Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvataanko suomalaisilla kuntosaleilla myös, ja pilkataan muita ja jaetaan se someen?

Vierailija
22.11.2023 |

Olen etsinyt kotitreeneihin ohjeita somen ihmemaailmoista, ja nyt törmännyt usein videoihin joissa pilkataan muita kuntosalikävijöitä. Kuvataan salaa, ja sitten nostetaan esille jokin nolo asia ja jaetaan kaikille? Ja sitten on näitä vastalauseita, ihmisiä jotka on ottaneet asiakseen kertoa että tämä ei ole ok. Nämä tilit taitavat kaikki järjestään olla yhdysvaltalaisia. 

Tällaisena tonnikeijuna olen tullut siihen tulokseen, että se mitä olen aina ajatellut että kuntosaleilla tapahtuu, todella tapahtuu: muita ihmisiä pilkataan. Enkä todellakaan enää uskalla edes kokeilla, vaikka aikaisemmin sitä harkitsin. En halua päätyä kenenkään selfie-videon taustalle ja tulla sieltä nostetuksi ja tökityksi ja haukutuksi. Uimahallikin tekee jo tiukkaa, mutta lasten vuoksi sinne menen. Kamalaa, jos sielläkin joku olisi salaa kuvannut. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan huomannut pilkkaamista tai toisten salakuvaamista, mutta toisaalta olen sellainen paljon kuntosalilla käyvän näköinen ja teen liikkeet oikeaoppisesti, joten en ole todennäköinen pilkkaamisen kohde. Eniten näkee sellaista, että kaverit kuvaavat toisiaan kaverin pyynnöstä ja sitten naureskelevat yhdessä jos videolla kaveri näyttää hauskalta. 

Varmaan helpottaa valita sellainen sali, jonka kuntoilijat ovat yleensä vanhempaa porukkaa, en suosittele ns. "muotisaleja", jotka ovat täynnä nuorisoa. 

Vierailija
2/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt millään salilla, trendikkäällä tai ei, tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleistä. Jopa julkisuuden ihmiset kuvaavat näitä videoita ja julkaisevat someen saamatta mitään vastustusta. Nykyään on joka paikassa joku kameran kanssa ja kuvaamassa, kuntosalit ovat pahimpia.

Vierailija
4/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvata ja jos kuvataan niin ilmoitat henkilökunnalle. Joskus on joku instapimu kuvannut muita kuntoilijoita ja saanut porttikiellon kuntosalille. 

Vierailija
5/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan ei tarvinnut mitään saleja tai muuta liikuntaa, kun sai tarpeeksi liikuntaa ruuvan kasvatuksesta ja muista töistä.

Vierailija
6/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvata. En ole koskaan nähnyt tuommoista eli aika harvinainen ilmiö.

Vierailija
7/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt millään salilla, trendikkäällä tai ei, tähän.

En minäkään. Rohkeasti vaan salille. Jos ei ole treenannut paljoa niin kannattaa teettää ohjelma ja ottaa muutama tunti PT:n kanssa että pääsee alkuun särkemättä itseään.

Vierailija
8/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä tuollaista huomannut. Käyn itse tällä hetkellä salilla, jossa käy paljon myös nuorta porukkaa. Harvemmin siellä kukaan kuvaa mitään, joku on saattanut jonkun selfien joskus ottaa, ei muuta. Suurin osa keskittyy omaan treeniinsä tai puhelimensa selaamiseen tauoilla, eivätkä juurikaan huomioi muita. 

Olin itse aiemmin saliharrastuksen alussa aika paljon tuhdimpi, enkä juurikaan herättänyt huomiota salilla. Nykyisin, kun olen paljon treenanneen näköinen, käytän naiseksi isoja painoja jne, tuijottelu on ehkä lisääntynyt, mutta en välitä siitä. 

Vierailija
10/10 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisena maailmannapana ihmiset pitää itseään, että jos näkyvät taustalla, niin koko maailma hämmästelee että Sinä se siellä olet, hihhih hihhih hii, onpa kerrassaan jännää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi