Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valion "keitoissa" on kova litrahinta 97% vedelle ja sokerille

Vierailija
21.11.2023 |

Uusimpana tämä kausimaku luumu/rusina. Siinä on sitä hedelmää 3%. Maksat 3,65€ käytännössä vesisokeri-litkusta.

Kovat on katteet.

Samaa paskaa kaikki tuotteet 2020-luvulla: Myydään vain televisiomainoksilla ja mielikuvilla "brändiä" ja ajatusta jostain tuottesta, mutta sitä itse tuotetta ei ole olemassakaan.

Sama juttu makeisissa. Vehnää, palmuöljyä ja sokeria ihan kaikki. Sitten sitä makua jota mainostetaan pakkauksessa on ehkä 0,1% tai sitä on 0% ja pelkkä aromi (kuten Geishan Peanut Butter-patukka joka onneksi poistettiin markkinoilta valitusten saattamana - siinä oli kirjaimellisesti 0% maapähkinävoita ja vain maapähkinävoin teollinen aromi).

Pilkkana kaupan päälle näitä esanssituotteita pienennetään ja tuotteiden hintaa nostetaan. Esim. Fazerin pienet esanssilevyt ovat 140g sijasta 110g ja 120g, ja isommat pienennetty 200 grammasta 180 grammaan poislukien sininen.

Saa nähdä milloin Fazerin Sinistäkin halpuutetaan, eli sokerin määrää lisätään ja kaakaovoin lasketaan. Mutta hintaa tulee tietenkin lisää.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
42/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö lue mitä niissä purkeissa on? Mustikkakeittokin on litra vettä ja sata grammaa mustikkaa ja pirusti sokeria. Sitä ryystätte ja joku vielä luulee terveelliseksi. Keitäpä itse sadasta grammasta mustikkasoppaa litra. Ihmiset ovat tyytyväisiä näinkin vähästä ja luulevat sen keitonkin olevan terveellistä kaurapuuron päällä. Kauraryynitkään eivät ole alkuunkaan enää samanlaisia kuin lapsuudessani.

👍

Olipa vaikeaa saada peukutettua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin aina ostamaan EI suomalaisia tuotteita. Ne ovat halvempia ja maistuvat paremmalta

Vierailija
44/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio on LST-omisteinen firma joten ottavat ihan varmasti kaikki katteet keinolla millä hyvänsä. Lopetin niiden keittojen syönnin jo - 05 kun menivät lisäämään aspartaamia mm. mustikkakeittoon!

Pitäisi kyllä laittaa EU tasolle määritelmä siitä mitä Ei saa kutsua keitoksi. Kutsukoot sitä sen jälkeen vaikka Valion uutelitkuksi. 

Vierailija
45/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä tuote korvaa esim valion mustikkakeiton?

Tässä keiton ravintoaine luettelo:

vesi, sokeri, mustikka (6,4 %), mustikkatäysmehu (2,6 %), sakeuttamisaine (guarkumi), muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), C-vitamiini."

Nämä marjakeittohuijaukset tajuttuani olen alkanut niiden sijasta ostaa "Bonne" -merkkisiä 100% marja- ja hedelmäsoseita, niitä saa 0,5 litran pakkauksissa monenlaisia ainakin CM:sta (vadelma, puolukka, mango, omena, jne). Niitä laitan puuron tai murojen sekaan, joskus juon niitä suoraan lasista kuin smoothieta. Pakkauksen kyljessä  lukee valmistusaineista näin (vrt. Valion mustikkakeitto): 

"Hedelmäpitoisuus 100%. Vain marjan oma makeus. Lisä- ja säilöntäaineeton. Ainesosat: Mustikka 100%."

Yhdessä Bonne 0.5 litra pakkauksessa on siis mustikkaa saman verran kuin kymmenessä litrassa Valion mustikkakeittoa...   Jos haluat maksaa nimenomaan mustikoista etkä kaikesta muusta, Bonne tulee paljon halvemmaksi, vaikka se 0.5 litran Bonne -pakkaus maksaakin saman kuin 2 litraa Valion feikkimustikkakeittoa. Plantraa Bonneen itse vaikka puolet lisää vettä, niin sinulla on edelleen 50-prosenttista mustikkaa ilman lisäaineita!

Vierailija
46/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot kannattaa tehdä itse. Vaikka ostaisi marjoja pakkasesta, niin litra hinta on edullisempi! 

Esimerkkinä valmis marjakeitto missä marjaa on (usein reilusti) alle 10% maksaa usein lähes saman verran mitä iso pussi ko. marjoja.

Jos ost marjapussin ja keittelee siiitä keitot juuri muuta ei tarvita (vettä, sokeria perunajauhoa) ja paremman maun saa  ielä jos oat 100% täysmehua mitä lisää "nesteeksi". 

Esim. pullost 100% täysmehua ja isostan pussista marjoja (+vesi, sokeri, perunajauho) saa litroittain keittoa EDULLISESTI!

Vierailija
47/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin alkaa tarkkailemaan tuotteita enemmän sillä silmällä. Laatu tosiaan kiinnostaa, mutta millä hinnalla? Toivottavasti ei liikaa köyhdy, että saisi aitoja makuja ja ravintoarvoiltaan pätevää ruokaa. Tää kaiken maksimointi ja tehostus liikevoittojen takia on kieltämättä melko huonokin juttu kun laatu huononee ja joudutaan tekemään moraalisesti arvelluttavia tekoja.

Mikä tuote korvaa esim valion mustikkakeiton?

vesi, sokeri, mustikka (6,4 %), mustikkatäysmehu (2,6 %), sakeuttamisaine (guarkumi), muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), C-vitamiini.

Mielestäni ei kauhean huono ja on siinä aitoja makujakin.

Minä olen siirtynyt Juustoportin mehukeittoihin jo aikoja sitten. Ei lisättyä sokeria. 

AINEKSET

Vesi, päärynätäysmehu (36 %), mustikka (10 %), muunnettu perunatärkkelys, sakeuttamisaine (guarkumi), luontaiset aromit, happamuuden säätöaine (sitruunahappo).

Vierailija
48/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä tuote korvaa esim valion mustikkakeiton?

vesi, sokeri, mustikka (6,4 %), mustikkatäysmehu (2,6 %), sakeuttamisaine (guarkumi), muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), C-vitamiini."

Nämä marjakeittohuijaukset tajuttuani olen alkanut niiden sijasta ostaa "Bonne" -merkkisiä 100% marja- ja hedelmäsoseita, niitä saa 0,5 litran pakkauksissa monenlaisia ainakin CM:sta (vadelma, puolukka, mango, omena, jne). Niitä laitan puuron tai murojen sekaan, joskus juon niitä suoraan lasista kuin smoothieta. Pakkauksen kyljessä  lukee valmistusaineista näin (vrt. Valion mustikkakeitto): 

"Hedelmäpitoisuus 100%. Vain marjan oma makeus. Lisä- ja säilöntäaineeton. Ainesosat: Mustikka 100%."

Yhdessä Bonne 0.5 litra pakkauksessa on siis mustikkaa saman verran kuin kymmenessä litras

Kiitos vinkistä. Aitoa laatua siis edelleen saa.

Vierailija
49/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin alkaa tarkkailemaan tuotteita enemmän sillä silmällä. Laatu tosiaan kiinnostaa, mutta millä hinnalla? Toivottavasti ei liikaa köyhdy, että saisi aitoja makuja ja ravintoarvoiltaan pätevää ruokaa. Tää kaiken maksimointi ja tehostus liikevoittojen takia on kieltämättä melko huonokin juttu kun laatu huononee ja joudutaan tekemään moraalisesti arvelluttavia tekoja.

vesi, sokeri, mustikka (6,4 %), mustikkatäysmehu (2,6 %), sakeuttamisaine (guarkumi), muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), C-vitamiini.

Minä olen siirtynyt Juustoportin mehukeittoihin jo aikoja sitten. Ei lisättyä sokeria. 

AINEKSET

Ve

Tuossa on noin seitsemän kertaa enemmän hedelmöä kuin Valion vastaavassa ja vöhemmän sokeria!

Vierailija
50/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aromi  makuaineet toimivat ihmisaisteille paremmin kuin luonnolliset, esim. itse jauhelihastehdyt hampurilaiset eivät tunnu yhtä herkullisilta kuin aromeilla korostetetut minkä tahansa ketjun burgerit.

Vierailija
51/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vedänkin itse työmiehen kuparia eli Rainbow vaaleaa lageria jota ostin varastoon pari tuhatta tölkkiä, eli vuoden kulutuksen verran, ennenku loppuvat.

Vierailija
52/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat tuorepuuron pohjaksi oikein hyvin.

Vierailija
53/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINEKSET

Ve

Kaikkee sontaa tekin syötte :)

Vierailija
54/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa loppuvaiheen kapitalismiin. Tämä ei ole vielä mitään Yhdysvaltoihin nähden jossa mitään oikeita makuja tai hedelmiä ei ole ollut tuotteissa enää 10+ vuoteen.

Liki jokaikinen markettituote on vehnää, palmuöljyä ja rapsia höystettynä erilaisilla aromeilla. Näitä sitten kaupitellaan köyhille ja keskituloisille jotta rikkaat voivat lapsineen vetää tuotoilla Michelin-ravintoloissa niitä oikeita makuja.

Hersheysiä vastaan nostettiin jopa oikeuskanne, kun 'valkosuklaassa' ei ollut mitään kaakaovoihin tai kaakaomassaan viittaavaa ja maitosuklaassa kyllä maitojauhetta, mutta vain suklaan aromi.

Irtokarkithan on jo halpuutettu Suomessa äärimmilleen, nyt niissä ei ole enää yhtään hedelmää. Niissä on liivatetta ja glukoosi-fruktoosisiirappia tai sokeria 90%, ja eri maut on saatu aikaan aromeilla joita laitetaan pari tippaa sekaan.

Sitä se loputon kasvu vaatii, pitää jatkuvasti saada enemmän tuottoa ja ka

Ostin jokin aika sitten karkkipussin, joku ihan perus Remix pussi jollaisia myytiin lapsuudessakin. Täysin mautonta sontaa, ei edes tullut himo syödä niitä karkkeja. Viimeksi syönyt karkkia n. 15 vuotta sitten. Muistan kyllä hyvin lapsuudesta että silloin karkeissakin oli makua.

Vierailija
55/57 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

En ymmärrä  iksei ihmiset itse ketä noita keittoja, super helppo tehdä! Kuin kiisseli mutta löysempänä, aikaa ei juuri mene, ja saa laitettua marjoja (vaikka sitten?kasteena, ei tarvitse olla itse kerättyjä!) Sokeriakin voi laittaa vain minimaalisesti, ja hinta EI ole kalliimpi mitä noissa litkuissa....!

"Parasta" on se, että jossain (muka) VADELMA-keitossa se värikin on "punajuuresta", eli edes värin veran ei marjaa ole... 

Tuo on kyllä niin totta, vaikka ostaa 100% tuoremehua jos ei omia marjoja ole ja kokeilee pyöräyttää siitä mehukeiton/kiisselin. Helppoa kun kerran keksii ja voi makeuttaa halutessaan jollain keinomakeuttajalla tai vaikka inkkarisokerilla.

Vierailija
56/57 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlalla oli ennen marjakeittoja joissa paljon marjaa. Miksi ne poistettiin marketeista.

Vierailija
57/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan joskus esim. Marlin smoothieta. Tai Mehustamon, jossa mustikkaa 7 %, vadelmaa 12 % ja mansikkaa 12 %.

Myös Bonne rules, vaikka ulkomainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi