Jättiläisnalle lahjaksi lapselle kummilta tms. Mitä mieltä?
Ovathan ne sellaista pölyäkeräävää ongelmajätettä.
Kommentit (36)
En antaisi enkä haluaisi lapselleni lahjaksi jättinallea. Mahdollisten täiden, kihomatojen ja syyhyn häätö vaikeutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kymmenen nukkekotia sekä sähköautoa? Tunneside on vahva ja nyt talo pitää myydä. Nyt onkin jo paha tilanne että teidän jättipehmonne on todellakin pieni ongelma.
Liittyy tähän keskusteluun miten? Eikö pieniä huolenaiheita saa olla, koska aina elämässä voi tulla suurempiakin eteen?:)
Tuolla logiikalla voisi ajatella, että mitäpä jos terveytesi menee. Silloin talo on "todellakin pieni ongelma".
Vierailija kirjoitti:
En antaisi enkä haluaisi lapselleni lahjaksi jättinallea. Mahdollisten täiden, kihomatojen ja syyhyn häätö vaikeutuisi.
Meillä on kolme lasta ja kertaakaan ei ole ollut mitään kihomatoja saati syyhyjä tai edes täitä. En siis hirveästi alkaisi jotain nallea sellaisten takia kieltämään, enkä kyllä muitakaan pehmoja. Hassu ajatuskin jo!
Hanki sellainen 3 metriä korkea ja melkein yhtä leveä jättiläisnalle ja tilaa sille kuljetus olohuoneen ikkunan kautta. Ei mahdu ovesta sisään. Lapsi rakastuu heti ja vanhemmat lakkaavat puhumasta sinulle.
Sen voi antaa koiralle panoleluksi.
Kyllä on taas mulk kuja liikkeellä kun haukutaan ilmaiset lahjat. Mut ainakin kasvatettiin niin että lahjasta kiitetään vaikkei kauheasti tykkäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kymmenen nukkekotia sekä sähköautoa? Tunneside on vahva ja nyt talo pitää myydä. Nyt onkin jo paha tilanne että teidän jättipehmonne on todellakin pieni ongelma.
Meillä oli yksi nukkekoti, ei enempää. Sekin nukkekoti oli minun lapsena käytettynä saatu ja äitini laittoi siihen tapettipaloista uudet seinätapetit sekä teki Balsa puulevystä huonekaluja. Lapseni tykkäsivät siitä todella paljon ja se on nyt seuraavallekin mahdolliselle jälkipolvelle tallessa. Lapseni imovat jo aikuisia.m ja nukkekoti mahtuu meille todella hyvin. Ja kyllä, nukkekotiin on vahva tunneside.
En pahastuisi jostakin nallesta, mutta toki kummin, mummin tai muun lahjan antajan olisi hyvä kysäistä asiasta ensin. Meillä on vanhimmalla lapsella yksi iso nalle jo ja nuorimmalla on iso dinosaurus, joten sellaisia ei enää tarvitsisi.
Olemme mieheni kanssa useamman lapsen kummeja ja emme mekään halua ostaa mitään hankalaa lahjaksi, vaan osallistumme mielummin vaikka harrastusvälineiden hankintaan ja päivittämiseen.
Lapsena nalle ja nallet oli kaikista tärkeintä ja paljon tärkeämpiä kuin muut perheenjäsenet tai lemmikkieläimet. Minä hävitin sen nallen vasta pari vuotta sitten 37-vuotiaana. Ensin tuli kaksi nallea, mulle ja veljelle, sen jälkeen niitä tuli kokonainen "lauma", kun nalleperhe kasvoi. Kaikilla oli nimet, oma elämä ja oma roolinsa yhteisössä.
Ihan hirveä, turha lahja. Vie kuution huoneesta ja kerää pölyä. Ongelmäjätettä sanan varsinaisessa merkityksessa.
Lapselle riittää pehmoleluksi paljon pienempi otus.
Vierailija kirjoitti:
En pahastuisi jostakin nallesta, mutta toki kummin, mummin tai muun lahjan antajan olisi hyvä kysäistä asiasta ensin. Meillä on vanhimmalla lapsella yksi iso nalle jo ja nuorimmalla on iso dinosaurus, joten sellaisia ei enää tarvitsisi.
Olemme mieheni kanssa useamman lapsen kummeja ja emme mekään halua ostaa mitään hankalaa lahjaksi, vaan osallistumme mielummin vaikka harrastusvälineiden hankintaan ja päivittämiseen.
Tämä näin. Aina kannattaa kysyä vanhemmilta ensin onko ok.
Antaisin vanhempien kyllä itse ostaa tuollaiset vaikeasti säilytettävät lelut, oli ne sitten jättipehmoja, polkuautoja tai nukkekoteja. Ellei sitten tule varsinaista toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas mulk kuja liikkeellä kun haukutaan ilmaiset lahjat. Mut ainakin kasvatettiin niin että lahjasta kiitetään vaikkei kauheasti tykkäisikään.
Et taida nyt ihan ymmärtää, mistä tässä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunneside pehmoleluun? 😂 Minulla on aikuisena tunne side,pehmo hahmoon Möhkö-Vantti ,On ollut minulla syystä 13 vuotta!
Lapsen tuleva puoliso tässä päivää: Ei, älä tee sitä!
Mun mieheni on saanti lapsena jättipehmon. Sitä on nyt kannettu mukana kaikki kämpät alkaen opiskelijakämpästä lapsiperheen asuntoon ja aina se on tiellä. Menee hermo koko pehmoon, kun sitä on nyt katsellut tuossa kohta parikymmentä vuotta, mutta eihän sitä voi pois heittää, kun joku antoi joululahjaksi vuonna nakki.
Hanki sille lapselle joku pieni pehmolelu. Tuleva vaimo/mies kiittää.