Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallituksen muutokset ei koske n 80% kansalaisista

Vierailija
23.11.2023 |

Tai jotain sinne päin tänään uutisoitiin .

Mua koskettaa

T. Pientuloinen  

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis purra taisi noin sanoa 

Vierailija
2/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit allekirjoittaa: Pientuloinen ja ylpeä siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko m- tulijoita jo siis 80 % kansasta?

Vierailija
4/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot putoaa yli 10% VAIN kolmella prosentilla kansalaisista. Näin sanoo Purra. Yli 10% tulojen pudotus on tosin aika raju Suomen köyhimmille. Eihän keski ja hyvätuloisilla putoa lainkaan, päinvastoin.

Vierailija
5/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä yksinhuoltaja. Olen käynyt osa-aikaisissa töissä ja nyt työllistettynä. Saan asumistukea, muulloin sain soviteltua päivärahaa. 

Nyt ei kerry työssäoloehtoon päiviä, asumistuki laskee, työttömyyskorvaus porrastetaan,  suojaosuus poistetaan niin, että osa-aikatyö ei enää kannata.  Jo aiemmin monet kollegat eivät ottaneet keikkoja vastaan, koska se tiesi tukien lykkääntymisiä ja takaisinmaksuja. 

Mulla oli talous tiukassa kauhun tasapainossa. Otin vastaan kaikki mahdolliset keikat ( tieto samana aamuna niistä). Enää ensi vuonna en pysty ja tulot tippuu joka tapauksessa ja pärjääminen loppuu. 

Tähän asti on menty selviytymisen ja jaksamisen rajoilla vuosia. Tulevat leikkaukset katkaisee kamelin selän. En jaksa enää.

Vierailija
6/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot putoaa yli 10% VAIN kolmella prosentilla kansalaisista. Näin sanoo Purra. Yli 10% tulojen pudotus on tosin aika raju Suomen köyhimmille. Eihän keski ja hyvätuloisilla putoa lainkaan, päinvastoin.

Niinpä. Ja ketä siihen kolmeen prosenttiin kuuluu? No mm. työttömiä yksinhuoltajia (lapsikorotus poistuu työmarkkinatuesta). Tai osa-aikaista työtä tekeviä pienipalkkaisia, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla. Mokomat loiset siis. Not. 

Vierailija
7/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lapsikorotus poistetaan työttömyyskorvauksesta. Lapsilisäkin loppuu kohta. Lapsiköyhyys pahenee meidän perheessä todella pahasti. 

Edellinen 

Vierailija
8/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten reaaliansiot on junnanneet paikoillaan kohta 20 vuotta, olisikin korkea aika että töitä tekeville olisi joskus edes jotakin

Vierailija
9/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa mutta ei mitään järkeä "kieltää" osa-aikatyö.  Kaupan alalla suurin osa vajailla tunneilla, ainakin mitä tuttuja on niissä töissä.

Vierailija
10/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen toimet koskettavat jokaista työläistä, eläkeläistä, opiskelijaa, lasta, koululaista, vanhuspalvelujen varassa elävää, m muuttajaa, omaishoitajaa..eli 99% kansalaisista.

Vierailija
11/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on täyttä valhetta. Työelämän heikennykset koskevat käytännössä kaikkia palkansaajia.

Vierailija
12/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten reaaliansiot on junnanneet paikoillaan kohta 20 vuotta, olisikin korkea aika että töitä tekeville olisi joskus edes jotakin

Miksi hallitus sitten heikentää työssäkäyvien työehtoja monin tavoin?

Vierailija
13/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut hoitamassa vanhuksia ja koulunkäynninohjaajana. Kaikki mahdolliset keikat osa-aikaisena. Muuta työtä en ole saanut enkä pitempiä sopimuksia kuin 1 päivä - 1 viikko. Enää ei pysty. 

Vierailija
14/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis purra taisi noin sanoa 

Purralla meni luvut väärin päin. Leikkaukset tulee koskemaan 80 % kansasta. 

Vierailija
15/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot laskevat 10% ja menot kasvavat 12%, esim. Hekan vuokrat. Kohtuullista?

Vierailija
16/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kärsii pienituloiset ja duunarit. Ja miksiköhän opettajat osoittavat mieltä? Johtuisiko siitä, että akateemisesti koulutettuihin palkansaajiin iskee monet heikennykset.

Vierailija
17/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä yksinhuoltaja. Olen käynyt osa-aikaisissa töissä ja nyt työllistettynä. Saan asumistukea, muulloin sain soviteltua päivärahaa. 

Tähän asti on menty selviytymisen ja jaksamisen rajoilla vuosia. Tulevat leikkaukset katkaisee kamelin selän. En jaksa enää.

