Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan uni

Vierailija
23.11.2023 |

YLE:n sivulla on artikkeli vuodenaikojen vaikutuksesta vauvan uneen, asiasta on tehty väitöskirja.

Artikkelin otsikio on "Väitös: Suomessa vuodenajat voivat vaikuttaa vauvojen uneen".

Asia ei ihan uusi liene, minä olen yli 70 vuotta, ja sinä aikana ei ainakaan vuodenajat ole muuttuneet mitenkään. Niin on ollut jo ihmiskunnan synnystä alkaen, joillekin siis "aatamin ajoista" , joku sanoisi. Siis asialle ei mitään voi, eikö niin. Joku sitä on päättänyt kuitenkin pohtia. En havainnut mitään ongelmaa, kun kasvatimme viisi lasta, en sen kummempaa ongelmaa kuin sittenkään kun lapset olivat aikuisia. Lapsen lapsia en osaa edes laskea, kymmeniä kuitenkin, silti hekin nukkuvat tai huutavat. 

Mitä asialle nyt aiotaan tehdä kun sitä on pohdittu, vauvat esim. Etelänavalle, kuuhun, pimeään huoneeseen vai mikä olisi ratkaisu. Vai onko asia vain mielikuvituksellinen ja väitös olisi voitu tehdä jostakin järkevästä asiasta. Asiasta josta olisi hyötyä, vastinetta yhteiskunnalle ilmaisten opintojen tarjoamisesta. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen huomannut sen, että vauva nukkuu aamulla pitempään nyt kun aamuisinkin on pimeämpää. Aikaisemmin heräsi 6-7 maissa ja nykyään 8-9 välillä. Nukkumaanmenoaika on pysynyt suht samana. Päikkärit on samat kuin 1-2kk sitten jolloin vielä heräsi aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä