Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia retinolista kasvojen ihon hoidossa?

Vierailija
21.11.2023 |

Lähinnä ikääntymisen merkkejä haluaisin estää. Ostin Kiehlsin varsin miedon retinolin, ja olen kokeillut vasta muutaman kerran sitä, kertojen välissä useampi päivä, mutta iho punoittaa silti. 

Kannattaako retinolin alle laittaa kasvovesi (kerrostettava korealaistyyppinen)? Entä retinolin päälle kasvoöljy? Saako laittaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita retinoli täysin kuivalle iholle, eli jos käytät kasvovettä, anna imeytyä niin kunnolla, ettäiho tuntuu kuivalta. Sitten retinoli, annat imeytyä taas kunnolla ja voide tai öljy päälle. Kostealle iholle levottäminen tehostaa imeytymistä, mikä on retinolin ollessa kyseessä huono juttu ja aiheuttaa tuota ärtymistä. 

Vierailija
2/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni iho pilalle retinolilla. Nyt on niin ohut että punoittaa ihan koko ajan. Ei olisi pitänyt kokeilla koko ainetta. Rypyt eivät lähteneet mihinkään ja jos ihon punoitusta pitää ihon värin kirkastumisena niin on aika sairas mielikuvitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni iho pilalle retinolilla. Nyt on niin ohut että punoittaa ihan koko ajan. Ei olisi pitänyt kokeilla koko ainetta. Rypyt eivät lähteneet mihinkään ja jos ihon punoitusta pitää ihon värin kirkastumisena niin on aika sairas mielikuvitus.

Olen käsittänyt, että ihon pitäisi kyllä toipua retinolin haitoista. Kuinka kauan on aikaa siitä kun lopetit käytön?

ap

Vierailija
4/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata olla varovainen näiden uusien ihmeaineiden takia. Mikään ei tuo nuoruutta takaisin. 

Vierailija
5/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannata olla varovainen näiden uusien ihmeaineiden takia. Mikään ei tuo nuoruutta takaisin. 

Ei retinol kyllä mikään uusi keksintö ole 🤔 . Mutta se on ainoa, jonka tehosta on oikeasti luotettavia tutkimustuloksia. 

ap

Vierailija
6/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tuote joka herkisti ihoani liikaa.

Vierailija
7/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan.

Vierailija
8/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii hyvin öljyinen pro Retinol seerumi,  mutta  saman sarjan yövoide ja silmänympärysvoide olivat molemmat liian tymäkkää ja ihoa poltteli ja kirveli niin paljon, joten niitä en voi käyttää. Harmi, että tuli ostettua. 

Vierailija
9/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedot ovat parempia. Käytin vähän aikaa reseptillä saatavaa eikä iho koskaan toipunut siitä täysin. Joka talvi tulee kuivat kohdat samoihin paikkoihin kuin voiteen jäljiltä.

Noviisina kannattaa kyllä laittaa ensin kosteusvoide ja sitten vasta retinoli. 

Vierailija
10/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lääkärin määräämää Avitcidia. Muutaman kerran viikossa. 

Vierailija
11/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan on joka lähtöön siis myös mietoja. Vaikea uskoa että pysyvästi jäisi jokin haitta monesti sanotaan että ohentaa ensin ihoa mutta sitten vahvistaa.

Itseäni harmittaa noissa öljyisissä se jäävät iholle kiiltelemään kun pitäisi mennä nukkumaan. Muuten kyllä tykkään.

Vierailija
12/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt vuoden joka ilta. En huomaa mitään eroa. Tai rahat mennyt tililtä, kun on niin kallista.

Vierailija
13/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttänyt vuoden joka ilta. En huomaa mitään eroa. Tai rahat mennyt tililtä, kun on niin kallista.

Sama juttu. Ei mitään eroa. Ei vähentänyt jo olevia ryppyjä, eikä estänyt uusien tulemista. Ei missään nimessä mikään ihme aine. 

Vierailija
14/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tosi mietoja retinol tuotteita, olivat myös halpoja. Biovene advanded retinol serum ja retinol wrinkle clear yövoide. Näitä käytän vain pari päivän välein, tuntuvat todella vaikuttavan ihoon selvästi - voi olla että iho ohentuisi tai ärsyyntyisi jos käyttäisi tymäkämpiä tuotteita tai useammin. Mutta iho kyllä silenee selvästi, siis ihan tekstuuri ja myös epäpuhtaudet. Olen 39v ja ryppyjä on hyvin vähän vielä, mutta iho kyllä vanhee ja silti myös pukkaa näppyjä välillä.

Vierailija
15/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyksissäni laitoin kolmena iltana peräkkäin mietoa retinolia tiettyihin kohtiin kasvoja. Seurauksena punaiset läikät, jotka vähin erin alkoivat hilsehtimään. Pidin taukoa ja nyt käytän pari kertaa viikossa ongelmitta. Mutta ei voi kehua, että olisi muuta tulosta kuin, että pari rasvaluomea on pienentynyt.

Vierailija
16/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös orastavat ilmejuonteet tulivat aiempaa paremmin esiin retinolilla. Lopetin käytön muutaman viikon jälkeen.

Vierailija
17/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa silmänympäryksiä. Onnistuin jotenkin aamulla levittämään BellaVitaa silmien lähistölle ja nyt kirvelee ja kutisee.

Vierailija
18/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi retinolista rosacea. Tuli punoitusta ja hilseilyä alkuun, mutta netissä neuvottiin, että kyseessä on normaali sopeutumisreaktio retinoliin, ja käyttöä voi jatkaa vaan. No minäpä jatkoin, sanottiin että muutamassa viikossa reaktio on ohi. Ei ollut. Sen sijaan iho oli niin kipeä, että pelkän kosteusvoiteen laittokin sattui julmetusti. Lopetin retinolikokeilun 2 kk päästä alotuksesta. Yllätys oli, että vaikka ihon arkuus vähitellen parani, punainen nenä ja posket jäi. Ihotautilääkärille kun menin niin diagnosoi mulla ruusufinnin eli rosacean. Kuulemma herkällä, ohuella iholla juurikin tällaiset kovat ihonhoidot kuten retinoli tai happokuorinnat voi rikkoa pintaverisuonia ja saada aikaan pysyvän punoituksen, näkyviä katkenneita pintaverisuonia ja tähän liittyvän tulehdusreaktion. 

Retinoliin en kyllä enää koske.

Vierailija
19/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa silmänympäryksiä. Onnistuin jotenkin aamulla levittämään BellaVitaa silmien lähistölle ja nyt kirvelee ja kutisee.

Itse levitän Bellavitaa paljon vahvempaa retinoliseerumia joka ilta erityisen huolellisesti silmänympäryksille. Koska siellä mulla ne pahimmat rypytkin on. Mutta olen kyllä jo pari vuotta käyttänyt, iho on hyvin tottunut retinoliin.

Vierailija
20/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen skin cyclingiä eli 1. iltana happokuorinta, 2. iltana retinoli, sitten 2 kosteutuspäivää, ja sitten alusta. Itse en laita ikinä retinolin alle tai päälle mitään muuta, vaikuttaa tehokkaimmin niin. Mutta mulla onkin rasvoittuva iho, joten ei kaipaa niin joka päivä kosteutusta. Jos sen kanssa haluaa käyttää kasvovettä ja voiteita tai öljyjä, suositellaan että kuitenkin laittaisi retinolin paljaalle iholle, ja antaisi sen rauhassa vaikuttaa ennen kuin laittaa mitään muuta päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan