Voitteko sanoo mulle jotain tsemppaavia lauseita kun olen ollut 10 kk selvinpäin ja nyt semmone fiilis et tekis mieli retkahtaa :(
Kommentit (30)
Se "ilo" minkä saisit juomisesta, on paljon pienempi kuin v***tutus, joka seuraisi juomisesta.
Oot jo päässyt pitkälle!
Mä rukoilen sun puolesta. ehkä se auttaa.
vinkit.
mee ruokajakoon vapaaehtoiseksi. Saat sisältöä päiviisi, ja hyvän fiiliksen itsellesi. Samalla näet alkoholisteja. Sulle varoittavana esimerkkinä.
saattoi olla Pösilö ehdotus, mut kuitenkin.
laita sansa..fi rukouspyyntö, kohta huomaat että monta ihmistä on rukoillut puolestasi.
itelleni on ollut terapeuttista, kun voi mennä katsomaan omaa rukousaihettaan, ja monet on merkinnyt että ovat rukoilleet puolestani. Huom. Ei tarvii rekisteröityä tms.
Pian on vuosi täynnä! Siihen asti jaksaa. Ja kun olet jaksanut siihen asti, voit jaksaa vielä vähän lisää. Gumpismia mukaillen.
Kuuntele Spotifysta podcastia nimeltä How I quit alcohol. Olen itse vasta matkani alussa, mutta tuolta olen saanut paljon oivalluksia.
Ai niin. Ja sitten se tätä kaikilla ihmisillä on vaikeaa ja ahdistuksen aikoja. Sulla se akilleenkantapää on tuo alkoholi. Ja joissakin muissa asioissa menee hyvin taikka osaa jotakin kätevää.
sinä olet muutakin kuin a-ongelmasi.
nyt se ongelma vaa korostuu.
Käy juoksemassa tai salilla. Ihan hirveesti ei tarvitse juosta tai hikoilla, kun endorfiinit auttaa alkoholin haluamiseen. Lisäksi serotoniinitasot ja dopamiinitasot nousevat. Win-win! Vaikka ei tekisi yhtään mieli liikkua, niin sitä voi ajatella "lääkkenä aivokemiaan".
Olen ollut myös kuivana 5 kk. Muutaman kerran tullut olo että nyt sihautan, mutta seuraavana päivänä mietin että miksi edes ajattelin moista. Olen nähnyt myöskin painajasia monta kertaa siitä että olen retkahtanut. Mutta pysyn tiukkana. Aamulla se olo on niin helpottunut kun olen herännyt painajaisesta ja tajunnut että viinapiru se vain on mikä änkesi uniinkin vierailemaan.
Täällä joku ehdottikin liikuntaa. Se voi saada aajtukset muualle.
Toinen mitä mietin on, mitä jos pohdit ja kirjoitat ylös. Mikä nyt triggeröi sitä, että tekee mieli juoda? Miksi sinulla on olo, että haluat helpotuksen ottamalla alkoholia? Minkä asian helpottamiseksi olet käyttänyt sitä?
Mun mielestä ihmisessä on ihailtavaa, jos hän haluaa muuttua. Se, että on valmis tekemään töitä itsensä ja oman hyvinvoinnin eteen, on todella mahtavaa ja sellaista, mistä voit taputtaa itseäsi selkään. Oot tehnyt suuren askeleen omaa hyvivointia kohtaan. Se varmasti ei ole ollut helppoa, mutta tulet olemaan vahvempi ihminen kuin koskaan ennen ja uskon, että onnistut. Se ei ole aina suora viiva, vaan takaiskuja ja heikkoja hetkiä on kaikilla, niin et ole yksin! Uskon sinuun ja toivon, että uskot myös itse, että onnistut selättämään tämän ohimenevän hetken:)
Alokas, huomio! Katse tänne päin. Tämä taistelu käydään Sinun pääsi sisällä - päivittäin.
Sitä ei ulkoistetaan komppanjalle!
Onko selvä?
Olet elävien kirjoissa ja käsken pysymään siellä.
Jokainen taistelu voitetaan tai hävitään ennen sen alkamista.
Täällä ei ole luovuttajia!
Tämä selvä?
Alkoholi ainoastaan. Kiitti, Juu pysyn 🙂