Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastan Exceliä

Vierailija
23.11.2023 |

Siis sitä tietokoneohjelmaa, Microsoft Excel. Voin laittaa aina vain enemmän ja enemmän kirjaimia ja numeroita aina vain suurempiin taulukoihin. Aina vain lisää ja lisää ja lisää... taulukko vain kasvaa ja kasvaa ja kasvaa... näpyttelen niitä kirjaimia ja numeroita niihin taulukoihin.

Jos voisin elää ihan miten haluan niin en varmaan mitään muuta ikinä tekisikään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun opettelet käyttämään sitä laajemminkin kuin pelkästään kirjainten ja numeroiden kirjoittamiseen soluihin, niin hienoa. Osaatko siis yhtään kaavaakaan kirjoittaa? Pivot-taulukoita? Muita toiminnallisuuksia?

Excel on kyllä tiettyyn rajaan hieno työväline, mutta rajansa silläkin.

Vierailija
2/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei vastauksia, joten minä ap jatkan: onko SINULLA jokin muu vastaavanlainen ikioma rakkaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen kanssa naimisiin kun niin rakastat.

Vierailija
4/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun opettelet käyttämään sitä laajemminkin kuin pelkästään kirjainten ja numeroiden kirjoittamiseen soluihin, niin hienoa. Osaatko siis yhtään kaavaakaan kirjoittaa? Pivot-taulukoita? Muita toiminnallisuuksia?

Työväline? Enhän minä Excelillä mitään töitä tee. Ei rakkaus ole työtä.

Noita kaikenmaailman toiminnallisuuksia en käytä. Koska en niitä rakasta.

Vai onko esim numeroiden järjesteleminen sellainen toiminnallisuus? Esim numeroiden järjesteleminen suuruusjärjestykseen? Sellaista toki käytän. Koska kun olen rakkauteni vuoksi kirjoitellut soluihin ihan loputtomasti numeroita niin minä sitten myös rakastan ihan loputtomasti järjestellä niitä numeroita ihan loputtoman moniin erilaisiin järjestyksiin.

Niin, tässä rakkauteni vaiheet:

1. Kerään numeroita.

2. Järjestelen keräämiäni numeroita.

ap

Vierailija
5/6 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää exelistä, mutta huomasin sen olevan kätevä neuleohjeiden suunnitteluun. 

Vierailija
6/6 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväline? Enhän minä Excelillä mitään töitä tee. Ei rakkaus ole työtä.

Noita kaikenmaailman toiminnallisuuksia en käytä. Koska en niitä rakasta.

Vai onko esim numeroiden järjesteleminen sellainen toiminnallisuus? Esim numeroiden järjesteleminen suuruusjärjestykseen? Sellaista toki käytän. Koska kun olen rakkauteni vuoksi kirjoitellut soluihin ihan loputtomasti numeroita niin minä sitten myös rakastan ihan loputtomasti järjestellä niitä numeroita ihan loputtoman moniin erilaisiin järjestyksiin.

Niin, tässä rakkauteni vaiheet:

Mitä ihmeen keräämistä on näpytellä numeroita exceliin? Oletko autisti?