Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluihin ammattiluokanvalvojat ja opettajat takaisin opetustyöhön?

Vierailija
21.11.2023 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt kertoa mitään tarkemmin vaan lykkäsit pelkän klikkiotsikon.

Huomasitko linkin? Siinä mielipidekirjoituksessa asia on hyvin esitetty. Miksi toistaisin saman tähän?

Ap 

Referointi, voit tarkastaa sanan merkityksen sanakirjasta. En availe mitään linkkejä. 

Palstan säännöt kieltää tuollaisen. Ennemmin linkki alkuperäisen tekstiin. 

Vierailija
22/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli yksittäisen opettajan mielipide. Hän on itse valinnut tehdä enemmän kuin vaaditaan. Työelämässä ei tarvitse enää olla se äidin vaatima kympintyttö. 

En esim soittele lasten perään. Laitan wilma viestin, olen yhteydessä kuraattoriin, teen lasun, jne. enkä sooloile omiani ja yritä pelastaa ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luokanvalvojana toimiminen on tänä päivänä enemmän sosiaalityöntekijän kuin opettajan työtä, eikä siihen valmisteta opettajankoulutuksessa millään tavalla.

Miten esimerkiksi tulisi keskustella huoltajan kanssa, kun soittelet kotiin lapsen luvattomista poissaoloista, mutta samalla vanhemmat avautuvat sinulle, kuinka ero on raskas ja kaikki on sen toisen osapuolen vika?"

Tuo on ihan totta. Koulutus ei valmista "sossutyöhön". Etenkin vastavalmistuneet on usein aika hukassa huoltajien kanssa. 

Koululla on kattavat tukitoimet, joilta voi pyytää sitä apua. Jokaisen on itse osattava asettaa ne rajat. 

Vierailija
24/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli yksittäisen opettajan mielipide. Hän on itse valinnut tehdä enemmän kuin vaaditaan. Työelämässä ei tarvitse enää olla se äidin vaatima kympintyttö. 

En esim soittele lasten perään. Laitan wilma viestin, olen yhteydessä kuraattoriin, teen lasun, jne. enkä sooloile omiani ja yritä pelastaa ketään. 

Tämä varmasti auttaa opettajan omaan työn hallitsemiseen, mutta myös meidän lasun sossujen työ helpottuu, kun opettajat eivät sooloile omiaan välissä. 

Vierailija
25/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luokanvalvojana toimiminen on tänä päivänä enemmän sosiaalityöntekijän kuin opettajan työtä, eikä siihen valmisteta opettajankoulutuksessa millään tavalla.

Miten esimerkiksi tulisi keskustella huoltajan kanssa, kun soittelet kotiin lapsen luvattomista poissaoloista, mutta samalla vanhemmat avautuvat sinulle, kuinka ero on raskas ja kaikki on sen toisen osapuolen vika?"

Tuo on ihan totta. Koulutus ei valmista "sossutyöhön". Etenkin vastavalmistuneet on usein aika hukassa huoltajien kanssa. 

Koululla on kattavat tukitoimet, joilta voi pyytää sitä apua. Jokaisen on itse osattava asettaa ne rajat. 

Ei meidän koululla ole. Koulupsykologia ei ole saatu palkattua. Kuraattori käy parina päivänä viikossa sammuttelemassa akuuteimpia tulipaloja. Sossuja ei kiinnosta, eikä ne ehdi.

Ei mitään tukitoimia ole olemassa, kun niitä tekemään ei ole ihmisiä. Kaikki kaatuu opettajan niskaan.

Vierailija
26/26 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi nyt edes se luokkahuone ja luokkakaverit. Ja oppitunnit, niidenkin määrää on vähennetty. Sekä kirjat.

Mutta kyllä koululla joku byrokratiatyöntekijä saisi olla luokan oman opettajan tukena, vaan koska rahaa ei opetukseenkaan ole niin byrokratian määrää kannattaisi reilusti vähentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi