Seksuaalinen trauma ja raskaus
Minulla on 3 raskaus menossa. Raskaudessa ollut komplikaatioita ja käyn tosi usein vauvan voinnin tarkastuksessa Oys:issa. Olen tosi herkkä ihmisenä. Olen kokenut seksuaalista traumaa elämäni aikana ja aiemmissa raskauksissa nämä traumat eivät niin nostaneet päätä, mutta nyt on vointini ei ole hyvä. Minulla on myös ollut asiatonta kohtelua aiemmin lääkäreiltä ja pelkään tänä päivänä kertoa omista ajatuksista tai voinnista, koska pelkään että sitä käytetään minua vastaan, ei uskota tai nauretaan. Pelkään että minut nähdään enemmän tilastona kuin ihmisenä. Ja miten minun ahdistus vaikuttaa lapseen, eikä minusta väliä. Nyt kun näitä käyntejä on tosi tiiviisti, olen alkanut saamaan paljon ahdistus/paniikki kohtauksia. Olen arka kehostani ja koen suurta häpeää itsestäni. Ja tuntuu pahalta olla "iho esillä" ja tunnen että olen vain esine. Pelkään kauheasti alatutkimuksia. Pelko on noussut niin kovaksi kun käyntejä on viikottain, että huomaan sen vaikuttavan vointiini. En saa unta. Näen painajaisia. Lääkärit siellä ovat olleet kaikin puolin ihania. Mutta en tiedä miten saan tämän pelon loppumaan. Ja kannattaisiko minun sanoa tästä siellä. Koen olevani tosi yksin. Koen olevani vain "vauvan kantaja" Hyvin yksin. Tämä on vain piste kaiken päälle, vielä kun huoli vauvasta on suuri että koen meneväni rikki. Koen olevani aivan loppu. Pelkään kauheasti ottaa asian puheeksi siellä. Mutta tiedostan että pelko kasvaa ja sinne meno tuntuu ahdistavalta. Enkä edes tiedä mitä tarvitsen. Ehkä haluaisin vaan että joku tietää. Hävettää paljon nämä tunteet.