaan oon iloinen kun mun lapsenlapset on ihan tavallisia xx:iä ja xx:iä!"

siis ÄRSYTTÄVÄ tyyli! ja minähän en tavallaan voi hermostua moisista puheista, koska olen aina tullut kehutuksi siinä sivussa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuo nyt ei ollut kovin kauniisti sanottu, kyllä niillä ihmisillä varmaan on syynsä valita lastensa vaatteet/nimi tms. tuolla tavalla".

Vierailija
2/2 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti yritän tarkentavia kysymyksiä kyselemällä saada hänet havahtumaan typeryyteensä. siis tyyliin "mitä tarkoitat? mikä siinä on outoa? mikä vika tuossa nyt tarkalleen ottaen on?" jne. tämä ei oikein tuota tulosta.

mulla on kaksi tytärtä ja heihin vedoten kielsin äitiä ikinä mun lasten kuullen haukkumasta yhdenkään naisen ulkonäköä, sillä en halua että mun lapsille tuotetaan negatiivisella tyylillä mitään oikean naisen kategorioita. kielto meni tavallaan läpi, tosin nykyään moitteet esitetään tyyliin "mähän en saa sanoa mitään, mutta.."

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi