Kun minä pyrin lähelle mies etääntyy
Eli uusi suhde ja kaikki muuten ollut todella ihanaa, mutta minusta tuntuu että kun pyrin lähemmäs, mies etääntyy. Toisaalta taas hän itse ehdotti että voisimme nähdä useamminkin.
Yliajattelenko vain, vai onko tämä huono merkki?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on kiinostus sinun loppunut. Katselee jo muita tai on uusi ihminen elämässä? Olet vain varalla.Ritääkö se sinulle?
Mutta hän haluaa nähdä useammin kuin tähän asti?
Teillä on ilmeisesti joka tapaamiskerralla seksiä?
Ei todellakaan ole! Vaan elokuvia ja muuta yhteistä tekemistä.
Seksiä on ollut vasta pari kertaa.
Millaista se seksi teidän välillä on ollut?
Haluaisiko mies enemmän seksiä kuin mitä on ollut pari kertaa?
Onko siellä saralla jotain mikä voisi etäännyttää miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on kiinostus sinun loppunut. Katselee jo muita tai on uusi ihminen elämässä? Olet vain varalla.Ritääkö se sinulle?
Harrastatteko seksiä perheesi kotona?
Jos kaapinhyllyllä on aviomiehesi ja lapsesi kuvia, suhteesi mies ymmärtää, että sinulla on valmius yhtyä myös muiden kuin hänen kanssaan, joten suhde on syytä pitää pinnallisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista se seksi teidän välillä on ollut?
Haluaisiko mies enemmän seksiä kuin mitä on ollut pari kertaa?
Onko siellä saralla jotain mikä voisi etäännyttää miestä?
Haluaisi, mutta meillä kummallakin on lapsia ja kiireitä.
Mies on sanonut olevansa varovainen ja onkin.
En tunne kyseistä henkilöä enkä siksi voi ottaa häneen kantaa. Minulla on kuitenkin valitettavan paljon kokemusta kuvaamastasi käytöksestä. Niin ikävä kuin se onkin tunnustaa, olen täysin samaa mieltä joidenkin vastaajien kanssa siitä, että vika löytyy itsestä. Miksi minä vedän puoleeni ja kiinnostun kerta toisensa jälkeen tällaisista miehistä? Miksi hyväksyn epäkunnioittavaa ja satuttavaa käytöstä? Miksi altistan itseni voimaan huonosti ja menemään rikki kerta toisensa jälkeen? Vaikka kuinka olen näitä miehiä analysoinyt pää sauhuten, yrittänyt ymmärtää ja muuttaa, lopputulos on ollut se, että mies ei ole muuttunut ja minä olen saanut pahasti siipeeni. Niinpä olen päättänyt muuttaa tästä lähtien itseäni tavoitteenani se, että en enää koskaan kiinnostu välttelijästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voistko avata tilannetta vähän tarkemmin? Tuo on aika yleisluontoisesti kuvattu.
En halua kertoa enempää, jos jollain on vastaavasta kokemusta niin hän tietää kyllä.
Mies haluaa metsästää. Älä esitä liian kiinnostunutta. Toimii aika hyvin.
Jaa, mulla kyllä lopahtaa aina mielenkiinto, jos nainen vetäytyy. En todellakaan halua metsästää, vaan tuntea olevani haluttu. Silloin on helppo saada nainenkin tuntemaan itsensä halutuksi. Yrityksen pitää olla molemmin puoleista.
Vierailija kirjoitti:
En tunne kyseistä henkilöä enkä siksi voi ottaa häneen kantaa. Minulla on kuitenkin valitettavan paljon kokemusta kuvaamastasi käytöksestä. Niin ikävä kuin se onkin tunnustaa, olen täysin samaa mieltä joidenkin vastaajien kanssa siitä, että vika löytyy itsestä. Miksi minä vedän puoleeni ja kiinnostun kerta toisensa jälkeen tällaisista miehistä? Miksi hyväksyn epäkunnioittavaa ja satuttavaa käytöstä? Miksi altistan itseni voimaan huonosti ja menemään rikki kerta toisensa jälkeen? Vaikka kuinka olen näitä miehiä analysoinyt pää sauhuten, yrittänyt ymmärtää ja muuttaa, lopputulos on ollut se, että mies ei ole muuttunut ja minä olen saanut pahasti siipeeni. Niinpä olen päättänyt muuttaa tästä lähtien itseäni tavoitteenani se, että en enää koskaan kiinnostu välttelijästä.
Jatkaisin vielä, että puhun yllä välttelijästä, joka ei tunnista tai myönnä omaa traumaansa ja käytöstään. Tilanne on eri, jossa ihminen tiedostaa tilanteen ja on sitoutunut toipumisprosessiinsa. Tämä tarkoittaisi esim. sitä, että toinen tuo selkeästi esiin omia tuntemuksiaan (esim. vetäytymisen tarvetta) ja että syy ei ole minussa eikä kyse ole erosta. Siltikin tämän kaltainen suhde vaatisi paljon voimavaroja.
On huono merkki. On kokemusta. Hänellä on luultavasti välttelevä kiintymyssuhdemalli, ja tuon toiminnan lisäksi riesana voi olla muutakin tunneongelmaa.
Et tule koskaan kokemaan aitoa läheisyyttä miehen kanssa. On hyviä hetkiä, mutta mies työntää sinut aina kauas nopeasti kun alkaa olla liian onnellista ja läheistä. Esim. käyttäytymällä huonosti, häipymällä fyysisesti tai pakenemalla vaikka töihin ja muuttumalla etäiseksi.
Ominaisuus ei tule katoamaan mihinkään ja tekee suhteesta terveelle osapuolelle erittäin raskaan pitkällä tähtäimellä. Olet aina jonkinlaisessa puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ongelma: kysyä MIKSI MIES TOIMII naisen kannalta ikävästi, kun pitäisi kysyä MIKSI MINÄ SIEDÄN tällaista käytöstä. Sieltä oman pään tutkimisesta löytyy se vastaus ja myös ratkaisu, että miten suodattaa elämään vain ne ihmiset, jotka kohtelee hyvin, eikä rakkautta tarvii kerjätä.
Vika ei siis ole vain miehessä, vaan ap:ssä, joka menee huonoon suhteeseen.
Ap:han on nimenomaan huomannut ongelman heti suhteen alussa ja kyselee kokemuksia.
Mutta neropatille tiedoksi: kun toiseen tutustuu, sitä TUTUSTUI. Toisesta tulee ilmi asioita.
Kaikilla ei ole kokemusta kymmenestä suhteesta tai kiintymyssuhdeteoriat takataskussa. Ihmiset eivät kulje lappu rinnassa OLEN VÄLTTELIJÄ. Mahdolliset ongelmat pitää kokea kantapään kautta, SUHTEESSA, että voi todeta jollain olevan ongelmia.
Ja jokaisessa suhteessa on ongelmia. Kukin joutuu itse ratkaisemaan mitä ongelmaa sietää, mikä lopettaa suhteen.
Eevi Vuoristo on käsitellyt tätä teemaa paljon kirjoituksissaan, podcasteissaan ym. Itseä on auttanut.
Kuulostaa valitettavan tutulta. Voi olla myös välttelevän kiintymystyylin omaava persoonallisuus häiriöinen jolta puuttuu kykyä puhua tunteista ja on sitoutuniskammoinen. R ei tuollaisen kanssa tule suhde toiminaan. Muuttuu vaan pahemmaksi. Älä jatka tuollaista suhdetta vaan etsi irsellesi arvoisesi ihminen joka ei toimi passiivis-agressiivisesti sinua kohtaan.
On varoitusmerkki. Olin tuollaisessa suhteessa ja neuvoni on että LÄHDE! Jäämällä rikot vaan itsesi.
Mitä oma puolisosi sanoo tästä uudesta suhteestasi vai tietääkö hän siitä?