Sain sähköyhtiöltäni pyynnön toimia tänään "kohtuullisesti" :D
Sähkömarkkinahan on ollut kuluttajan kannalta niin valtavan jalo ja kohtuullinen. Nyt minua pyydetään nöyrästi apuun vähentämään pelurien tappioita.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla pyynnöillä voi pyyhkiä perseensä. Se pörssisähkö on peli, jota pelataan samoilla säännöillä molempiin päätyihin. Se on sähköyhtiöille VOI VOI! tällä hetkellä. Itse ovat tätä peliä halunneet ja nyt sitä myös saavat.
Kuka v i t u n i d i o o t t i keksi tai sai päähänsä ylipäätään alkaa keinottelemaan perustarpeella? Ei auta ulista kun saa sitä mitä tilaa.
Haavistosta ja Carunasta se lähti. Muista äänestää vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hyvä asia, jos sähköverkko kaatuisi. Samalla tulis testattua hätägeneraattorien yms. toiminta todellisessa tilanteessa. Verkon kaatuminen aiheuttaisi paineen muuttaa sähköpörssin toimintaa: ylimmät ja alimmat rajahinnat tulisi silloin käyttöön, jolloin sähkönhinnat kohtuullistuisivat.
Ei se kaadu suomesta riittää päivittäin sähköä myyntiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin idio otit. Ettekö tajua ettei sitä sähköä ole rajattomasti saatavilla?
Tässä tapauksessa se on kyllä myyjän ongelma.
Et voi ostaa jotain sellaista mitä ei ole tarjolla. Jos tuotanto ja tuonti eivät pysty kattamaan kysyntää, alkaa verkkoon tulla häiriöitä ja se kaatuu kokonaan.
On kuin Venezuelassa - kaikki ruoka on halpaa mutta sitä ei voi ostaa mistään.
Entäs ne, jotka tekivät kalliin määräaikaisen sopimuksen ja haluavat nyt purkaa sen? Miksi siihenkään pitäisi suostua? Turha heidänkään itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hyvä asia, jos sähköverkko kaatuisi. Samalla tulis testattua hätägeneraattorien yms. toiminta todellisessa tilanteessa. Verkon kaatuminen aiheuttaisi paineen muuttaa sähköpörssin toimintaa: ylimmät ja alimmat rajahinnat tulisi silloin käyttöön, jolloin sähkönhinnat kohtuullistuisivat.
Ei se kaadu suomesta riittää päivittäin sähköä myyntiin asti.
Ei riitä. Nytkin vaje 1 200 MW.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Kannattaa muuten selvittää, onko oma sopimus sellainen, että pörssin negatiivisia tunteja ei hyvitetä vaan hinta on silloin vaan nolla. Tämä on uusin huijaus johon olen törmännyt, ja jota ei kyllä mielestäni pörssisähköksi pitäisi kutsua. Tästä tulee varmaan riitaa tämän päivän jälkeen.
Rysyt yrittävät trollata. Mutta näemmä keskenään pääosin.
Minäkin sain fortumilta juuri meiliä. No ei tarvitse minua toppuutella kuluttamasta, koska saivat huijattua minut viime maaliskuussa kaksivuotiseen sopimukseen hintaan 21c/kwh. Niin että tuhlatkaa minunkin puolesta!
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne, jotka tekivät kalliin määräaikaisen sopimuksen ja haluavat nyt purkaa sen? Miksi siihenkään pitäisi suostua? Turha heidänkään itkeä.
Niinpä. Ja sitten hallitus suostui maksamaan näille köyhille sähkötukea verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain fortumilta juuri meiliä. No ei tarvitse minua toppuutella kuluttamasta, koska saivat huijattua minut viime maaliskuussa kaksivuotiseen sopimukseen hintaan 21c/kwh. Niin että tuhlatkaa minunkin puolesta!
Miten niin huijattua? Itsehän sinä olet allekirjoittanut sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Langat punaisiksi ja testataan järjestelmän rajoja!