Juuri teitä yksinhuoltajia minä olen miettinyt kun syksystä asti kuullut tuon julman ja riistävän hallituksemme suunnitelmista. Itse olen työtön, korkeakoulutettu, mutta minulla ei sentään ole kuin aviomies, ei lapsia. En voi mitenkään ymmärtää hallitusvastuussa olevian kokonaisharkinnan puutetta, juuri esim. yksinhuoltajien, mutta myös monen työttömän suhteen. Kokoomus tulee maksamaan nämä teot kannatuksensa suunnattomana laskuna ensi vaaleissa. Ja sitä toivon, että PRESIDENTINVAALEISSA tavallinen suomalainen kansa ei palkitsisi riistäjä-puoluetta presidenttiydellä.

Sen sijaan se, mitä esim. Olli Rehn on sanonut pari päivää sitten, teki minuun vaikutuksen. Hän vetosi suoraan hallituspuolueisiin, jotta he harkitsisivat vielä leikkauksia kaikista vaikeimmassa asemassa olevilta. Se oli MIEHEN TEKO.

Vierailija
18/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ja Orpo tulee kyllä huomaamaan että kyllä ne suoranaisten leikkausten ulkopuolella olevat 80% saavat myös osansa. Arvatkaa alkaako rikollisuus kasvamaan? Näpistelyt ja varkaudet? Epätoivoisten ihmisten epätoivoiset teot tulee kyllä kaikkien näkyville. Kun tämä epätoivoisten joukko kasvaa, niin siellä on taatusti joukossa myös niitä, jotka eivät suostu vain siististi itseään lopettamaan, vaan ajattelevat lähtevänsä sitten ison pamauksen kera. Ihan oikeasti ei kannattaisi vetää ruuvia enää yhtään tiukemmalle. 

Ja sitten mitä on aiheuttanut tämä koko aikainen kurjuuspuhe? Kun kaikki on valtioneuvoston mielestä koko ajan ihan kamalaa ja kurjaa, ei toivon pilkahdusta missään. No, ihmiset lopettaa kuluttamisen, ne siis, joilla olisi vielä millä kuluttaa. Yritykset joutuu supistamaan toimintaansa ja kurjuus vain lisääntyy. Se on itseään ruokkiva noidankehä. Joka on nykyisten hallituspuolueiden avustuksella laitettu käyntiin. En tiedä mikä järki ja ilo on ollut pilata tämä maa ja jo ihan hyvässä vauhdissa ollut taloustilanne. Orpo kamuineen on isolta osalta vastuussa nykyisestä tilanteesta. 

Vierailija
19/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra ja Orpo tulee kyllä huomaamaan että kyllä ne suoranaisten leikkausten ulkopuolella olevat 80% saavat myös osansa. Arvatkaa alkaako rikollisuus kasvamaan? Näpistelyt ja varkaudet? Epätoivoisten ihmisten epätoivoiset teot tulee kyllä kaikkien näkyville. Kun tämä epätoivoisten joukko kasvaa, niin siellä on taatusti joukossa myös niitä, jotka eivät suostu vain siististi itseään lopettamaan, vaan ajattelevat lähtevänsä sitten ison pamauksen kera. Ihan oikeasti ei kannattaisi vetää ruuvia enää yhtään tiukemmalle. 

Ja sitten mitä on aiheuttanut tämä koko aikainen kurjuuspuhe? Kun kaikki on valtioneuvoston mielestä koko ajan ihan kamalaa ja kurjaa, ei toivon pilkahdusta missään. No, ihmiset lopettaa kuluttamisen, ne siis, joilla olisi vielä millä kuluttaa. Yritykset joutuu supistamaan toimintaansa ja kurjuus vain lisääntyy. Se on itseään ruokkiva noidankehä. Joka on nykyisten hallituspuolueiden avustuksella laitettu käyntiin. En

Rikollisuus kasvoi jo ennen kuin oli edes hallituskokoonpanosta mitään tietoa. 

Vierailija
20/52 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra ja Orpo tulee kyllä huomaamaan että kyllä ne suoranaisten leikkausten ulkopuolella olevat 80% saavat myös osansa. Arvatkaa alkaako rikollisuus kasvamaan? Näpistelyt ja varkaudet? Epätoivoisten ihmisten epätoivoiset teot tulee kyllä kaikkien näkyville.

Juuri tuosta Olli Rehn mainitsi tuossa kirjoituksessaan, että tämä kiristys ja leikkaus on suora uhkaa sisäiselle turvallisuudellemme. Että se on lyhytnäköistä politiikkaa. Hän on ainoa ehdokkaista, joka ymmärtää, miten talous vaikuttaa kansan sisäiseen sietokykyyn ja mitä seurauksia sillä on turvallisuudelle.