Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeen

Vierailija
21.11.2023 |

Onko normaalia että alapäätä kirvelee pissatessa vieläkin 6 viikkoa synnytyksen jälkeen? Mitään vuotoja ei ole mutta siellä näkyy pieni punainen "nirhauma". Jälkitarkastukseen vielä 3 viikkoa aikaa mutta täytyykö mun soittaa lääkäriin ennen sitä? Mitään tulehduksen merkkejä ei myöskään ole. Normaalia hajutonta valkovuotoa vain.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama homma ihan äskettäin 😄 Neuvolassa sanoin asiasta ja terkkari sanoi ettei ole normaalia. Jälkitarkastus pian sen jälkeen, siellä mitään ei kuitenkaan enää näkynyt, eikä kirvelyä ole enää ollut. Lääkäri epäili syyksi kuivuutta ja samaa epäilen itsekin. Vaiva siis hävisi samalla kun limakalvot alkoivat yllättäen toimimaan paremmin, syytä en tiedä.

Vierailija
2/5 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa apteekista alapäähän sopivaa voidetta, joka kosteuttaa. Hormonitoiminta tekee limakalvot kuiviksi ja niihin tulee nirhaumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta näin 4 lasta alakautta synnyttäneenä. Mulla kirvelyt (nirhaumat, ei tikkejä) kestänyt ihan Max viikon. Kuivuutta mäkin lähtisin epäilemään.

Vierailija
4/5 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli mulla. Johtui kuivuudesta ja hävisi lopulta itsekseen kun alapää toipui. Kesti kyllä kauan. 

Vierailija
5/5 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, täytyy lähtee apteekkiin hakeen jotain tonne sopivaa rasvaa!