Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla ylittää suojateitä liukkaalla kelillä

Vierailija
21.11.2023 |

Koska Suomessa kukaan ei noudata liikkennesääntöjä eikä suojatietä kunnioiteta, pelkoni on se että autot ajavat päälleni jos liukastun tietä ylittäessäni. On ihan sama vaikka autoja ei olisi lähettyvilläkään, autot luultavasti ajavat sinun yli Suomessa, jos et pääse ylös tieltä samantien kun liukastut.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
22/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin suojatien reunoissa on aina kauhea lumivalli. Ainakin pyörän tsluttamista saatika ajamista vaikeuttaa tosi paljon.

Itse olen meinannut jäädä auton alle rattaitten kanssa, kun suojatien lopussa oli isot kinokset. Auto sitten odotteli metrin päässä kun kääntelin rattaita ja vedin ne lopulta takaperin kinoksen yli jalkakäytävälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja harrasta vähän liikuntaa että tasapaino paranee.

Vierailija
24/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän ne muuten maalaa ne valkoiset tiemerkinnät kun kesälläkin kesärenkailla auto pyrkii sutaisemaan tyhjää esim. liikennevaloista lähtiessä suojatieviivan tms. valkoisen viivan päällä, hlvetin liukasta tuntuu olevan. Eikä ole edes erityisen tehokas auto, etuvetoinen B-segmentin auto, 1,2 litrainen vapaastihengittävä bensakone.

Jos nostat sen kytkimen vähän aiemmin, kun siinä vaiheessa, kun kierrokset on 4000, niin tuskin sutii. 

Eikun siinä käy niin, että liikkeelle lähdetään mustalta asfaltilta, jossa on pitoa yllinkyllin, sitten kiihdytysvaiheessa jos ylittää niitä suojatieviivoja tms. valkoisia viivoja, silloin tuppaa vetäisemään tyhjää. Ei ole oikein hyvä kun viivan loputtua mustalla asfaltilla on taas kunnon kitka, tällainen reutominen saattaa rikkoa paikkoja.

Vierailija
25/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatien viivat on muuten tosi liukkaita. 

Vierailija
26/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla ylittää suojatietä kauheessa krapulassa parin viikon ryyppyputken jälkeen. Kaadun pian keskelle katuu. hrrhh!

Vierailija
27/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Osa luulee että voi kaahata kovaa heti kun ihminen on ylittänyt tien. Tai ihminen on tien reunassa noin muuten kävelemässä. Joitakin ihmisiä pyörryttää voi kaatua tai liukastua.

Vierailija
28/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin tuon nastakenkäongelman niin että vaihdan sisälle mennessäni toiset kengät.  Itsellä siis työpaikan ovelta pukuhuoneeseen on vartin matka ja nastakengät on tietyillä lattioilla aivan järkyttävän liukkaat. 

Vierailija
29/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduilla on sentään hiekkaa mutta suojatiet on todella liukkaita. 

Vierailija
30/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa aamulla töihin mennessä, kun mustiin pukeutuneet, heijastittomat jalankulkijat hyppivät suojateille. Minä sentään muistan autokoulusta, että suojatietä lähestyvälle jalankulkijalle annetaan tietä, mutta entä jos et näe häntä? 

Sitten ajat sokkona aina sen 10km/h ylinopeutta suojatien yli vaikka et näkisi mitään, autopää.

Vierailija
31/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli todella liukkaat kadut täällä Vantaalla, kun olivat aurattu täysin  sileiksi. Miksi täytyy aurata jalkakäytävät  heti, jos sataa 1cm lunta? Olisi turvallisempi kävellä, kun kaduilla olisi lumikerros. Lauantaiksi luvattu pakkasia, kadut ovat kuin luistinratoja.

Vierailija
32/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät. Ostin sellaiset viimeinkin pakon edessä ja paras ostos ikinä. Voi kävellä jäälläkin kuin asfaltilla. Sisällä pitää kävellä varoen, muttei ne ole mitenkään liukkaat olleet kaupassa käydessä tai rappukäytävässä.

Vierailija
33/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin Helsingin uutisista jutun jossa herrasmies oli kaatunut polkupyörällä JALKAkäytävällä. Hän sitten vaati korvauksia kaupungilta 5 000 e. Jännä seurata miten käy 😌

Itse pelkään eniten pyöräilijöitä ja skouttaajia. 

Vierailija
34/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivystyksessä töissä ja aamulla tietää aina hyvin milloin potilasmäärä on 160 sen normaalin 90-110 sijaan. Odotin sääennustuksen perusteella että tänään ja huomenna hulinaa mutta ei ainakaan vielä. 

Vierailija
35/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkarin perusteella selvität autoilijan osoitteen,ja käyt maalamassa ison kyrvän punaisella maalilla konepeltiin.

Vierailija
36/36 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivystyksessä töissä ja aamulla tietää aina hyvin milloin potilasmäärä on 160 sen normaalin 90-110 sijaan. Odotin sääennustuksen perusteella että tänään ja huomenna hulinaa mutta ei ainakaan vielä. 

Millainen ihminen liukastuu Suomen talvessa? Äkkiä voisi luulla että muuhunmaattajat, jotka eivät ole tottuneet liikkumaan näin liukkaalla kelillä?