Eli just kuten Tshernobylissä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Älä laita kaikkiin näihin sun aloituksiin tota Karenien ja pappojen käyttämää :D merkkiä.... 😂
Opettele käyttään edes kunnon emojia, ai mut sähän ootki pöytäkoneella etkä osaa sillä niitä käyttää.
Kukaan ei käytä enää noita 90-luvun jäänteitä.
Häh? Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne sanovat. Et taida muistaa millainen sähköpaniikki silloin vallitsi ja fortum pisti pökköä pesään minkä ehti. On totta että itse tein sopimuksen, mutta huijatuksi tunnen itseni yhtä kaikki ja kun tämän sopparin olen maksanut loppuun en fortumiin päin enää sylkäisekään. Sama se.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköllä on vain 20 %
Ei ollut edes noin paljoa. Taisi olla 15% Pörssisähköläiset vähenivät viime kesänä kun tarjolla oli kymmenen sentin sopimuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne sanovat. Et taida muistaa millainen sähköpaniikki silloin vallitsi ja fortum pisti pökköä pesään minkä ehti. On totta että itse tein sopimuksen, mutta huijatuksi tunnen itseni yhtä kaikki ja kun tämän sopparin olen maksanut loppuun en fortumiin päin enää sylkäisekään. Sama se.
Kyllä se juuri näin on ja itsekin melkein tuollaiseen haksahdin, mutta sitten kuitenkin arvelutti se kahden vuoden sitoutuminen tuohon hintaan. Mun mielestäni tuossa ei ole mitään ilkkumista. Työkaverilla on 33senttiä vielä vuoden. Onneksi ei ole enää lapsia kotona heillä.
Itselläni pörssisähkö, vaihdan sen vasta kun kiinteät laskee neljään senttiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen panikointiin ei tarvitse lähteä mukaan. Kannattaa itsekin etsiä tietoa, eikä luottaa aina siihen, mitä iltapaskat kirjoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Aaah, saunan kiuas pohottanut täysillä jo kuusi tuntia ja jatkuu yömyöhään asti (ovi auki ettei pala), myös uuni on täysillä, lieden kaikilla levyillä kiehuu 5 litran kattila ja pesukone pyörii 90 asteen ohjelmalla jo kolmatta kertaa! Varastosta on tuotu kaikki vanhat sähköpatteritkin tupaan ja täysille tietenkin. Pitää pitää oikein ikkunaa auki, kun on niin kuuma.
Mittari vaan viheltää kun ampeerit virtaa.
Se alkaa vasta kolmelta, paitsi tietenkin jos haluat vain ärsyttää pölhöjä
Vierailija kirjoitti:
Tänään saunotaan, ladataan sähköauto, pestään pyykkiä, laitetaan uuniruokaa, keitetään kymmeniä litroja vettä ja louhitaan kryptovaluuttaa!
Kyllä ja sit loppuilta vietetäänkin kylmässä pimeässä kynttilän valossa kun sähköverkon sulakkeet poksahtelee sarjana ylikuormituksen takia.
Nyt kolme pelikonsolia yhtäaikaa käyntiin, enemmänkin olisi, mutta näyttöjä ei ole kolmea enempää, lisäksi wanha PC 17" kuvaputkinäytöllä käyntiin, läppäri onkin jo päällä, samoin kahvinkeitin, kaikki vehkeet laturiin ja akut täyteen, sähkösaunassa käynti illalla, pyykkikone pyörimään, leffailta vhs / dvd tai blu-raylta, kaikki valot päällä asunnossa hämärän tultua, no eipä juuri sen enempää sähköä pysty käyttämään, no jos olisi jotain sähköuunissa valmistettavaa ruokaa niin sen voisi vielä lisäksi tehdä.
OT mutta minkä takia me "Karenin" ikäiset ei saada vaikuttaa oman ikäisiltä? :D Olisihan se nyt ihan naurettavaa jos minä kolmevitosena yrittäisin käyttää nuorisokieltä ja teeskennellä olevani nuorempi mitä olen. Ikääntyminen on ihan aliarvostettua :)