Laihdutus ja löysä iho?
Moikka. Oon 26 vuotias nainen ja nyt viimeinkin löytänyt motivaatiota laihduttamiseen. Alkupaino 110kg ja tavoite 65kg, eli se 45kg pudotusta. Mutta nyt mua on ruvennut pelottamaan ihan hirveesti laihdutuksen jälkeinen roikkuva iho. Eli kyselisin kokemuksia siitä kuinka teillä kävi ison laihdutuksen seurauksena ja vinkkejä, jolla edes vähän voisi auttaa ihoa pysymään perässä. :)
Kommentit (2)
Itsellä juuri laihdutusprojekti menneillään.8-10kg pois. Nyt olis vielä n.5kg,mitkä saada pois. Huomannut olen,että nahka on jäänyt hiukan roikkumaan tai vatsa on kuin pitsapohjaa:). Pitää yrittää kiinteyttää. Muualta kropasta iho on hyvin palatunut,mut tuo vatsa on ongelma ja kasvoista leuan alus. Ikäkin tekee kasvoissa toki sen,et iho alkaa helposti roikkumaan. Mutta hitaasti kannattaa tiputtaa painoa,että iho kerkeää paremmin palautua/kiinteytyä. Ja muistaa kiinteyttävä treeni.
Ainoa mitä oikeastaan voi tehdä, on laihduttaa riittävän hitaasti, niin että iho ehti palautua sitä mukaa kuin laihtuu. Mutta loppu riippuu kudostyypistä, eikä asialle voi mitään.
Itselläni oli tässä asiassa hyvä tuuri, laihdutin 58 kg vieläpä yli 40 vuoden iässä, jolloin sanotaan ettei iho palaudu, mutta ei minulla ole sellaisia ryppyisiä roikkuvia tyhjän ihon pussukoita missään. Ainoat jäljet siitä että olen joskus ollut sairaalloisen lihava ovat rippuvat rinnat ja nopeasta lihomisesta aikanaan mahaan, rintoihin, reisiin ja peppuun tulleet raskausarvet.