Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköyhtiön pomo hurjana: -50 c/kWh ei saa yrittää hyödyntää saunomalla tai muuten

Vierailija
24.11.2023 |

Uhkaa lisälaskulla tällaisia talouksia. Mittari paljastaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy, me vaan saadaan rosvota, ette te!"

Vierailija
22/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just säästettiin sähköä kun oli kallista 

talo onkin vähän kylmä ja saunakin jäi väliin

hyvä on nyt lämmittää ja saunoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Nord Pool teki eilen virheen niin kyllä ne saavat rahansa takaisin, tällä viikolla yksi kallis päivä ja nyt yksi edullinen päivä, tilanne siis 0. Minulla kului tiistaina reilu 5 kWh sähköä ja se makosoi 1,8€, tänään menee ehkä 10kWh ja maksaa ehkä 10..20 snt, mihin minä tämän "säästön" kanssa joudun?

Minulla kuluu tyypillisenä päivänä 8-12 kWh, mutta tänään taitaa kulua tuommoiset 200 kWh, on mm. lämmitys ollut talosta vuorokauden pois päältä, ja sauna pitää kuivattaa. Samoin oikeastaan koko talo, pitää vain tarkistaa ensin mitkä pistorasiat ovat eri sulakkeiden takana.

Vierailija
24/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi pörssisähködiili, koti lämpiäisi tänään saunan kiukaalla ja sähköliedellä. Se ei ole mun ongelma, jos kerrankin sähköfirma mokaa omaksi vahingokseen.

Eikö sinulla ole muuta tapaa lämmittää kotia, kuin kiuas ja hella ?

Minä käännän lattialämmityksen termostaattia isommalleen  ja ilp.n säädän isommalle, jollen innostu takkaa enemmän polttamaan

Lattialämmön piuhat on talon rakentanut valikoinut ilmeisesti hinnan perusteella, tai ne on asennettu päin prinkkalaa. Tehoja niistä ei saa. ILP on sen verran uudempaa mallia, että kuluttaa surkean vähän. Normaalisti talo kyllä lämpenee sillä ja varaavalla takalla. Sähkökiuas ja -uuni ovat tämän talouden suurimmat sähkönsyöpöt, poislukien tuo lattialämmitys joka ei tosiasiallisesti lämmitä.

Vierailija
25/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesällä yksi -60 snt piikki niin tasan tarkkaan laitoin kaikki pelit ja vempaimet päälle. 3 tunnin aikana käytin 15 kWh ja siitä sain 5 euroa hyvitystä sähkölaskuun. Pyykit ja uuniruoan olisin tehnyt muutenkin mutta laitoin sitten kaikki valot päälle keskellä päivää, ja 2 KWh lämpöhohkaimen hönkimään turhaan.

Ei kinosta joku sähköyhtiön kanta tässä kun viime talvena hinasivat hintani euroon KWh. 

T.keskieurooppamamma

Vierailija
26/26 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhytnäköisiä aaseja ovat he, jotka haluavat näpäyttää sähköyhtiötä, käyttämällä holtittomasti sähköä ihan kiusallaan ja turhaan. Ne rahat kyllä nyhdetään takaisin korkojen kera tämän talven aikana. Sitten itketään kuinka sähköyhtiöt tuikkaa pörssisähköläistä kuivana kakkoseen. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

Ihan tiedotki, ne nyhtää teidät kuivaksi ja nylkee päälle käytitte sähköä tai ette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi