Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen ajatus kohta 6 vuotiaalla??!!

Vierailija
02.01.2007 |

Kohta kuusi vuotias poikamme sanoi illalla, että sillä pyörii päässä jokin ikävä ajatus, vaikka ei haluaisi sitä ajatella. Kysyin mikä se on.

Poika itki ja sanoi, että hänestä tuntuu, että pitäisi työntää nyrkki kurkkuun!!?? Ei kuulema tee pahaa tai okseta, tulee vain sellainen ajatus ja se on kauheaa. Kaksi kertaa on kuulema koittanut työntää sormen kurkkuun ja se ei ollut kivaa.

Mistä ihmeestä tällainen ajatus tulee mieleen ja mistä se johtuu??

Sanoi, että joskus se ajatus tulee mieleen läpi päivän, aamusta iltaan. Ei tiennyt, mitä tekisi, että tämä ajatus menisi pois. Kysyi minulta sitäkin.

Onko se normaalia, että tämän ikäinen ajattelee jotain näin kummallista? Minua itseä hirvittää, kun poika niin pelkäsi tätä ajatusta. Tuntuu itsestäkin pahalta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pelissä tai naapurin sedän ja tädin tekevän niin.... ei sitä koskaan tiedä. Ja kerro, että on nähnyt missä vain, voi kertoa etkä suutu. Lapsi ei yleensä kerro jos on luvattomalla toiminnalla jotain thnyt/nähnyt

Vierailija
2/15 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on kerran tai pari sanonut, että päässä pyörii omituisia asioita. Muttei osaa tai halua kertoa tarkemmin. Aika hurjalta tällaiset jutut minustakin tuntuvat.

Kertokaa toisetkin, jos teidän lapsilla ollut samanlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja kysy sieltä

Vierailija
4/15 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kuulostavat pakkoajatuksilta. Googlettakaapa.

Vierailija
5/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kun olen ekoja kertoja pohtinut seksuaalisuuttani (bussissa) ja tajunnut omat ajatukseni ja hävennyt niitä ja salaa mielessäni pelännyt jonkun kykenevän lukemaan mun ajatukset. Se tunne siitä, että jäisi kiinni niistä ajatuksista oli kamala.

Vierailija
6/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko hurjia ajatuksia ja etenkin unissaan näkee välillä kaikkia kamaluukisa. äidistä se tuntuu todella pahalta, mutta lapsi kyllä yleensä rauhoittuu heti kun on saanut asian kerrottua äidilleen.

nytkin viime yönä tyttö heräsi ja oli nähnyt unta että oltiin kolarissa hän, minä ja hänen kummitätinsä (joka on hänelle heti äidin jälkeen tärkein ihminen maailmassa) ja muut kuolivat, mutta hän jäi eloon ja joutusi raahamaan meidät sairaalaan ja pitämään meille hautajaiset.

tytön isä kuoli 4 vuotta sitten ja kuolemasta meillä puhutaan lähes joka viikko.

Mutta niin kauan kun lapsi on normaalisti iloinen ja onnellinen, en koe että hän mitään apua tarvitsisi. Jos lapsi alkaa vaikuttaa vähänkin masentuneelta, kannattaa apua hakea heti.

ja sinun tilanteessasi kyselisi lapselta keksiikö hän mistä tuollainen ajatus on tullut hänen päähänsä ja pyytäisin vielä selittänmään ja kuvailemaan tilannetta. välillä kyllä lapsen mielikuvitus on niin hurja, että mitä tahansa voi tulla mieleen.

Vierailija
7/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poika raukkaa. Tiedän tasan tarkkaan kuinka hirveää tuo on. Ota ap syliin ja pidä niin kauan kiinni kun se ajatus pyörii pojan päässä. Se on hirveä tunne.

Vierailija
8/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ennen ei ole tällaista ollut. Eikä osannut kertoa, kuinka kauan on näin ajatellut. Minulta nimen omaan kysyi, mistä se ajatus tulee ja miten sen saa pois! Yritin rauhoitella poikaa ja hän rauhoittukin nukkumaan, kun ajateltiin yhdessä kivoja asioita lopuksi.

Hirvittää kuitenkin tuollainen.

Siksi ajattelin ekaksi pahoinvointia /oksetusta, kun pojalla on ollut sellaista jonkin aikaan. Nyt kuitenkin lopetettiin maidon syönti ja pahoinvointi ja ruokahalu palasivat. (pojalla on siis ollut maidosta oireita ennenkin). Tämä nyt ei kuitenkaan liittynyt tähän asiaan mitenkään.

En myöskään usko, että oli jossain näin nähnyt tehtävän.

Vierailija
9/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee jotain jännittävää. Kysy pelottaako lasta jokin asia silloin, kun haluaa laittaa nyrkin suuhun? Keskustele pelko pois.

Vierailija
10/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne olisivat pakkoajatuksia, ja olen vahvasti sitä mmieltä... Komppaan myös ysiä, olen itsekin kärsinyt niistä ja olen samaa mieltä siitä että ne ovat kamalia! Käsittääkseni johtuvat ahdistuksesta ja varmaan jonkinlaisesta alttiudesta tai herkkyydestä isäksi. Muistan että minulla itsellänikin oli niitä jo lapsena ja nyt sitten myös aikuisena. Hankkikaa lapsillenne apua ajoissa!

Vierailija
11/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajatukset on ahdistavia, hävettäviä ja sellaisia mitä ihminen ei oikeasti koskaan tekisi. Sama kokemus tulee ihmisellä jolla soi jostain kappaleesta sama pätkä päässä kokopäivän eikä se lähde pois.

Vierailija
12/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua muistella sitä enempää. Lähti pois kun eräs maalikkosaarnaaja kävi siunaamassa/manaamassa pahan pois.

Vierailija
13/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..." hullu" olo...

Vierailija
14/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevien patjojen kulmat tarttuvat jalkoihin, siis silloinkin kun patjat eivät ole läheisyydessä. Sanoi, että koulussa tuntuu, että pitää nostella jalkoja ja sitten kaikki nauraa. Eilen illalla itki kovasti kuolemaa, ei halua kuulemma kuolla. Vaikea siihen mitään sanoa. Itse muistan, että kuolema tuli aika ajoin lapsena ja isompanakin todella ahdistavana mieleen varsinkin juuri nukkumaanmenon aikaan. Ei semmoista lapsilleen haluaisi...

Vierailija
15/15 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä ns pakkoajatus. Menee yleensä itsestään ohi. Jos lapsella alkaa ilmetä paljon tällaisia pakonomaisia ajatuksia, kannattaa puhua esim neuvolassa. Joskus voi olla taustalla masennusta, kiusaamista tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme